BBOX3 en Apple Airplay, B&O A8 en Wifi Sync Ipad en Iphone

  • 15 February 2014
  • 2 reacties
  • 1667 Bekeken


2 weken geleden is een Belacom technieker langsgekomen en heeft mijn BBOX2 vervangen door een BBOX3.


Nu heb ik wel problemen om Apple Airplay Express, wifi connectie naar mijn B&O A8 en wifi syncen met Ipad en iphone.


Als ik de BBOX3 opnieuw start zien deze elkaar wel en kan ik bvb airplay gebruiken, maar na 30 min gaat het niet meer. Alle 4 devices blijven wel op het wifi netwerk aangesloten (ik kan nog op het net met ipad en iphone en lichtjes van airport express en B&O A8 duiden aan dat ze op het wifi netwerk zitten). Ik heb al vanalles geprobeerd, zoals firewall security op low te zetten ipv medium, wifi security op WPA/WPA2, WPA AES en WPA TKIP zetten, maar heb altijd hetzelfde probleem.


Weet iemand raad hiermee?

2 reacties



maar voor je airport express is het altijd beter om wel een vast IP te gebruiken.



waarom eigenlijk ! Er zijn er toch nog die zo werken.


Om van alle BGC bbox geheimdoenerij af te geraken, sluit gewoon een deftige wifi-router (airport extreme bvb) aan op je bbox met een eigen pppoe verbinding en je kan alles instellen en veranderen naar hartenlust zonder de instellingen te verliezen zoals dit bij de bbox soms het geval is en je hebt de helpdesk niet meer nodig ;-)



Geen gedoe meer met portmapping,openen van poorten, DHCP reservatie waarmee velen last hebben enz... enz....bij de bbox3

je laat de bbox3 gewoon staan zoals hij is, je fon blijft , je hebt een guest wifi netwerk , en doet al de rest op je eigen router.

Reageer