Skip to main content
Beste,

Ik heb sinds vrijdagavond VDSL2, en hoewel ik enorm tevreden ben, heb ik toch een probleemje.

De Bbox blijkt soms uit te vallen. Alle lampjes, behalve de powerlamp gaan uit. Ook kan ik niet meer connecten via de browser.

Dat de bbox stuk zou zijn zou me verbazen, daarom de vraag of ik er iets aan kan doen?

Mvg

VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 20.5 dB
Downstream line rate 12040 kbps
Upstream line rate 1048 kbps
TX total power 2.7 dbm
Downstream delay 14.4 ms
Upstream delay 5.3 ms

zie ook eens hier => http://nl.community.belgacom.be/posts/98ddaf6f66

Volgens mij is het niet hetzelfde probleem, maar dat resetten zal ik wel eens proberen. Ik zal laten weten of ik erna nog problemen heb.

Alsvast bedankt

Uit je gegevens van je modem kan ik in ieder geval niks abnomaals afleiden je hebt een 12/1 Mbps profiel je downstream training margin van 20,5 dB.

Natuurlijk kan het ook zijn dat het verderop ergens zit in de apparatuur van BGC in het begin van mijn BGC-TV periode heb ik dit ook voorgehad en de eerste keer was het de modem zelf die defect was en een klein jaar later had ik weer prijs met de modem die uitvalt en precies volledig weer opstart en toen zat de fout in de DSLAM van de ROP (zeg maar de glasvezelapparatuur in de BGC kast op straat).

Dus zoals je ziet het kan soms toch voorvallen dat je bbox defect gaat, het zal waarschijnlijk niet frequent voorvallen maar zeg nooit nooit!

TIP: ik heb toen bij een goede vriend zijn bbox effekens geleend en zo kon ik de eerste keer vaststellen dat het mijn bbox was die defect was en de tweede keer dat het niet mijn bbox was .

Mvg.

bel eens naar 0800 22 700, zullen ze wellicht beter zicht op hebben wat er aan de hand is

mvg

Hopelijk want als het uitvallen niet veel voorvalt is het zeer moeilijk om op te sporen vandaar dat ik in der tijd een bbox van een vriend gevraagd heb om het uit te vissen, maar 0800 22 700 bellen is uiteraard altijd best en als ze daar direct geen oplossing hebben kan je nog altijd proberen verder te zoeken in de mate van het mogelijke of via dit forum hé.

@44thsavage, als ze iets gevonden hebben of als jij iets gevonden hebt laat het eens weten.

Mvg.

Beste 44thsavage,

Kan u mij uw login of vaste lijnnummer via privé bericht sturen? Dan zal ik eens zien wat voor verbrekingen u heeft.

Als ik het goed begrijp dan gaan alle lampjes uit behalve PWR. Valt het Wi-Fi(antenne) lampje ook uit? Als dat het geval is dan denk ik eerder dat er wat mis is met de modem. Een hard reset zou een oplossing kunnen bieden.

Mvg,

Eva van Belgacom.

voor de geintereseerden, het probleem bleek aan de bekabeling te liggen. Die is blijkbaar nogal ingewikeld, met wat aftakkingen.

Een technieker van belgacom heeft deze nu gesplitst voor telefoon en internet.

Ik mocht de modem inruilen, maar dit bleek niet te helpen, erger nog, het internet ging helemaal niet(toeval of niet).

Ik heb dan gebeld en ze gingen een technieker sturen, natuurlijk was dit op een vrijdag, dus zou ik het hele weekend moeten wachten.

Ik heb dan de oude weer gaan halen, en die ging ook niet op het begin, maar na zo een 10 tal minuten had ik alle kabels ingeplugt, en op nieuw toeval of niet, maar net dan ging het weer.

Het word nog opgevolgt, maar het probleem zou moeten verholpen zijn.

okay 44thsavage, dank voor de melding

mvg

Reageer