Skip to main content
Beste,

Telkens wanneer (of toch heel vaak) ik mijn laptop, die draadloos verbonden is met de Bbox2, afsluit dan maakt de router een reset. Dit gebeurd altijd wanneer Belgacom TV aantstaat en het beeld blijft dan even hangen en daarna komt er de boodschap op dat de zender momenteel niet beschikbaar is.

Dit is zeer vervelend wanneer we tv kijken en een 4 tal minuten moeten wachten vooraleer er terug beeld is.

Zou iemand me kunnen vertellen wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn? Ik zou graag deze oplossen want dit is niet evident.

Vriendelijke groeten.

Beste Hendrik,

in principe heeft het afsluiten van uw laptop geen invloed op de werking van de bbox2-modem.

Als het echt de bbox-modem is die herstart, zou het op andere tijdstippen ook kunnen voorkomen en kan het eventueel op een defect van de modem zelf kunnen wijzen.

Het kan ook zijn dat uw modem zijn signaal(synchronisatie) verliest met onze centrale. En dat kan ook verschillende oorzaken hebben (lijnprobleem, probleem met binnenkablering, ...)

Maar hiervoor zouden we uw lijnnummer of login moeten hebben zodanig we uw lijn kunnen uittesten.

U mag ons deze gegevens bezorgen via een private mail.

Mvg

Eva van Belgacom

Beste Eva,

Het is duidelijk de modem zelf, want wanneer het zich voordoet begeef ik me naar de modem en zie dat niets brand en dan het lichtje van DSL aan het knipperen is en zo alles opstart.

Deze dagen is er ook vaak wat storing in Belgacom TV, hiermee bedoel ik dat onderaan een band even blijft hangen op een vorig beeld terwijl het bovenbeeld verder afspeelt.

Vervelend vind ik dit wel.

Vriendelijke groeten.

Reageer