Dag.
Nu we eindelijk hier thuis vdsl2 + een bbox2 hebben, is nog niet alles opgelost. Ikzelf ben aangesloten op de bbox2 met een UTP kabel, beneden is mijn moeder verbonden met wireless. Zij klaagt af en toe dat haar internet geregeld uitvalt voor een paar minuten. Ook mijn stiefbroer zei dat zijn internet (wederom met wireless) om de 5 minuten uitviel.Ik heb ook een laptop met wireless maar mijn desktop is sneller, dus heb ik nog niet gekeken of het internet bij de laptop ook veel uitvalt.
De afstand tussen laptop(s) en bbox2 is maximum 5 meter en er is geen dikke muur die de verbinding kan verbreken.
Probleem 2: Op mijn desktop werken sommige websites niet (waaronder community.belgacom.be maar ook andere), terwijl alle websites op deze laptop WEL werken. (desktop = kabel, laptop = wireless). Geen idee wat het probleem kan zijn maar het is wel vrij frustrerend. Iemand enig idee?
mvg,
Andries
Bladzijde 1 / 1
Wordt je wifi kanaal van de bbox mss gestoord door andere wifi zenders van andere in de buurt.
Kijk eens op mijn blog => bbox2 wifichannel
Of in 't NL (korte uitleg) HIER
http://192.168.1.1
° Advanced Settings ° Wireless
Onder SSID Broadcast zie je
Channel: rechts hiervan zie je een vak met pijltje naar beneden, waarop je klikt
en kanaal 8 bijvoorbeeld kiest ° Dan onderaan op "apply" drukkenDit vind je ook op de BGC site HIER• Controleren of je wifi kanaal gestoord wort met InSSIDer
[/list]
kontroleer eens of je wifi kanaal niet gestoord is met InSSIDer of verander eens naar kanaal 8 bvb en probeer opnieuw.
Mvg.
Kijk eens op mijn blog => bbox2 wifichannel
http://192.168.1.1
° Advanced Settings ° Wireless
Onder SSID Broadcast zie je
Channel: rechts hiervan zie je een vak met pijltje naar beneden, waarop je klikt
en kanaal 8 bijvoorbeeld kiest ° Dan onderaan op "apply" drukkenDit vind je ook op de BGC site HIER• Controleren of je wifi kanaal gestoord wort met InSSIDer
[/list]
kontroleer eens of je wifi kanaal niet gestoord is met InSSIDer of verander eens naar kanaal 8 bvb en probeer opnieuw.
Mvg.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.