B-Box

  • 8 October 2011
  • 8 reacties
  • 1528 Bekeken

Goedeavond iedereen,


Heeft er toevallig iemand van jullie een handleiding om de B-Box 2 in bridge modus te zetten?

Ik bezit een Synology Diskstation en zou mijn bestanden van op internet willen toegankelijk krijgen.
Mijn B-Box 2 is op de PC1 poort verbonden naar de WAN poort van een Sitecom WL-351 Wireless Gigabit Router 300N.
Aan de LAN poorten van die Sitecom hangen 2 computers en mijn Synology NAS, allen met vast IP adres.


Ik had op internet al enkele tutorials gevonden om de B-Box 2 in bridge te zetten maar deze wil het maar niet accepteren.
Ook als ik op mijn Sitecom mijn login en paswoord van mijn internetverbinding ingeef heb ik geen stabiel internet; verbinding valt regelmatig weg.


Bedankt alvast,
Fré

8 reacties

Hey Ricy,

bedankt voor je reactie!


Heb de methode die je daar zegt gisteren 2x geprobeerd gehad maar door een mij onbekende reden blijft de Bbox2 niet in bridge modus staan na +/-5min...

& Dan is er nog het feit dat de Sitecom de PPPoE verbinding verliest na enige tijd...
Maar ik vermoed dat dit komt doordat de Bbox2 zijn Bridge modus niet behoudt?

Onderstaand vindt je een screenshot van mijn Sitecom waar ik mijn login en paswoord moet ingeven.
Wat komt er eigenlijk bij verbinding te staan? Of kan ik dit openlaten en/of hier een willekeurige naam geven voor de verbinding?
Heeft de MTU een bepaalde waarde bij Belgacom?
Ik moet eerlijk toegeven dat ik hierin niet veel ervaring heb maar mss moet je eens gaan ronneusen op het bevriend forum http://userbase.be/" target="_blank

mvg,
Hey ricy,


De aanhouder wint zeggen ze altijd...Na enkele keren proberen, bbox2 resetten, nog eens proberen, sitecom resetten, bbox2 resetten,.....
is het me uiteindelijk gelukt om de Bbox2 in bridge te zetten en een PPPoE sessie te starten vanop de Sitecom.

Nu is het enkel nog een questie van de Diskstation online te krijgen.
Ik heb mijn sitecom ingesteld voor port-forwarding maar op de Belgacom site zit ik vast.
Als ik naar opties wil gaan om poort 80 open te stellen valt de site elke keer weg.
Heb al eens via een andere pc geprobeerd, zelfs via 3G lukt het me niet.
Ik ga morgen eens contact opnemen met de technische dienst.

Thanks!
Reputatie 7
Badge +3
Beste

De poort 80 is standaard geblokkeerd door Belgacom

Je moet inloggen op de E-services en daar in Internet Beheren naar opties gaan daar krijg je dit te zien (zie hieronder) daar moet je je profiel aan passen


mvg,









Technisch profiel Uw huidig technisch profiel: Normal
De inkomende poorten 80, 443 en 23 zijn geblokkeerd.
http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/13663" target="_blank
Reputatie 7
Badge +1
Goe gedaan Patrick, da's zelfs voor mij duidelijk Lachen
mijn Fritzbox staat in bridge achter de bbox 2. aan de instellingen van de bbox2 ben ik niet gekomen

ik heb enkel de Fritzbox een eigen PPPoE sessie laten opbouwen via instellingen, en dan login gegevens invullen

mvg
Hey allen :)


Bedankt voor al de reacties!
Ik heb enkel nog een probleempje met het openzetten van de poorten.
Als ik bij internet beheren naar opties wil gaan dan faalt de pagina en krijg ik niets te zien.
Ik heb ook al via een andere computer geprobeerd en via mijn GSM (3G) maar steeds hetzelfde probleem.
Morgen de technische dienst eens bellen om te vragen dat ze voor mij die poorten kunnen openzetten.



Tnx all!!
Reputatie 7
Badge +3
@ Sinjoor dank voor je complement Knipogen

Reageer