BBox Router functionaliteit uitschakelen

  • 7 January 2011
  • 5 reacties
  • 1911 Bekeken

Ik heb Belgacom Internet & TV, over de routerfunctie van die BBOX ben ik als netwerkhobbyist echter niet tevreden.

Nu had ik dus graag die functie uitgeschakelt en er een Linksys aangehangen, zonder echter mijn BgcTV te verliezen.

Hoe doe ik dat?

5 reacties

Ga naar http://192.168.1.1/ en ga naar "Advanced Settings" < "Wireless" en druk op "Desactivate".

Nu verstuurt de B-BOX geen Wireless signaal meer.

Leg nu een netwerkkabel vanuit je B-BOX (Poort voor computer, niet voor TV) naar je Linksys Router. Dit zou moeten werken.
Reputatie 2
Badge +1
Voor een andere router achter de BBOX te gebruiken, ga je er niet geraken met enkel wireless uit te schakelen.
  • DHCP server configuren op BBOX (advanced - network interfaces - lan bridge - settings - start en end IP aanpassen) en Linksys zodat deze elkaar niet overlappen, ofwel deze van de linksys uitschakelen.
  • IP adres linksys wijzigen naar bv 192.168.1.3 / subnet 255.255.255.0
  • LAN poort van de BBOX verbinden met een LAN poort van de linksys (niet de WAN poort!!)
  • Eventueel Wifi disablen op de BBOX2
axs, een PPPoE sessie starten als de bbox is aangesloten op een LAN poort van de Linksys zal niet werken.

En op die manier "routert" de bbox nog steeds. Best de bbox aan de WAN poort van de Linksys hangen en een PPPoE sessie starten op de Linksys. Dan al uw toestellen aan de Linksys hangen. Wel opletten, op die manier kun je niet meer in de configuratiepagina van de bbox via toestellen die zijn aangesloten op de Linksys.

BelgacomTV blijft gewoon werken (ander VLAN).
Reputatie 2
Badge +1
@Wouter: mijn excuses, je hebt idd gelijk wat betreft de PPoE verbinding vanuit de linksys op een LAN poort. Post aangepast.
Excuses niet aanvaard wegens totaal niet nodig ;)

We zijn allemaal mensen...

Reageer