Skip to main content
Kan iemand mij zeggen of ik twee PLC sets kan gebruken op mijn BBOX2: één voor Belgacom TV en de andere voor een internet verbinding?

Gaan beide sets mekaar storen of moet ik ze alleen maar per set synchroniseren?

Nog even een aanvulling: de reden waarom ik dit hier post, is dat ik hierover verschillende meningen lees... De ene zegt dat het kan, de andere zegt dat het niet kan...

Ik vermoed dat indien ik beide sets apart sync (dus maar met één set tegelijk op het net), dat het kan werken asl ze allemaal ingeplugd zijn. Maar ik zou graag hiervan bevestiging hebben...

> Inderdaad dit kan en per set initialiseren zoals je zelf zegt.

Je kan zelf iedere set beveiligen met Naam en wachtwoord en de andere set met andere naam en wachtwoord zodat ze elkaars data niet zien zitten. Persoonlijk heb ik die opstelling nog zelf niet uitgevoerd maar mss zal iemand anders op het forum die deze opstelling zelf al praktisch uitgevoerd heeft u meer zekerheid kunnen geven,

mvg

volgens onderstaande post zou het niet werken (zie post van muisje Eva)

http://nl.community.belgacom.be/posts/49ee1cbbbf

zelf geen ervaring mee, wie beweert dat het wél zo gaan? als je zo iemand kent met zo'n opstellingen zou ik het pas geloven

laat zeker nog iets weten

mvg

Ik heb vandaag iemand gebeld van de technische dienst van Belgacom en daar zei men (tot mijn verbazing...) dat het wel ging, mits aparte synchronisatie. Ik heb echter eerder dit jaar dezelfde vraag gesteld aan 'Eva' en toen zei men dat het niet ging...

Ik ben dan nog maar eens gaan zoeken op het internet en ben zo op dit forum terechtgekomen.

Draadloos internet is geen optie voor mijn toepassing (camerabewaking met mogelijkheid om beelden via internet te bekijken).

Extra: Hoe beveilig ik dan de PLC's? Bestaat er een software om dat in te stellen?

software devolan cockpit downloaden => http://www.devolo.com/cockpit_windows

Beste FDG,

we kunnen u hier geen garantie voor geven dat dit correct zal werken, maar in principe als het 2 reeds gesynchroniseerde sets zijn, zou dit wel moeten werken.

Mvg

Eva van Belgacom

ik zou zeggen FDG, als je het gaat proberen, laat zeker achteraf weten of het wel of niet gelukt is.

je moet natuurlijk wel het risico willen nemen van 2 sets aan te kopen

succes

mvg

Eerlijk gezegd zie ik niet goed in waarom dit niet zou werken want in feite doe je juist het zelfde als je een devolo laat comuniceren met een tweede en je dan een derde bijplaatst dan moet je ook de derde effen met een druk op de knop hem laten de zelfde taal spreken (je zou het kunnen zien als een vlan) als de andere twee .

In het geval van een tweede set die je bij plaatst laat je ze beiden ook dezelfde taal spreken maar dan wel een andere taal (vlan2)zodat de eerste set (vlan1)niet beinvloed wordt.

Beste

indien beide sets individeel gesyncroniseerd zijn KAN het werken. Er is echter geen garantieregel. Beter is een ander wireless systeem zoals Ruckus voor bv uw TV te nemen.

muisje

Dit zal werken en met de tijd elkaar gaan storen.. Als technieker heb ik dit al meermaals meegemaakt.. Als je beslist om het toch te proberen.. Succes... En de devolo d-lan gaat niet lukken.. Iedere adapter in het net gaat hij zien.. Dus dan kan je evengoed proberen manueel te syncen.. Als je merkt dat dit dan een probleem heeft en toch voor de rucken en PLC gaat.. Dan raad ik ten strekste aan de ruckus te gebruiken voor de tv en de devolo voor de Pc.. Want ruckussen zijn niet gemaakt om non-stop down en upstreams te leveren.. Als je ze op een Pc aansluit zijn ze binnen de kortste keren kapot gedraaid..

Alvast succes..

Mvg

CoppensD van BGC

Om even bij te voegen.. Waarom gaan Devolo's na een tijdje falen.. Omdat de Mac-adressen die daar inzitten op een gegeven moment elkaar gaan storen..

Mvg

CoppensD van BGC

Hoe gaat dat dan in zijn werk ! mac-adressen die elkaar gaan storen ? dat begrijp ik toch niet goed zenne !

Voor twee oplossingen kiezen enerzijds voor devolo en anderzijds voor ruckus dat zal wel een goeie oplossing zijn zoals je zegt.

mvg.

MAC-adressen die elkaar gaan storen???

Precies wat 'storing' in de informatie...

Iedere devolo komt met mac adressen.. Die sets worden gemaakt met allemaal de zelfde adressen.. Als je ze apart gaat sycnen gaan ze waarschijnlijk elkaar gewoon negeren.. Waardoor alles ok gaat.. Maar de moment dat er bv een hele kleine peik of val is in het elektrisch net.. Kan zijn met een omschakelijk van dag naar nacht.. Dan kan er met verloop van tijd problemen ontstaan.. Welke problemen dan.. Op een gegeven moment zal bv de Devolo de de decoder aanstuurt ook zijn signaal gaan zenden naar de devolo op de pc en ongekeerd.. Wat creeër je dan als resultaat.. Dat alle Devolo's met elkaar gaan beginnen communiceren.. En dan krijg je storingen.. Want in tegenstelling tot ruckkussen waar er effectief 1 verzender is en 1 of 2 ontvangers, zijn devolo's zoiezo altijd verzender en ontvanger.. dus kan de devolo aan de modem even makkelijk ontvangen als de devolo's aan de tv en pc..

Mvg

CoppensD van BGC

Kan niet dat deze komen met dezelfde mac-adressen.... zou dan zelfs een serieus compliance issue zijn!

Verder kan ik je uitleg niet volgen... want het raakt kant nog wal.

Ik denk dat hij bedoelt dat door een piek op het net juist hetzelfde gebeurd als het ware of je even op de knop drukt van de devolo en zo synchroniseren ze allemaal op elkaar en niet per paar en dus zou je ze weer handbediend paar per paar moeten laten synchroniseren op elkaar. Of is het toch nog iets anders wat hij bedoelt ?

Reageer