bbox3 en wifi-bridge

  • 16 December 2013
  • 1 reactie
  • 528 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Heeft er iemand ervaring met het laatst nieuw systeem van wifi-bridge bij gebruik van een bbox3.


Ik dachten denk er nog altijd aan om in de toekomst digitale Tv te instaleren. Had eerst gedacht aan een ruckus , maar lees nu dat de BBox3 al een zender heeft ingbouwd gekregen, en men enkel een ontvanger voor de decoder moet instaleren


Ik twijfel nog altijd of draadloos werken wel de beste oplossing is.


Zijn er al veel systemen geplaatst die werken met de wifi bridge (met 2 tv eventueel).


Kan ik stellen dat die wifi bridge gelijk is aan de vroegere ruccks , maar dan beter of is er geen verschil (behalve het prijsverscil)


Of is e systeem van PLC via netstroom beter???


Wie kent de beste draadloze oplossing ,


Afstand modem- tv is 10m (wifi op laptop is uitsteken met bboxx2 nu)


dank bij voorbaat

1 reactie

Reputatie 7
Badge +1


Ik heb 3 jaar met Ruckus gewerkt zonder enig probleem (die heb ik nu nog als reserve). Nu sedert 1 1/2 jaar met PLC's, tot nu toe ook zonder problemen. Je moet wat geluk hebben en in het begin een goed stopcontact vinden met niet teveel andere apparaten op (ook starters van spaarlampen kunnen storingen geven). Maar dat scheelt van binnenbekabeling tot binnenbekabeling. Maar zoals Elsa zegt: kabels trekken is altijd het zekerste, maar is niet altijd mogelijk of wenselijk. Probleem is wél dat je niet altijd de kans krijgt om het voor de aankoop uit te proberen, of om bij niet-goed werken, te mogen verwisselen. Maar omdat je al een b-box3 hebt, die al een ingebouwde WIfi-bridge heeft, moet je maar een Wifi-bridge (ontvanger) aanschaffen, wat de kosten beperkt (50€). Dus dat is zeker de aanrader.

Reageer