Skip to main content
eva een beetje hulp graag!

2 dagen geleden ging plots onze eerste decoder niet meer na bellen en van alles doen gaat hij weer gelukkig!

maar nu heb ik problemen met mijn tweede decoder ik kan zo 15min/30min a 1uur kijken en dan bevriest het beeld, als ik het beeld verzet speeld hij gelukkig weer, maar dit doet hij na al 3 dagen en het begint tegen te steken, ook omdat ik niet meer kan opnemen, hij neemt op tot het beeld stopt en dan neemt hij ook niet meer op, wat zeer lastig is.

ik heb al de stekker verschillende keren uitgetrokken, maar dit lukt niet.

mss ligt het aan mijn ruckus of aan mijn decoder.

ik wil eens mijn decoder opnieuw starten. Hoe moet juist weer?

de stekker 20 sec. uitrekken dan terug instekken en terwijl op ok en menu en de aan knop decoder duwen tot je het getal ......(en dit weet ik niet meer) ziet en dan nog 10 sec. blijven duwen. Welk getal moet je juist weer zien?

en kun je de ruckus ook opnieuw terug installeren of hernieuwen (ik zie een knopje aan de achterkant van de ruckus), mag ik daar op duwen?

laat je me iets weten aub....

digitale tv is leuk met al die posten en al die ditjes en datjes, maar het geeft je ook zo veel meer stres!

de instribusie kabel is dan een stuk gemakkelijker, en je hebt veel minder zorgen!

factory reset van de decoder:

trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken

(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)

Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"

tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.

(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)

het zou inderdaad ook aan ruckus kunnen liggen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee, dus ga ik aan iemand anders overlaten

mvg

Beste jessica,

Er zijn verschillende decoders en dus ook verschillende manieren om een reset uit te voeren.

Met "MENU" + "BACK" + "OK" zoals xenne voorstelt lukt enkel met de laatste type decoder. Als uw decoder geen "BACK" knop heeft, dan moet u deze combinatie gebruiken "POWER" + "MENU" + "OK". U wacht tot als u FACr ziet staan.

U mag de knoppen pas indrukken na het herstarten van de decoder(kort van stroom onderbreken). Tussen de melding P1:00 en P2:00.

De Ruckus toestellen kan u best herstarten(kort van stroom onderbreken) voor het resetten van de decoder. Als alle lampjes branden op de Ruckus dan mag u de decoder resetten. Als de 2 linkse lampjes op uw Ruckus toestellen niet branden dan mag u dit doen.

Mvg,

Eva van Belgacom.

dinsdag mijn decorder geropgestart en alle 3de decorders zijn terug inorde en hoopelijk blijf het ook zo!!

ik heb te vroeg gejuigd! gisteren avond doe ik mijn tv aan in mijn kamer en het is weer het zelfde, beeld bevriest na 10 minuten!

pfff steekt tegen, meer kan ik toch niet doen? die decoder komt mijn strot uit!

beste,

lees aandachtig in uw topic "3de decoder help" het antwoord van Eva van 20 september.

Er is nergens sprake van, dat je drie decoders kan aansluiten op één ruckus zender en drie ruckus ontvangers.

Mvg Jerom

Jerom ik moet je teleur stellen maar het technisch team van ruckus heeft bevestigd dat dit wel kan, en trouwens het heeft gewerkt bij jessica als ik mij nog goed herinner.

mvg.

@ ricy

Ja dat zal werken ,maar enkel in ideale omstandigheden. Omgevingsfactoren kunnen nogal eens veranderen.

Mvg Jerom

ze hebben een maand alle 3 goed gewerkt en dan plots deed de eerste decoder raar (dan heb ik de modem even uitgedaan) en dan deed decoder 1 en 2 raar (met de derden niets aan de hand) na bellen en dit en dat doen is de eerst decoder terug inorde maar de tweeden dus niet stekker uit trekken helpt niet en heropstarten ook niet....Huilen

De decoder die slecht werkt eens omwisselen met één die goed werkt en dan zien of de slechte decoder slecht blijft zo kan je uitvissen of het aan de ruckus ligt.

de drie decoders werken nog alle drie (na de drie ruckusen opnieuw te hebben geinstaleerd, wat nog een werkje was!) ... oef... en hoopelijk blijft het zo... iedere keer dat ik mijn tv aan doe zit de schrk er in dat het beeld zal stil staan....

Reageer