Bbox3 een stap vooruit??


Reputatie 1
Badge
  • Practitioner
  • 54 reacties
Heb mijn modem vandaag Bbox2 vervangen door een nieuwe Bbox3.
Nu werkt mijn 5 Port Switch aan de TV van een maand oud niet meer, heb die er tussen uit moeten halen, men Lan verbinding valt om de haverklap uit en start dan terug op en men WiFi is ook een stuk zwakker als er voor 😞 en ik die dacht dat het beter ging gaan. Wat een teleurstelling. weer al.

43 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ingo, had mijn collega dit je maandag rond 16 uur aan de lijn had dit belooft ? Daar als ik hier kijk er geen afspraak ingepland staat.
Reputatie 1
Badge
Nee die van gisteren die ik nog eens had gebeld, die van maandag zij om de tweede bbox modem eens uit te proberen,en dat heb ik gisteren gedaan en toen werkte niks meer,zij hebben besloten een technieker langs te sturen. Er ging vandaag 19.07 tussen 8.00 uur en 12.00 uur iemand langs komen. ze gingen me een half uur op voorhand bellen. Ondertussen heb ik de eerst modem bbox 3 waarvan zij denken dat die kapot is terug aangesloten. Alles werkt en mijn internet is ook van +- 20 mb naar rond de 45mb gestegen. De switch kan ik niet gebruiken en dat zou aan de switch zelf liggen heb ik vernomen op een ander forum. Blijf nu alleen nog de vraag waarom mijn interface van mijn modem maar een decoder ziet ofwel er twee decoders rechtstreeks zijn aangesloten op de modem?? De twee tv,s werken wel. Wat mij ook opvalt is dat achter aan de decoders langs de netwerk kabel het groen lampje brand en het rood flikkert....maar moet zo zijn zeker???
Denk niet dat ik nu een technieker nodig heb, ga dat een paar dagen aanzien als alles goed blijft, anders neem ik wel contact op.
Reputatie 1
Badge
Ge ziet op mijn interface van mijn modem dat er staal.... 4 apparaten zijn aangesloten en een decoder is actief
Maar er zijn op dit moment twee actief.
dat rood flikkeren van deze led is normaal.
Reputatie 1
Badge
Heb vandaag een nieuwe switch van Netgear ProSAFE Plus GS105Ev2 gekocht 29€ en die werkt wel,al heb ik de netwerkkabel die zwarte met geel koppen die bij u Bbox3 word geleverd moeten vervangen tussen mijn switch en de modem, gaf anders ook problemen.

Conclusie is.
Heb je een Bbox3 en er is een Realtek PCIe GBE Family netwerkkaart in u computer, stel u instellingen
van u netwerkkaart op 100 Mbps Half Duplex.
Werkt gij met een switch raad ik de Netgear ProSAFE Plus GS105Ev2 gekocht 29€
Gebruik niet de mee geleverde netwerkkabel bij u modem voor u switch ( in mijn geval dan toch )

Als proximus mij deze informatie had gegeven toen ik de eerste keer belde, had ik geen drie dagen verloren van mijn verlof, had ik niet een dag zitten wachten op een technieker die niet is gekomen,
Had proximus vermeden om mij zinloos een nieuwe modem te sturen ofwel er niks mis was met de eerste.
Had ik geen nieuwe Switch moeten kopen, en vooral, had ik mijn kostbare tijd in iets nuttigs kunnen steken.

Dank aan de heren van dit forum.
Aan het Technische dienst van Proximus ..... tja.
Reputatie 6
Badge +3
Die flikkerende LED wil gewoon zeggen dat er netwerkverkeer plaatsvindt. Die BGC000011 die aangesloten is via 5 GHZ lijkt mij ook een decoder. BGC = Belgacom. Ikzelf heb een Realtek PCIe GBE netwerkkaart zitten in mijn computer en heb geen problemen om te verbinden met mijn B-Box3 Sagemcom v2 modem/router. Bij mij staat mijn snelheid & duplex op automatisch bepalen.
bij mijn broer werkte het nochtans ook alleen maar probleemloos op zijn desktop als de Realtek op 100 half duplex stond net zoals Redsfan ook dit probleem voorgehad heeft.
Het zijn mss allemaal slechte netwerkkabels die bijgeleverd werden 😃
Reputatie 1
Badge
Tja ik zou zeker die netwerkkabel eens vervangen wat bij de decoder mee geleverd is, denk dat dan al veel problemen kunnen vermeden worden. Denk dat die van Aliexpress komen ?
't was in ieder geval geen netwerkkabel die door Prox meegeleverd was, die was te kort trouwens.
'k zal het hem eens moeten voorstellen om met een andere netwerkkabel te proberen, dat kan Redsfan ook eens proberen dan, maar het zou mij verwonderen dat het dan bij deze drie gevallen hier, het om de netwerkkabel zou gaan, wel heel veel toeval dan?
Maar zeg nooit nooit zeggen ze dan zeker 🤔
Badge +4
Aan de netwerk kabel lag het niet want we hebben toen een paar andere geprobeerd aan mijn vrouw haar computer, we hebben effectief de netwerk kaart weer op halfduplex moeten zetten.
Het gaat wel over de kaart van maximum 100 Mbps, want mijn pc is ook met realtek maar met een 1000 Mbps/ 1GB snelheid en daarmee heb ik geen problemen aan de Bbox 3.

