Skip to main content
Beste,

Als ik iets opneem, kan ik alleen nog maar het programma kijken dat ik opneem zonder schokken. Op alle andere zenders krijg ik een beeld dat schokt, stilstaat, geluidsproblemen heeft enz.. Zelf de opname kan ik niet afspelen zonder schokken. Als ik niets opneem, heb ik geen problemen.

Hoe kan ik dit verhelpen? Probleem is nu ongeveer een week bezig

Groete

beste

is decoder rechtstreeks met kabel verbonden met modem? of werk je draadloos

sta je op adsl of vdsl2? post anders eens je lijnwaarden te vinden via de http://192.168.1.1/ (downstream/upstream)

je kan ook eens een factory reset van de decoder proberen via:

voor een Belgacom V3-decoder

trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken

Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"

tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.

(lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren)

voor een Belgacom V4-decoder

trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken

(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)

Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"

tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.

(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)

mvg

het is draadloos

ADSL/VDSL 2 geen idee... (ik vermoeed VDSL, vind ik op de gateway)

Downstream line rate 62436 kbps

Upstream line rate 7968 kbps

Als ik een opname herbekijkt schokt deze ook tot wanneer ik zelf ben beginnen te kijken naar de zender.

groete

van waar haal je die lijnwaarden? is dat via de vdsl2 tool, of staat dat in jou modem?

als je vdsl2 tool gebruikt is het effectieve profiel wat er bij payload staat

in elk geval aan traagheid van je lijntje zal het blijkbaar niet liegen :P

welk type decoder? al factory reset gedaan?

indien deze niets zou opleveren zou ik eens contact nemen met de technische dienst op 0800 22 700

mvg

VDSL-tool leest gewoon de bbox waardes uit, dus dan zal het ook zo in zijn bbox moeten staan anders haalt hij zijn mosterd ergens anders !

de vdsl2 tool heeft ook een berekend max weer, in mijn geval is dat bv 80597 kbps / 16886 kbps

maar profiel modem is wel degelijk 50192 kbps / 6048 kbps

ik veronderstel dat hier ook zoiets gaande is? want anders staat hij wel op een raar/onbekend profiel

mvg

OK xenne, maar daar zit het hem juist berekend! dat is eigenlijk waardeloos en enkel theoretisch want de DARE doet metingen. Eiegenlijk doet dit VDSL-tool meer kwaad dan goed want het zet vdsl klanten op het verkeerde idee, iedereen denkt van meer te kunnen halen.

Of anders gezegd jij weet even goed als ik dat er tussen theorie en werkelijkheid een hemelsbreed verschil kan zitten.

mvg,

ik ben het volledig eens met jou hoor, die waarden zijn idd puur theoretisch en ik ben ook geen fan meer van dat tooltje... ik vraag me enkel af waar arno gigase zijn lijnwaarden hierboven gepost haalde. ik vermoed vdsl2 tool, maar zeker ben ik dat niet, dus mocht arno gigaseons dat kunnen meedelen. kan me nl moeilijk voorstellen dat hij op een nieuw profiel zit van 62/8

mvg

Beste,

De waardes komen van op gateway maar staan blijkbaar onder internet. Ik ken hier echt niets van en dat was het eerste wat ik trg vond.

Dus zijn deze verkeerd? Of waar vind ik de waardes die jullie zoeken?

Niemand die enig idee hoe ik die schokken kan aanpassen? of welke info hebben jullie nog nodig en waar vind ik die?

alvast bedankt

als je normaal inlogt op de webinterface van de modem via http://192.168.1.1/ kom je terecht op de statusapagina en daar zie je iets staan zoals onderstaande:

dit is jouw profiel, in bovenstaande geval 50/6

andere bekende vdsl2 profielen zijn 30/6 20/2 16,5/2 & 12/1

mvg

xenne, waarom moet je mij nu weer jaloers maken :P

Als die waarden onder internet staan bij 192.168.1.1 dan zit je vermoedelijk op een testprofiel van 65/8. Blijkbaar iets nieuw wat ze dan aan het testen zijn!

Als die waarden onder internet staan bij 192.168.1.1 dan zit je vermoedelijk op een testprofiel van 65/8. Blijkbaar iets nieuw wat ze dan aan het testen zijn!

De haperingen zouden dan wel eens kunnen wijzen op een niet-stabiele verbinding.

Bel eens met 0800 22 700 (bereikbaar tot 22u vanavond) voor een lijntest

als hij effectief op 65/8 zou staan ben ik wel benieuwd naar de Downstream training margin ook

in elk geval in een interessant geval

mvg

ps: sorry ricy, zal in het vervolg iemand anders zijn waarden posten :P

Ja de mijne zeker Roepen

mvg Lachen

Reageer