Beantwoord

BBOX2 en Chromecast: AP-isolation. Waar kan ik dit uitschakelen?

  • 19 August 2016
  • 7 reacties
  • 3904 Bekeken

Beste,

ik sloot gisteren een nieuwe Chromecast aan op mijn Philips TV, via HDMI en USB-stroomaansluiting. Goede startup vanuit de Chromecast-app, er werd een update binnengehaald voor de Chromecast, en toen merkte ik dat mijn Wifi (op het tablet) verdween, en dat er een vreemde, onbeveiligde verbinding op de Chromecast werd geschakeld. Eén en ander nagezocht hoe ik dit kon verhelpen, maar als ik uiteindelijk de optie krijg om mijn eigen SSID te kiezen krijg ik de melding dat ik AP-isolatie moet uitschakelen. Hoe en waar kan ik dit doen in de bbox2, hetzij via de gewone webinterface (liefst) of via telnet? Ik heb sinds lang ook een extra AP op de zolderverdieping hangen (met DD-WRT-firmware), kan ik die nog gebruiken achteraf?

met dank voor jullie reacties!

Etienne Bogaert
icon

Beste antwoord door Elsa 19 August 2016, 18:19

Bekijk origineel

7 reacties

heb dit probleem in ieder geval niet met een bbox2 en bbox3 ook niet!
Dat het het chrome-wifi SSID verdwijnt is wel normaal als je chromecast setup normaal verlopen is.
Mss toch best eens de chromecast.com/setup opnieuw uitvoeren en je wifi passphrase (die van de bbox wifi) opnieuw invoeren als die terug gevraagd wordt.
Mss best eerst eens je bbox2 5 seconden zonder stroom zetten om terug te laten opstarten.
Ook oppassen dat je niet via een wifi-repeater passeert
In ieder geval is de simpelste methode meestal de effectiefste: bbox even rust gegund, Daarna o wonder verbinding met Chromecast.

Bedankt Elsa!

Etienne
Inderdaad Etienne, haast en spoed is zelden goed ;)
Zonder dank hoor heel graag gedaan,
Nog een prettig weekend verder,
Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Er staat op de Chromecast (of GoogleCast) ook een resetknopje dat je kunt indrukken als je een andere SSID krijgt (b.v. bij vervangen van b-box2 door b-box3).
Dat is dan een factory reset, maar je kan hem zelf rebooten om bv software updates proberen binnen te halen maar die gebeuren normaal gezien ook wel automatisch.
Er staat op de Chromecast (of GoogleCast) ook een resetknopje dat je kunt indrukken als je een andere SSID krijgt (b.v. bij vervangen van b-box2 door b-box3).

Inderdaad sinjoor76, had ik ook al teruggevonden in de helppagina's van Google-Cast, en heeft me wel geholpen om alles weer naar fabrieksinstellingen terug te zetten.

Bedankt voor de tip:D

Etienne
Ik had dus (zie bericht) de bbox even uitgeschakeld, en daarna weer aan, setup gedaan en alles werkte.... tot ik blijkbaar toch 2 extra AP's aanschakelde en daar de mist ben ingegaan (waarschijnlijk heb ik zelf één en ander verprutst of verkeerd verstaan). Deze morgen alle extra AP's (met verschillende SSID's en kanalen) uitgeschakeld en bbox ook even, daarna ging alles weer goed, zowel op tablet als op smartphone, en op Windows10-pc ook. Weer één voor één de AP's aangeschakeld, en alles blijft werken.
Nu alles ingesteld is en werkt geen gefoefel meer, alles zo laten en genieten van de mogelijkheden.

bedankt Elsa en sinjoor76 voor de hulp

Etienne

Reageer