Skip to main content
Beste,

Op kantoor hebben we momenteel nog een adsl-verbinding. Daarop staat een gewone bbox en het werkt.

Vandaag een migratie naar VDSL2 gevraagd en een bbox2 pack gekregen.

Ik heb de bbox vervangen door de bbox2 maar ik krijg geen verbinding... (ik wil dus momenteel nog op adsl werken, nl. tot 2 januari).

Het @ lampje brandt niet en ik kan de bbox2 niet bereiken via 192.168.1.1 --> mogelijk defecte bbox2 ??

de bekabeling zit als volgt:

----------===== lijn internet + fax --> gaat in een kleine vierkante doos waarop 2 5-polige 'splitters' zitten, waarop respectievelijk adsl/internet en fax aangesloten zijn.

Belangrijk om te weten: Ik heb die 2 5-polige oude splitters ook eens vervangen met de nieuwe die in de bbox2-pack zaten maar steeds geen verbinding.

Moet ik die oude vierkante doos waarin de lijn gaat vervangen door die nieuwe NTP2007 ??

Alvast bedankt voor de support.

Hallo,

om internet verbinding te hebben MOET het @ lampje branden. (@ betekent dat je online bent)

Ook het DSL lampje moet branden.

Waarschijnlijk zit er een productiefout in de b-box 2 en breng je hem best terug.

Voordat je de b-box 2 terug brengt kan je de ethernet kabel van het net naar de b-box 2 best eerst eens vervangen (wisselen met een kabel waarvan je zeker bent dat hij werkt). Mogelijk zit daar een storing in.

Mvg,

Yannick

Als je de verloopstekker 5 naar 6 pins gebruikt mag je maar één aansluiting hebben maar omdat je met een fax zit rechtstreeks op je aansluitdoos en ook een telefoon veronderstel ik zal dit niet goed werken. Als je wilt testen zou je in je aansluitdoos alles eens moeten los kopelen zodat alleen de inkomende lijn dus 2 draadjes van bgc alleen aangesloten zijn .Dan je verloopstekker 5 naar 6 pin er op pluggen en daar bovenop je TF2007 pluggen waar je je modem dan inplugt (aangeduid met DSL).

zie voor meer uitleg aansluiting hier op mijn blog

http://192.168.1.1 > Quick Start >

username: fx123654@SKYNET

password: je paswoord

bbox2 zou moeten werken op adsl

het lijkt me wel twijfelachtig dat jij op 02/01 al op vdsl2 zou staan, normaal zit er 10 tal dagen tussen aanvraag en activatie.

je zal normaal nog een brief ontvangen met de activatiedatum

mvg

Beste BAYSGT,

Het is zeker mogelijk dat er een probleem is op de Bbox2. Als je het ene toestel (Bbox) simpelweg vervangt door het andere (Bbox2) dan zou alles nagenoeg onmiddellijk moeten werken. Het kan zijn dat er voor het apenstaartje nog iets manueel moet gebeuren maar de toegang tot de modempagina (192.168.1.1) zou altijd moeten lukken. tenminste als u pc goed verbonden is met het nieuwe toestel.

Echter, voor u besluit dat er een probleem is met het toestel, bel zeker even naar de helpdesk. Zij kunnen vanop afstand wel een paar dingen controleren en besluiten of het probleem op Bbox ligt of ergens anders.

U kan hen bereiken via 0800.22.800 -> Optie technische storing.

MVG,

Eva van Belgacom

Na enkele resetten hebben we de Bbox2 aan het werk gekregen en het werkte normaal op ADSL, dus geen probleem met de bbox2.

Voor het plaatsen/vervangen van de splitters hebben we de hulp gevraagd van een vriend BGC-technieker.

Helaas is onze binnenbekabeling hier een ware chaos (dateert van 1992).

Na lang puzzelen hebben we besloten om de overgang naar VDSL te ANNULEREN (gebeld naar BGC-klantendienst en geannuleerd)

Redenen:

- internet + fax zitten op zelfde lijn en wij hebben geen PAX --> kabel is 3-dradig --> de NTP2007 werkt met 2 draden

--> de fax kregen we niet aan het werk met de NTP2007

- er zitten verschillende 'bruggen' in het gebouw (met tel.lijn en die fax/internet lijn)

Indien we hier op 2 januari zonder internet zouden zitten zou dit een ramp zijn, dus daarom blijven we momenteel nog op ADSL (is veiligste)

Nu mijn vraag: is het mogelijk om met de klassieke ADSL-lijn en normale Bbox de downloadsnelheid van 4mb te verhogen ??

het nummer waarop we fax + internet hebben is 02.203.38.50

wij zitten hier op 200m van de BGC Towers en ik denk op 20-30m van die centrale op de straat.

alvast bedankt.

je zou eens kunnen navragen of adsl2 evt beschikbaar is, maar dat zal enkel zo zijn als je dicht bij centrale zit, wat blijkbaar wel het geval is

mvg

Reageer