Skip to main content
Hallo allemaal

Een kennis van mij heeft zopas Belgacom in huis gehaald en kwam tot de verrassing dat zijn muren het draadloos signaal niet goed door laten (kortom hij heeft zeer slecht ontvangst). Ik stelde hem voor om een wifi n kaartje in zijn desktop te plaatsen maar uiteraard eerst eens na te gaan of de bbox dat wel heeft. Tot mij grote verbazing heeft die dat dus niet 😕 (misschien een GOED IDEE om bij te benen?)

Soit we zullen dan maar in de kosten vallen door die gloednieuwe bbox buiten te gooien en een Wifi n ADSL router in de plaats. Nu komt echter de vraag:

Ze hebben ook digitale tv, wilt dat dus zeggen dat die bbox daar altijd zal moeten blijven staan? Mag ik dus maw die bbox niet vervangen door de ADSL router omdat die bbox een speciale poort heeft voor die digitale tv?

Ik vrees helaas voor het ergste scenario.... in de kosten vallen door een extra router te kopen en 2 toestellen hebben (eventueel dan een access point) terwijl die perfect in 1 toestel zou kunnen.

Alvast bedankt voor uw reacties!

die bbox zal je inderdaad moeten behouden voor tv, maar je kan er een router achter zetten natuurlijk.

zitten jullie op adsl of vdsl?

mvg

Alvast bedankt voor de snelle reactie, helaas eentje waar ik dus voor vreesde.

Als ik mij niet vergis was het geen vdsl, maakt dat iets uit? Zijn er overigens wel bbox beschikbaar met wifi n? Of is dat toekomstmuziek?

Voorlopig nog niet geruchten doen de ronde dat de bbox3 wifi-n zou hebben !!

Krijgen huidige klanten dan automatisch een upgrade, of moet die bbox eerst afgeschreven zijn moest er de volgende versie dit wel hebben?

Kan misschien een verschil maken in wat de beslissing zal worden, anders gaan we gewoon voor een degelijk wifi n kaartje en hopen dat de snelheid snel genoeg is voor tot die nieuwe versie er is.

Het zijn wel geruchten dus wanneer deze gaat uitkomen en hoe de voorwaarden zullen zijn om er één in bezit te krijgen dat ia allemaal nog toekomst muziek.

Het eenigste dat blijkbaar zeker is dat als er een nieuwe uitkomt dat hij met wifi-n zal uitgerust zijn. Ik heb dit hier alleen ter info gegeven omdat ik het ook al ergens op internet gevonden heb maar officieel is het nog niet. Mss kan Eva van Belgacom hier iets meer over zeggen al denk ik dat het nog inside information zal zijn !!

als er een nieuw model komt zal die uiteraard met wifi-n uitgerust zijn, maar zoals gezegd hierboven is er nog niet echt iets concreet over bekend wanneer dit wel zal zijn......en eens die er is veronderstel ik dat deze in eerste instantie aan nieuwe klanten zal gegeven worden en ter vervanging van defecten

adsl of vdsl maakt weinig uit wat betreft het draadloze... zowel de bbox als de bbox2 hebben geen n on board. maar vdsl2 is natuurlijk een stuk sneller en stabieler dan adsl, dus wel een aanrader indien beschikbaar

mvg

Misschien een stomme vraag, maar wat is wifi n? Nog nooit van gehoord zelfs

Beste SMGGM,

Hebt u al geprobeerd om het draadloze kanaal van de B-Box te wijzigen? Eventueel kan dit helpen om uw Wi-Fi signaal te versterken.

Hier vindt u de werkwijze.

Mvg,

Eva van Belgacom

Wireless-N staat voor het WiFi protocol waarmee de draadloze signalen verstuurd worden door de lucht. Wireless-N is het nieuwste WiFi protocol voor draadloze signalen en hiermee kunnen de beste draadloze snelheden worden behaal, ook zorgt wireless-N voor een verbeterde draadloze dekking, zodat u praktisch overal in huis draadloos kunt internetten.

mvg

Bedankt voor alle reacties.

Ik zal zaterdag bij hen langsgaan en zien wat er mogelijk is. Ga ook mijn eigen laptop meenemen (met kwalitatief netwerkkaartje) om te zien of er beterschap zou zijn met een betere netwerkkaart. Zal ook de netwerken in de buurt even schetsen en zien op welke kanalen die zitten, misschien dat het iets uitmaakt dat ik die van de bbox wijzig (al vrees ik dat dit meestal weinig uitmaakt). De gemiddelde leeftijd van die huisblok is vrij hoog en denk niet dat er veel wifi signale zijn die stoorzender spelen.

Aan Belgacom:

Is het misschien geen goed idee om de specs van die bbox online te zetten? Een zoektoch door jullie site geeft mij geen enkele relevant resultaat. Een zoektoch op internet leert mij dat het van het merk Sagem is (maar dan met het stickertje van Belgacom erop en een hoop restricties).

Duidelijkheid aan klanten geven is toch een kunst voor ISP's. Telenet is er niet beter in. Is het nu zo moeilijk om te zeggen hoeveel poorten dat spul heeft, wat voor achterliggende technologie het gebruikt,... (kortom een kleine specs sheet). Nee een mens moet het eerst in huis halen om te zien dat het niet echt is wat hij wil.

Een kritische consument

Reageer