BBox niet draadloos gebruik en Fon

  • 30 November 2011
  • 6 reacties
  • 796 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Goede middag

Ik gebruik mijn bbox modem uiitsluitend via ethernetkabel en dus niet draadloos. Ik heb dus ook geen draadloos netwerk. Voor de Fon toepassing wordt geadviseerd een WPA beveiligingsseutel te installeren. Geldt dit ook voor mij als "niet-draadloze" gebruiker ? En hoe doe ik dat daar ik geen draadloos netwerk heb ?

Mvg


6 reacties

ALS je geen draadloos gebruikt heeft het weinig zin dat je draadloos activeert.

MAAR dan zal je bbox2 ook geen fon hotspot worden.

DUS als je wil dat je bbox2 een fon hostpot wordt moet je draadloos activeren en dan kan je op dat moment het draadloze signaal beveiligen met WPA. als je bbox2 geen hotspot is zal je in de toekomst ook geen gebruik kunnen maken van andere fon hotspots

mvg

Badge +1
Als je niet zeker weet op je wifi aanstaat kan je dit zien door te kijken naar de lampjes van je BBOX



Als het omcirkelde lampje brand wil dat zeggen dat het draadloze gedeelte aanstaat van je bbox. Hoe je je draadloos signaal moet beveiliggen zie je hier.
Reputatie 2
Badge
Ja, dat lampje brandt. Dus draadloos is aktiefen dus ga ik trachten het te beveiligen. Ik overweeg trouwens een portable aan ten schaffen om Fon te kunnen gebruiken.

Bedankt voor de snelle reakties.

Reputatie 2
Badge
Fase 1 is gelukt : de modem is beveiligd met een WPA sleutel.

Maar het 2de luik (de PC beveiligen) lukt niet, want er is, op de PC, geen draadloos netwerk aktief.

Vraag : is ,dit OK, en moet ik enkel de mogelijk latere draagbare apps beveiligen met dezelfde netwerksleutel ?

Is mijn PC nu OK om andere mensen Fon toe te laten ?

Bedankt

Als je de wifi van je bbox met wpa beveiligt hebt is het in orde. Je sleutel heb je alleen nodig op andere apparaten om toegang te krijgen tot je wifi van je bbox.
Beste pauleke,


je hebt hier duidelijk al heel correcte info gekregen van andere forumgebruikers. In de laatste link van swimmer4 vind je inderdaad de nodige info over hoe u te werk kan gaan met het activeren van FON.


Mvg

Eva van Belgacom

Reageer