Sinds ik gisteren een reboot heb gedaan van mijn BBox2 krijg ik dus geen DHCP-adres meer voor mijn LAN-poorten. Wel voor wifi?!
Ik heb de Bbox ge-reboot / -reset / factory default gezet en uiteindelijk ben ik van Belgacom eene nieuwe mogen gaan halen. Maar het probleem is er nog steeds!!!
Ik krijg een heel ander IP op mijn LAN-verbinding:
- Wifi: 192.168.1.3 = OK
- LAN: 169.254.125.136 = NOK
Ik krijg nergens een (juist) DHCP-adres op mijn LAN-verbindingen: PS3 / NAS / Laptop ... .
Als ik wat surf voor een oplossing, zie ik dat er veel mensen met dit probleem zitten, maar ik kan nergens een oplosing vinden!
Bladzijde 1 / 1
waarschijnlijk een conflicting dhcp server in uw netwerk.
Probeer eens al uw devices af te zetten (ps3, nas, etc).
Zet dan bv enkel 1 toestel aan, en kijk als het dan gaat. Kijk ook op uw modem als de dhcp request binnenkomt.
Probeer eens al uw devices af te zetten (ps3, nas, etc).
Zet dan bv enkel 1 toestel aan, en kijk als het dan gaat. Kijk ook op uw modem als de dhcp request binnenkomt.
Dat heb ik al eens gedaan. Alles van het netwerk gehaald behalve mijn laptop, maar zonder resultaat.
en zie je de dhcp requests binnenkomen op uw bbox2?
Ik denk het wel (ben niet zeker, waar kan ik dat nakijken)?
Ik heb eens rondgehoord, en blijkaar kan mijn NAS het probleem zijn omdat ik daar een FIXED IP aan heb gegeven en die als prefered zou kunnen staan. (de NAS is er later pas bijgekomen en als enige fixed ip in mijn netwerk)
Verbeter mij als ik fout ben, want ik ben er ook niet echt in thuis. Ik probeer gewoon een oplossing te vinden.
Verbeter mij als ik fout ben, want ik ben er ook niet echt in thuis. Ik probeer gewoon een oplossing te vinden.
Beste Homey_nr7,
Het is mogelijk dat er een probleem is opgetreden op de DHCP van de modem maar een reset zou dit moeten oplossen. In het ergste geval lost ook de reset niks op en moet de modem omgeruild worden. Als u na het omruilen van de modem nog steeds dit probleem hebt is er toch iets anders aan de hand in het netwerk.
Mogelijks zorgt het fixed IP van de NAS voor een conflict (en stopt DHCP) maar dan zou dit niet mogen voorvallen als u enkel uw laptop aansluit. Alles loskoppelen - modem reboot (evt. reset) - laptop via kabel aansluiten -> DHCP zou zonder fout geldig IP moeten geven.
Let wel op dat u enkel PC1 en PC2 kan gebruiken om pc en/of PS3/NAS aan te sluiten.
MVG,
Eva van Belgacom
Het is mogelijk dat er een probleem is opgetreden op de DHCP van de modem maar een reset zou dit moeten oplossen. In het ergste geval lost ook de reset niks op en moet de modem omgeruild worden. Als u na het omruilen van de modem nog steeds dit probleem hebt is er toch iets anders aan de hand in het netwerk.
Mogelijks zorgt het fixed IP van de NAS voor een conflict (en stopt DHCP) maar dan zou dit niet mogen voorvallen als u enkel uw laptop aansluit. Alles loskoppelen - modem reboot (evt. reset) - laptop via kabel aansluiten -> DHCP zou zonder fout geldig IP moeten geven.
Let wel op dat u enkel PC1 en PC2 kan gebruiken om pc en/of PS3/NAS aan te sluiten.
MVG,
Eva van Belgacom
Alles was in orde tot enkele dagen terug. Toen is mijn internet weggevallen, en na een reboot van de Bbox2, is bovenstaand probleem terug opgedoken.
Momenteel is enkel mijn PS3 (LAN) en laptop (wifi) aangesloten. Nu krijg ik nog steeds geen DHCP-ip op mijn PS3 .
Als ik mijn PS3 op wifi zet krijg ik wel ene IP. Ik heb veel geduld, maar ben het nu stilaan beu aan het worden!!!
Momenteel is enkel mijn PS3 (LAN) en laptop (wifi) aangesloten. Nu krijg ik nog steeds geen DHCP-ip op mijn PS3 .
Als ik mijn PS3 op wifi zet krijg ik wel ene IP. Ik heb veel geduld, maar ben het nu stilaan beu aan het worden!!!
Je zit met een IP conflict op je netwerk. Probeer je PS3 eens een static IP te geven welk niet in gebruik is. Het probleem zit wel degelijk op je eigen netwerk en niet in je bbox!
Dat heb ik al gedaan, maar zonder resultaat.
Zelfs als ik ENKEL mijn laptop, rechtstreeks op mijn BBOX2 hang, krijg ik geen IP. Dan is het enige "netwerk" BBOX2 <-> Laptop.
Zelfs als ik ENKEL mijn laptop, rechtstreeks op mijn BBOX2 hang, krijg ik geen IP. Dan is het enige "netwerk" BBOX2 <-> Laptop.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.