Het is wel degelijk de Bbox3 modem, want de weken/maanden daarvoor toen we nog telenet hadden was er geen probleem met haar computer op de telenet modem met dezelfde UTP kabel.

In feite zou proximus dat zelf eens moeten onderzoeken en dan een bugfix/update uitbrengen voor de Bbox3.
Het klopt volledig Redsfan heb net met mijn broer gesproken en het was identiek het zelfde geval, hij had ook al vanalles geprobeerd, ook de netwerkkabel vervangen enz..,
Het moet ergens in het negotiëren zitten met de bbox ethernet poort?

NB:
als bijkomende info: CAT5 kan ook in de negotiatie leiden tot het werken op 100Mb/s
Reputatie 1
Badge
Men computer moet ik op half duplex instellen dan is er geen probleem.
De netwerkkabel die tussen mijn decoder en de switch zat dat was die zwarte met geel koppen ( geloof dat die bij de modem zat), die heb ik moeten vervangen. met die kabel blijft mijn beeld van de tv na 3 sec stil staan en is het geluid weg. Denk niet dat het probleem bij de switch lag maar aan de kabel? heb het niet getest. Nu werkt alles, de nieuwe switch staat er tussen en werkt, en zelfs in mijn interface van mijn modem zijn nu twee actieve Decoder,s te zien. 🙂 Dus laat maar bollen nu. 🙂
Ik ben misschien wat laat maar ik wil hier wel een en ander verduidelijken. Een bbox3 heeft 1GB Ethernet poorten, als uw tv decoders V5 decoders zijn dan hebben deze ook één 1GB poort deze decoders moeten altijd rechtstreeks verbonden worden op de modem dus NOOIT via een switch( toch niet als je geen problemen wil). Een decoder v5 en een modem bbox3 moeten altijd met een GB Ethernet kabel verbonden zijn. Dit wil dus zeggen alle 8 draadjes moeten op de juiste manier verbonden zijn, op de juist manier met de paren twist vooral als deze kabel langer is dan 9 meter. De Ethernet kaart van uw pc zet je op automatisch, halfduplex wil zeggen dat er alleen maar gestuurd word of alleen maar ontvangen dus zo werkt je op uw pc op halve snelheid. Ook uw pc verbinden met een GB Ethernet kabel dus 8 draadjes gebruiken. Dit is werken volgens de regels van GB netwerken. Success.
Reputatie 1
Badge
Dan moet ik u toch teleurstellen, mijn 2 tv,s werken goed met een switch er tussen en zonder die 1GB kabel.
Men PC is verbonden met een kabel van cat 5 en staat op Half Duplex ingesteld...ik haal een download snelheid
van rond de 50mb of die nu op half duplex staat of auto maakt geen verschil. En voor proximus norm is gemiddeld
50mb een goede snelheid. Ik heb toch zo mijn bedenkingen met al die 1GB kabels en poorten als je ziet wat een prul
van kabel er tussen de modem en de kabel die van buiten komt zit. Dus blijft de vraag ... is de Bbox3 eerder een stap achteruit dan vooruit als je bedenkt dat al deze problemen er niet waren met de Bbox 2???
Ik ga er men hoofd niet meer aan breken....Het werkt nu. (nog)
De kabel die van buiten komt of de introductiekabel transporteert het vdsl signaal, waarop het ethernet signaal voor Internet- en ipTV-signaal op gemoduleerd wordt daarom dat de bbox3 als modem/router het VDSL signaal moet demoduleren om er uit de bbox3 de ethernet signalen uit halen (internet en IP-Tv) deze uitgangen (ingangen voor de omgekeerde richting) zijn gigabit poorten en hiervoor voldoet een utp cat5e kabel zeker wat de meest courante ethernet kabel zijn .
Cat5e kabels zijn zeker goed, daar gaat het niet om. de switch die je gebruikt om uw TV's op te verbinden moet IGMP snooping en QOS quality of service voor tv stream ondersteunen, nu geen problemen maar wanneer je tv kijkt en internet gebruikt om grote zware downloads te doen over deze swicht dan zou je onderbrekingen of blokjes kunnen krijgen op uw tv. Moeilijk voor ons prx om dit te localiseren wanneer de klant in dit geval klaagt over deze fenomenen. IGMP snooping zorgt er voor dat de multibroadcast van uw tv stream aangeboden word op de lan van uw decoder en niet op de lan van uw pc (bijvoorbeeld) want als dit zo is dan kan je eveneens problemen ondervinden op uw tv. Dat je uw pc moet instellen op half duplux omdat alles dan goed werkt is niet normaal dit zegd mij dat er iets niet correct geconfigureerd is. Moest je plotseling toch problemen krijgen hou dit dan in gedachten.
Groetjes,
Ik dacht dat ik dat hier van igmp snooping gepost had of de link met uitleg, maar dan zal ik dit vergeten hebben als het zo zit.
bij nader toezicht had ik het toch niet vergeten
sommige switchen hebben last van multicast verkeer, zie op site voor wat uitleg hier:
> http://bgctv.skynetblogs.be/#IGMP-Snooping.

Reageer