Skip to main content




Mensen, opgelet!



Als u een nieuwe gsm koopt bij een Belgacom/Proximus verkooppunt en de gsm heeft een internet-optie, bel dan als de bliksem de klantendienst op! Wij hebben gisteren een nieuw toestel + abonnement (van 35 euro per maand) gekocht en omdat we niet gesurft hebben, dachten we dat er ook geen internetverbruik was. Wat blijkt? Internet staat sowieso open, zolang je niet hebt gebeld naar de klantendienst, en er wordt constant naar updates gezocht. Dus maw, ook al surf je niet, er is wel internetverbruik! Toen we onze gsm opzetten vanmorgen, kregen we een sms met de boodschap dat onze factuur al 45 euro bedraagt, terwijl we gisteren welgeteld 1 sms hebben gestuurd en er niks anders mee hebben gedaan!!!



We hebben in het verkooppunt specifiek gevraagd naar de internet toepassing. Ze hebben ons niet gezegd dat er sowieso verbruik is, zolang je de optie niet laat uitzetten. De vrouw zei dat je dit kunt laten afzetten als je internet niet gebruikt maar dat het niet nodig is!



In de bijgeleverde handleiding staat ook niks vermeld hierover.



Wees dus alert!!



Het is niet Belgacom zijn schuld dat je internet aanstaat. Dit is de fabrikant van de gsm zijn schuld. Tegenwoordig hebben veel gsm de mogelijkheid om op internet te surfen. De fabrikanten laten dit internet meestal standaard aan dus verbruik je zowiezo internetvolume. Je kan deze afzetten op je gsm zelf, dan verbruik je helemaal niets. Als je dan op internet wil dan kan je deze terug aanzetten. Maar als je nooit gebruik zult maken van internet dan kan je deze bij de provider uit laten zetten zodat je er nooit meer op kan tenzij je deze terug laat activeren door de provider. In de handleidingen van gsm staat dit inderdaad bijna nooit vermeld. In sommige verkooppunten van gsm zeggen ze dit aan de klant maar in sommige niet omdat ze het niet eens weten of omdat ze dit gewoon vergeten te vertellen.



Ik weet niet welke gsm je hebt maar hieronder geef ik enkele filmpjes hoe je dit uitzet op je gsm



voor IOS (Iphone): http://www.youtube.com/watch?v=6eec1VTRd74



voor een Blackberry: http://www.youtube.com/watch?v=R7Cbbb3c9ZI



voor Android: http://www.youtube.com/watch?v=UBX0a27mzas



voor Windows mobile: http://www.youtube.com/watch?v=-hbLzebsCyg


Dat kan idd. aardig omlopen, want dan surf je tg. 0,42€ per 5 minuten, maar dat telt dus voor elke korte verbinding. Als je bv. binnen de 5 minuten 5 x de verbinding verbreekt en terug verbindt, heb je 5 connecties van 0,42€ aan je been...Ofwel een Mobile Internet start van 50MB nemen tg. 4,99€ ofwel internet compleet uitschakelen. In een vast internetabonnement zit tegenwoordig toch 50/100/250MB (Start/Comfort/Maxi) extra mobiel volume dat bij je GSM Internetabo wordt bijgeteld. Als je zo'n Mobile Internet optie neemt, worden de timebased gemaakt kosten soms terugbetaald en het (theoretische) volume van je eerste maand afgetrokken. Je kunt het altijd eens vragen an de klantendienst.
voor mij is dit ook de verantwoordelijkheid van de klant



dit gezegd zijnde, belgacom is zodanig klantvriendelijk dan als je ze contacteert wel over die rekening te praten valt denk ik



mvg


Heb het gisteren ook gemerkt. Heb nieuwe gsm gekocht, nokia e6 en mijn pay & go generation overgeschakelt naar mtv generation 15.



Ik heb internet comfort met een bbox2 en nu volgens de nieuwe reclame mail die belgacom had rondgestuurd heb je met een gsm abonnement recht op 100MB internet.



Kreeg ook berichten van uw factuur bedraagt nu 25 euro. Heb er voor gebeld en blijkbaar gebruikte mijn gsm de wifi verbinding niet, terwijl die wel op stond en op mijn gsm stond ook dat wifi voorrang krijgt op mob. data.



Ik moest dit wel niet betalen omdat dit meer voorkwam zei hij.



Waarom Belgacom hier niet voor waarschuwt begrijp ik wel niet.


beste Luc.



Ik heb internet comfort met een bbox2 en nu volgens de nieuwe reclame mail die belgacom had rondgestuurd heb je met een gsm abonnement recht op 100MB internet.





de gratis 100MB is bij uw GSM met moibile sim kaart enkel bruikbaar indien u gsm in een pack met een Belgacom FIX internet werd samengevoegd ! Niet voor een stand alone GSM Mobile nummer.



muisje




weet er iemand hoeveel je moet betalen voor uw abonnement op te zeggen?



Mijn stiefvader heeft in de tijd getekend voor mij en ik ben sinds dien aangesloten bij proximus waar ik helemaal NIET akkoord en blij met ben!!

nu ik heb me al een paar keer later-n wijmaken dat ikvan tariefplan moet veranderen dat ik dan minder zou betalen, maar nog betaal ik meer dan mijn abonnement zelf.



i wil terug naar mobistar gaan, dus weet er bij deze iemand hoeveel de opzegkosten zijn?


Reageer