Beantwoord

Bbox 2

  • 8 september 2017
  • 7 reacties
  • 263 Bekeken

Reputatie 2
Wij hebben soms beeldproblemen op beide TV's. ( blokjes die bibberen)
ook internet valt soms uit of blijft hangen.
Volgens mij moet dat aan de modem liggen. Is onze modem mss te oud ? Ik lees dat er nu bbox 3 is.
icon

Beste antwoord door sabineb 8 september 2017, 10:40

Ik zou in eerste instantie eens proberen met een herstart van alle apparatuur beginnende met de bbox router.Zelfs een reset eens uitvoeren, hoe hiermee dan wel rekening dat geavanceerde instellingen op de router zoals portforwarding, etc hiermee verloren gaan; De router gaat zich herstellen en in standaardinstellingen plaatsen.



https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-int...



Indien nog niet oke , kunnen we overgaan tot omruilen bbox2 router naar een bbox3 router eventeel.



mvg Sabine
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Het is een handmatige manier om een vaste poort in je router te openen, zodat je in staat bent om download programma’s beter te laten werken. Normaal zijn op een IP-adres alle poortjes dicht (typisch, nu wordt het toch technisch). Met port forwarding maak je een of meerdere permanent open, zeg maar tussen het WAN (Internet) en je LAN (locale netwerk waar 1 of meerdere computers op zijn aangesloten).

als je dit niet kent zal dit dus niet gebeurd zijn, kunt dus zonder risico een reset uitvoeren, alle noodzakelijke instellingen Proximus herstellen zich automatisch
Reputatie 6
Badge +4
ok..indien problemen..shoot :)

mvg sabine
Best eens de modem heropstarten door de modem 5 seconden zijn spanning te onderbreken.
blokjes in beeld daarvan is nogal dikwijls de reden dat er tussen je decoder en modem draadloze toestellen staan, zoals PLC's of wifi bridge, en dan ook best van deze eens uit het stopcontact te halen en terug steken om te laten heropstarten.
Internet uitvallen kan ook liggen aan het feit dat het wifi kanaal verstoord wordt door naburige wifi signalen en kan het nodig zijn om je bbox wifi kanaal eens te veranderen naar 1 of 6 of 11 waar er minst storing op is.
> Wifi kanaal veranderen:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-surfen-door-het-wifi-kanaal-te-wijzigen.html
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_trouble_global_w2d/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/tv-problemen/geen-internet-of-tv-10-tips.html
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_tvtrouble/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/tv-problemen/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html
> Herstarten Of Resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_scatr_tv_trouble/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen.html
Reputatie 6
Badge +4
Ik zou in eerste instantie eens proberen met een herstart van alle apparatuur beginnende met de bbox router.Zelfs een reset eens uitvoeren, hoe hiermee dan wel rekening dat geavanceerde instellingen op de router zoals portforwarding, etc hiermee verloren gaan; De router gaat zich herstellen en in standaardinstellingen plaatsen.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-int...

Indien nog niet oke , kunnen we overgaan tot omruilen bbox2 router naar een bbox3 router eventeel.

mvg Sabine
Reputatie 2
Bedankt voor het antwoord, ik ga straks eens proberen.
Wat is portforwarding ?
Alleen de bbox/router heeft directe toegang tot het internet met zijn WAN IP adres.
De computers in het lokale netwerk aan de bbox LAN kant met hun lokaal IP adres zijn onzichtbaar voor het internet en via NAT/Portforwarding houd de router bij welke internet data (pakketjes) die binnen komen, naar welke computer di moeten gestuurd worden.
Als je bv een ip camera hebt die met je bbox verbonden is moet je bv poorten via portforwarding instellen om de camera van buitenhuis te kunnen bereiken.
Daarom als je portforwarding zelf ingesteld hebt op je bbox moet je die opnieuw invoeren na een Reset van de modem dus alles wat je zelf veranderd moest hebben van instellingen gaan verloren bij een reset en moet je ze opnieuw invoeren.
Reputatie 2
Ik heb de modem herstart en momenteel is het goed. Hartelijk dank !

Reageer