Vraag

Bbox 3 port forwarding

  • 10 December 2016
  • 3 reacties
  • 650 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik probeer al een hele tijd tevergeefs een port forwarding te doen op de Bbox 3. Ik heb port 8082 geforwarded naar het interne ip address van mijn server die ik wil opzetten (zie afbeelding in bijage).

Echter, elke keer als ik wil testen met een online port checker zoals http://www.canyouseeme.org/ krijg ik de boodschap dat de poort gesloten is. Zowel van binnen mijn LAN als van buitenaf lukt het niet.

Ik heb in de firewall al een aangepaste regel ingesteld dus ik denk niet dat het probleem hieraan ligt.

Waaraan zou dit kunnen liggen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

3 reacties

Kijk eens of het probleem niet ligt bij CGN


Kan je eens kijken in MyProximus onder Internet-> Diensten dat je bij Actief de optie ziet staan "IP adress translation"?
Als je deze optie ziet staan, kan je aanvinken: "Change configuration to a public IPv4 adress without translation"?

Bedankt, maar die optie om CGNAT uit te schakelen staat er bij mij niet. Dus het probleem ligt waarschijnlijk niet daar.
Het is ook altijd best dat je na het invoeren van een port forwarding regel in de b-box3 van deze dan daarna even te laten herstarten (stekker even uit stopcontact trekken)

Hangt er ook wel iets op de b-box3 die op deze 8082 poort kan antwoorden, want anders gaat een online port checker geen antwoord krijgen en denken dat de poort gesloten is.
Ik denk niet dat proximus de poort 8082 blokkeert..

Reageer