Beantwoord

bbox 2 slecht internet, helpdesk helpt niet

  • 29 May 2016
  • 2 reacties
  • 168 Bekeken

Wij hebben al voor een lange tijd problemen gehad met onze bbox 2
WiFi is verschrikkelijk slecht zelfs op 1 meter afstand (250KB/s, nog slechter als je verder)
internet is maar 70/10 inplaats van de beloofde 100/10, en volgens meerdere lijntests kan onze lijn het aan (zie foto)
Als ik het goed begrijp komt dit doordat de bbox 2 geen vectoring aankan?
We hebben 2 weken geleden proximus gebelt, ze hebben mijn verbinding op 30/5 (of 7?) gezet voor een week en daarna teruggebelt en gezegd dat er geen problemen zijn met de verbinding
Ik was niet de gene die heeft gebelt dus alles wat ik erover weet werd mij doorverteld
kan ik het niet ruilen voor en bbox 3 ofzo? het ding kan zelfs geen gigabit aan

met vriendelijke groeten
icon

Beste antwoord door Elsa 29 May 2016, 08:58

Bekijk origineel

2 reacties

Om die 100/20 te halen moet
1) je ROP (glasvezelstraatkas) waar je op aangesloten bent al op vectoring staan.
2) Je lijn ook al vectoring geactiveerd staan
3) om van die vectoring snelheid 70 direct te kunnen genieten moet je een bbox3 hebben ,
via bbox2 kan je wel ook eventueel die snelheid halen maar dan via de DLM werking
(dit was bij mij het geval met mijn bbox2 toen mijn lijn op vectoring stond , ook via de DLM haalde ik 70 Mbps)
4) Als je een bbox3 hebt kan de DLM je dan eventueel verder verhogen tot 100 Mbps.
De lijntest zou er op duiden dat je vectoring hebt, als je eens belt naar de helpdesk kunnen ze u dit bevestigen (nagaan)
of dit inderdaad het geval is en zou je in verband met die vectoring, om een ruil van je bbox2 met een bbox3 kunnen vragen.
Helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
Maar als je zegt dat ze je op 30Mbps gezet hebben moet de DLM je natuurlijk nu weer eerst proberen om naar 50 ......70Mbps te verhogen, met de bbox3 zou je onmiddellijk op 70 staan indien je lijn vectoring actief staat.

QUOTE\WiFi is verschrikkelijk slecht zelfs op 1 meter afstand (250KB/s, nog slechter als je verder)/QUOTE
zie eens hier => wifi kanaal aanpassen

Maar als je zegt dat ze je op 30Mbps gezet hebben moet de DLM je natuurlijk nu weer eerst proberen om naar 50 ......70Mbps te verhogen, met de bbox3 zou je onmiddellijk op 70 staan indien je lijn vectoring actief staat.

Ze hebben mij voor een week op 30Mbps gezet, dus ik heb nu al terug 70Mbps
Ik zal dan maar weer bellen..

zie eens hier => wifi kanaal aanpassen

Dat was ik helemaal vergeten, zal ik doen
Bedankt

Reageer