bbox3 probleem met vaste verbinding

  • 25 September 2014
  • 2 reacties
  • 133 Bekeken

Gisteren heb ik de nieuwe bbox3 gaan halen in het Belgacom verkooppunt. Sinds toen had ik ook op mijn vaste verbinding met het internet dat deze regelmatig wegviel en automatisch direct terug herstelde.


Telkens had Belgacom een 'nieuwe' oplossing en lag het probleem nooit aan hun. Eerst moest ik de modem resetten, dan de pc, de kabels zouden slecht zijn, de pc (eind mei gekocht!). De pc zelfs tegen de modem gezet en de meegeleverde kabel gebruikt om in de modem te steken. Niets hielp en de verbinding bleef constant wegvallen. Belgacom wou een technieker sturen die het probleem ging bekijken en oplossen. Indien het bij mij lag kon dit mij 85 euro ofzo kosten. Volgens mij is zoiets snel gevonden dus heb dan maar verder naar een oplossing gezocht.


Toen deze afspraak was vastgelegd herinnerde ik me dat ik nog een laptop had. Deze heb ik rechtstreeks aangesloten op de modem en dit gaf geen problemen met deze vaste verbinding.


Uiteindelijk heb ik tussen mijn gewone pc en deze modem een router geplaatst om te zien wat er toen gebeurde. Raar maar waar was dit probleem toen verdwenen. Ik heb uiteraard Belgacom teruggebeld en uitgelegd wat ik had uitgetest. Hun voorstel was om de afspraak af te zeggen maar dat men dit wel ging navragen hoe dit komt.


Als iemand dus gelijkaardige problemen heeft met deze nieuwe modem weet je dus wat je moet doen of misschien net niet.


Zelf denk ik persoonlijk dat het aan de snelheid ligt die gehaald word door die nieuwe modem. Door er iets tussen te zetten vertraag je dit.


P.S. De WIFI gaf geen enkel probleem toen ik hem heb uitgetest op al mijn toestellen.

2 reacties

Als ik het goed begrijp PC verbonden met BBOX = Probleem


PC verbonden met router en router verbonden met BBOX = geen probleem


Laptop verbonden met BBOX = geen probleem


Of zie ik het verkeerd?
Dat is volledig correct.

Reageer