Bbox 3


Kan je oude Bbox 2 ingeruild worden voor een Bbox 3?

12 reacties

officieel niet en allen bij defect van de bbox2, maar in de prakrijk krijgt bijna iedereen die naar een Proximus center gaat om zijn bbox2 in te ruilen een bbox2 in ruil, want de stock van bbox2's in de Proximus centers zijn meestal uitgeput.


Als het in de ene Proximus center niet lukt kan het volstaan om gewoon naar een ander te gaan waar het wel lukt.
Welke voordelen heeft een Bbox3 tegenover Bbox2.
Heeft twee wifi access points ipv één , één in de 2,4 GHz band en één in de 5 GHz band (niet alle toestellen ondersteunen de 5 GHz)


Wifi-n (ongeveer 7 maal sneller ipv Wifi -g (max 25Mbps)


Het 5GHz access point zorgt er ook voor dat je een decoder draadloos kunt aansluiten door één wifi - bridge bij te plaatsen ipv 2 indien je een bbox2 hebt


Maar als je nog meer details wilt ; surf dan eens naar ▬►bbox3 specificaties
Reputatie 2
Badge
En niet te vergeten bekabelde internetsnelheid gaat ook flink omhoog.


Roland
(NB: kan je hier ▬►http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox3modemspecificaties" rel="nofollow ook zien)


Ja als je het binnehuisnetwerk bedoelt (als je netwerk adapter kaarten ook dit ondersteunen) ;

naar het www toe, hang je natuurlijk nog vast aan de lijnsnelheid !
Reputatie 7
Badge +1
Proximus-router is stiekem multimediaserver

http://www.zdnet.be/nieuws/168158/proximus-router-is-stiekem-multimediaserver/?spMailingID=7836310&spUserID=NjI0MTQ3MjMxMDES1&spJobID=702283704&spReportId=NzAyMjgzNzA0S0" target="_blank
Heb ik ook gelezen en klopt volgens mij niet of is maar een halve waarheid, want dit was wel door de meeste medewerkers bekend, mss dan juist op een uitzondering na, waardoor het kranten artikel ontstaan is,


er stond trouwens een kleine uitleg hier ▬► BBOX3USBPOORTEN
Badge
Wel inderdaad uitgetest, en ik kan de inhoud van mijn USB stick lezen op mijn smartphone.
Reputatie 5
Badge +3
Vandaag bbox2 omgeruild voor bbox3, alles werkt, behalve de FON krijg ik niet actief, op de modem interface bij FON staat hij nochtans op AAN


maar de status zegt: Hotspot is niet actief. hartslag offline getriggerd! Wat dat ook mag zeggen? Geen idee, gebeld naar TD. was voor de operator


eveneens een raadsel. Is het niet zo dat de FON s' anderdaags pas wordt geactiveerd bij een omruiling van de modem? Op MyProximus staat de Fon reeds op de bbox3 actief.


Iemand raad?


Mvg
dat is normaal iedere keer dat je een nieuwe bbox aansluit moet een unieke sleutel opgestuurd worden naar FON voor registratie en dat kan enkele dagen duren zie ▬► http://bgctv.skynetblogs.be/#fonbelgacom" target="_blank
Reputatie 5
Badge +3
Oef, bedankt, die gast van de TD zou dit toch ook moeten weten! Ik heb hem nochtans de vraag gesteld of de activering pas later gebeurde, hij ontkende dit en zei dat de FON direct actief moet zijn!


Dus dit gebeurt automatisch en moet daar geen instellingen voor veranderen, ook op mijn tablet lukt het niet.


Mvg.
Inderdaad een kwestie van een beetje geduld te hebben, maar dat weten we al dat dit normaal is bij Prox hé knipoog

Reageer