BC hd recoder film overzetten op gewone videorecorder

  • 23 January 2012
  • 3 reacties
  • 720 Bekeken

Kan je een opgenomen programma (vb op Canvas) op de BC hd recorder overzetten naar een gewone videorecorder ?

Bij mij lukt het niet. De gewone videorecorder geeft wel aan dat het opgenomen is (met datum/opname tijd en duurtijd).......maar als ik dat dan wil afspelen blijft het beeld op tv zwart.

vg,

Polle

3 reacties

Beste pol55,

Hier vindt u meer informatie over het opnemen van programma's op uw videorecorder.

Mvg,

Eva van Belgacom.
Reputatie 7
Badge +1
Dat is wél de uitleg voor rechtreeks opnemen van de decoder naar de DVD-recorder tijdens de uitzending. Voor overzetten van een opgenomen programma moet je bijna hetzelfde doen, dus ook de decoder via scart doorlussen via de DVD-recorder naar de TV. Dan gewoon de weergave starten op de decoder en tegelijk (of iets vroeger) de opname op de DVD-recorder starten. Zoals de uitleg van Belgacom zegt, moet de TV op AV1 staan(of andere ingang) waar de scart van de DVD-recorder inzit, zodat je het PVR-menu op je TV ziet via de DVD-recorder. Natuurlijk ook de zender van de DVD-recorder op en scartingang zetten (L3 bij Sony). Op de zenders van je DVD-recorder zie je trouwens maar beeld als die op de kabelantenne aangesloten is (als je die nog hebt). Je hebt dan maar beeld via je scartingang (dus enkel van je decoder, rechtreeks of van opnames). Ik zet regelmatig programma's over van de decoder naar mijn DVD-recorder, en kopiëer die eventueel daarna op een DVD, na montage (reclame eruit en zo).
Beste Sinjor72,


Uw citaat: "Ik zet regelmatig programma's over van de decoder naar mijn DVD-recorder" bij mij lukt dit ook (kan dit zien op tv, via de menuknop van mijn dvd recorder dat het programma erop staat) maar als op op play druk van mijn dvd recorder zie ik niets. Haal ik die dvd dan uit de recorder, steek er een dvd-film in.....druk op play ...en gaat dit wel !!!!!

nb: Rechtstreeks opgenomen programma's op dvd kan ik wel bekijken.

vg,

Polle

Reageer