Skip to main content
Ik heb sinds een week ongeveer dit probleem. Na een 15 tal minuten tv kijken staat het beeld plots stil. Als ik van post verander kan ik verder kijken. Dit doet zich vervolgens om de 5 minuten voor. Ik heb 3 decoders, allemaal verbonden via kabel. Het probleem doet zich op alle decoders voor, in meer of mindere mate. Ik heb een kennis die technieker is en hij heeft al het volgende geprobeerd:

- factory reset decoder: geen effect

- factory reset modem: even goed, later terug probleem

- vervangen decoder / modem: geen effect

- wifi bridge ipv kabel: geen effect

De lijn is uitgemeten en er zijn geen onderbrekingen te zien. Mijn kennis weet het ook niet meer. Hij zegt dat de modem naar bridged mode te laten omzetten ipv routed het misschien zal opgelost geraken. Ik ben een beetje ten einde raad. Volgens mij is het sinds de laatste update.
Amai, moeilijke bevalling....welk type modem heeft u? Is de intro NTP-2007 en filter TF-2007 naar de modem in orde? De bekabeling in orde?

Je zegt dat dit probleem al een week aan de gang is, hoe was de situatie ervoor? Is er iets veranderd aan de installatie?

Laatste update? Wat is de huidige SW op je decoders?
aanvulling op JDM-01:

rare fenomenen krijg je ook als je DSL-lijn niet meer goed is dus of BBox defect.

Probeer alleszins om een BBbox3 te hebben.

Met lijn uitmeten: bedoel je naar helpdesk bellen 080022800 ? Moet je zeker doen.
Je kan dit ook via myproximus uittesten, volgens mij moet er toch iets schelen met de modem, maar ik lees dat hij vervangen is, dus veronderstel ik dat ze een bbox3 geplaatst hebben ...denk ik toch? Is de invoerkabel in de intro NTP-2007 goed aangesloten op a en b?
DSL signaal is goed. Modem is bbox3. De 'BIQ' test is goed en ik draai op 100 Mbps. De decoders zijn rechtstreeks met kabel op de modem aangesloten en de vierde poort is verbonden met een switch. Via de switch zijn een 5 tal toestellen verbonden. Ik ben nu aan het testen als het zonder de switch ook problemen geeft.
info bbox3:

De Bbox3 is standard uitgeleverd in "fully routed" mode:

alle poorten zijn te gebruiken zowel voor TV als voor internet.

- In bridged mode te zetten kan alleen als Expert of als Admin

of via het BGC over hun netwerk)
Op dit Blog staat er verder ook vermeld dat Fully routed mode wel nodig is voor Netflix op de Decoder en ook voor remote control van de Proximus Wifi Bridge, en verder in bridged mode dan ook geen internet meer via de wifi bridge.
Dag Bart,

kan ik via privébericht je vaste lijn nummer of klanten nummer krijgen? Dan bekijk ik het.

MVG,

Wim
Hey Bart_

Je hebt het hier ook over een switch.

Wat wel bekend is dat sommige switchen niet goed weg kunnen met multicast signalen (dit is het geval in full routed mode), dit maar als bijkomende informatie.
Dag Martin. Het heeft al 2 jaar ofzo goed gewerkt met de switch. Ik heb wel eens de decoder rechtstreeks op de modem aangesloten maar dat loste niks op. Toch bedankt voor de info.

Het is nu al een dag of drie schijnbaar goed zonder iets te veranderen maar we hebben ook nog niet zoveel tv gekeken.
Hallo allemaal,

Ik heb al een tweetal maanden hetzelfde probleem. Alles is ondertussen al vernieuwd: bbox, decoder, plc/adapters, toch blijven de problemen aanhouden.

Vandaag hebben we zelfs helemaal geen beeld meer, dus we zijn dringend op zoek naar een oplossing.

Als iemand nog tips heeft...
Ik denk dat ik het heb gevonden, vanavond weer veel onderbrekingen tot ik mijn acces point ontkoppelde (Ubiquity Unifi AP-LR) en zeker een uur geen onderbrekingen meer. Ik ben nu de firmware van de AP aan het updaten en dan zien of er nog problemen zijn.
Ik ben nu 100% zeker dat het probleem wordt veroorzaakt door de AP en zoek nu verder op het forum van de fabrikant. Wel vreemd dat deze al 2 jaar goed werkt en nu de laatste weken voor problemen zorgt. Of zijn de decoders door de laatste update 'gevoeliger' geworden aan netwerkstoringen?

Hoedanook voor mij mag dit topic dicht, geen Proximus probleem.

Reageer