Bbox3 wifi bereik lager dan bbox

  • 2 February 2017
  • 9 reacties
  • 585 Bekeken

Op zondag viel proximus tv uit. Bel naar de support maar krijg een bandje te horen met melding van algemene problemen. Geen mens aan de telefoon te krijgen. Echter nergens op het internet iets dat meldt ivm algemene problemen... Maandag morgen nog steeds het bandje... Via een andere optie ( niet voor problemen te rapporteren) kom ik toch bij een mens van vlees en bloed! Diagnose bbox2 defect , er wordt een nieuwe opgestuurd , een dag wachten. Observatie : geen call number gekregen.
Bbox3 ontvangen , geinstalleerd en tv is ok nu.
Zonder uitleg worden nu 2 ssid voor wifi uitgestuurd. Waarom? Verschil? Klant zoek het maar uit.draadloos printers werkt soms wel meestal niet na bbox3 install. Gebeld naar support. Antwoord: contacteer canon ( in mijn geval) en de telefoon wordt verbroken. Ik nu een bbox3 gekregen en mijn wifi printer is helft van de tijd niet werkende. Iemand ideeën want van proximus gaat het niet komen.

9 reacties

Reputatie 4
Badge +2
vanclooster,

Geef je Canon printer eens een fix IP-adres, veel kans dat het probleem dan opgelost is.

SSID op 2.4 en op 5Ghz; , nieuwe toestellen kunnen op deze 5Ghz band werken, met minder invloed van storingen.
Klopt, minder invloed van storingen maar je hebt wel veel vlugger een zwakke ontvangst, bijvoorbeeld betonmuur tussen ....
Reputatie 6
Badge +4
Hi,

De bbox3 heeft 2 wifi ssids, eentje over 2.4 ghz en eentje over 5 Ghz

In principe zou dit geen problemen mogen geven voor je printer, tenzij dat die problemen heeft met het draadloos ssid waarmee die verbonden is ( te zwak) en dus ander gaat zoeken

veranderen van kanaal kan hier een optie zijn of bijvoorbeeld de 5ghz eens uitschakelen en zien hoe de printer dan reageert

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_manual/particulieren/support/internet/internet-thuis/installatie-en-kabels/installatiegids-van-uw-modem-b-box-3v-b-box-3-enz.html

Mvg sabine technical support Proximus
Had zelf 5.0 wifi al uigeschakeld en het kanaal vast gezet ipv automatisch. Na het checken van de sterkte van de 2.4 Ghz wifi heb ik de printer een meter verplaatst. Nog niet feilloos maar al beter. Blijkbaar is de bbox3 toch minder sterk of anders bij het uitzenden van zijn wifi signaal.Wanneer zal proximus nu eens inzien dat ze klanten heeft. Contacten met proximus varieren van grote incompetentie tot echt brutaal. De eenzame uitzonderingen bij proximus support niet te na gesproken.
Heb je een B-Box3 van Sagemcom, want bij deze van Technicolor stel ik toch niet vast dat de wifi-2.4 radio een lager wifi signaal aflevert t.o.v. deze van de B-box2.
Het is een van technicolor.
Zou het helpen als je de modem even herstart door de stroom enkele seconden te onderbreken om hem opnieuw te laten opstarten?
PS: ik zet de B-box3-Wifi-2.4 ook vast op een kanaal waar ik zie dat ik minst gestoord wordt.
kan je zelf uitvissen met een > Wifi Analyser
Badge +4
Hier geen problemen met de printer op de wifi, je zal wel uw printer opnieuw moeten laten zoeken naar uw wifi 2.4
PS: de Bbox2 had maar een wifi sterkte van G en een Bbox 3 heeft de N dus veel betere signaal sterkte.
Heeft dit rechtstreeks iets te zien dan met het zendniveau?

Reageer