Beste,
Ik heb een BBOX2 en wil een server die in intern netwerk staat bereiken van buitenaf.
Opzet:
Server heeft een vast IP adres (BBOX2 kent deze toe adhv MAC adres), in principe speelt dit geen rol volgens mij, als deze een variabel IP adres heeft en ik probeer van buitenaf en IP is toegekend aan de correcte PC dan moet dit lukken.
1 opmerking: Vast IP ligt wel binnen de DHCP pool, maar enkel deze PC heeft dit adres toegewezen (op dit moment), misschien moet ik deze uit de DHCP pool halen.
Deze PC/server is ingesteld als DMZ.
Poorten zijn geforward naar deze PC. Gaat over exotische poorten... 10000, 5000, maakt nie uit.
Profiel in e-services is ingesteld dat de poorten 80,443,.. niet geblokkeerd worden (alhoewel dit geen fluit uitmaakt want het gaat niet over deze poorten)
canyouseeme.org zegt dat de poorten open staan.
Intern (binnen lan netwerk) werkt alles.
Router reeds 100 maal herstart (na elke wijzigen) soft reboot via router menu.
Voor instellingen surf ik gewoon naar http://192.168.1.1, hoef geen password in te geven, kan direct alles instellen.
Ik geraak langs geen kanten binnen! En ik ben ten einde raad.
Kan iemand mij helpen? Ik heb ook reeds geprobeerd via de belgacom "technische" helpdesk, maar deze weten precies niet wat port-forwarding is.
Dus kan iemand mij aub helpen, dit is voor een klant van mij.
Alvast bedankt.
Mvg,
Emmanuel
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.