BBox 3 : heel traag

  • 14 September 2013
  • 2 reacties
  • 384 Bekeken


Ik ben deze week overgeschakeld van ADSL naar VDSL


Mijn ADSL had een downloadsnelheid van 3,5 à 4,8 Mbps (afhankelijk van het tijdstip)


Mijn nieuwe VDSL verbinding haalt van 3,0 tot 9,2 Mbps, ook afhankelijk van het tijdstip (tussen 20u en 22 u haal ik nooit meer dan 5 Mbps)


is dit normaal ? ik dacht dat de theoretische snelheid van VDSL 50 Mbps is










2 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Jo, ben je zeker dat VDSL2 al geactiveerd is op je lijn? het is niet omdat je een b-box2 of 3 krijgt en er eventueel al een VDSL2-splitter op je contactdoos zit, dat je in de kast al op het glasvezelnetwerk bent aangesloten. meestal duurt dat nog wel even. Je krijgt normaal een brief met de datum van activering.

Hallo Jo,

Je lijn haalt momenteel het 9MBit-profiel, dit duidt meestal op fouten in de binnenhuisbekabeling. Mogelijk is je modem niet rechtstreeks op de NTP2007 aangesloten, of is er een aftakking op de bekabeling naar de modem toe.
Het is bij VDSL2 de bedoeling dat de modem rechtstreeks op de NTP2007 aangesloten is (zie installatiehandleiding hier: http://support.nl.belgacom.be/euf/assets/pdf/install-fixed-line-ntp2007.pdf), of dat je een apart "xDSL-stopcontact" voorziet dmv. de blauwe klemmen in de NTP2007.

Indien je het probleem wil laten oplossen door een technicus, kan je hiervoor terecht op de technische dienst.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Reageer