B Box

  • 13 March 2011
  • 7 reacties
  • 1177 Bekeken

Heb sedert enkele dagen mijn kapotte modem vervangen door b-box - modem.

Mijn vraag.

Mag of moet die modem permanent ON staan?

Of mag of moet ik die na het werk uitschakelen?

paul bonnyns

paulbonnyns@skynet.be

7 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Deze mag indien gewenst uitgeschakeld worden, maar is absoluut niet noodzakelijk.
Meeste gebruikers laten deze aangeschakeld omwille van digitale TV.
Reputatie 7
Badge +1
Toen ik nog alleen internet had en geen digitale TV, zette ik die 's avonds ook af. Duurde dan wel even vooraleer al de nodige lichtjes terug brandden. Nu mét digitale TV laat ik hem wél opstaan, en de decoder in standby. Je kunt altijd alles afzetten, en wachten tot alles correct terug opgestart is, maar da's aan mij niet besteed.

Mijn TV en DVD-HDD-recorders staan ook altijd in standby. Al die klokken terug instellen is zo'n gedoe (in de TV zitten 3 timers, die ik allemaal gebruik, gecombineerd met herinneringen op de decoder). Je zet je domotica en alarmsysteem ook niet uit 's nachts omdat het energie bespaart... Met de verwarming en warmwatergebruik wat intelligenter te gebruiken en met extra-isolatie bespaar je honderd maal méér energie.
Bedankt voor de antwoorden.
hallo bboxers

Ik ondervind dat het wifi signaal van mijn b-box niet sterk genoeg is om één verdiep hoger en in rechte lijn 11 meter, een goede ontvangst te hebben. Enige voorstellen?

groetjes,

pietervercayie@skynet.be
hallo paul,


onze bbox staat dag en nacht aan, zonder problemen. het is goed om deze aan te laten ivm de updates van de belgacom tv. onze elektriciteitsrtekening is omlaag dit jaar.

groetjes, pieter
@ legal warning:

verander eens de instellingen vd wifi in je bbox (om in je router/modem te geraken tik je 192.168.1.1 in Chrome of ie9 of andere browser)

je kan kiezen uit

WEP: 64bit of 128b

WPA: passphrase of 256b met de volgende opties: TKIP, AES of TKIP/AES

WPA2: passphrase of 256b met de volgende opties: TKIP, AES of TKIP/AES

WPA/WPA2: passphrase of 256b met de volgende opties: TKIP, AES of TKIP/AES

is veel te lang om dit allemaal uit te leggen, maar neem ene die uwen draadloze netwerkkaart van uwen pc/laptop ook goed ondersteunt en beste ontvangst mee heeft.

Ik installeer overal WPA AES (na controle op de wat oudere pc's, Vista heeft er soms ook problemen mee).

WPA2 is een sterkere encryptie, maar thuis niet nodig.

WEP is niet betrouwbaar.

[altijd leuk om te weten: AES is gemaakt door 2 belgen 😉 ]

suc6

g;)
Eén verdieping hoger en 11 meter verder? Daar zullen dan waarschijnlijk nog een aantal binnenmuren tussen zitten... Ik kan me voorstellen dat je dan inderdaad aan de limieten van de bbox2 zit.

Je kan eventueel eens proberen om het kanaal te veranderen: http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14609

Als dat niet helpt zie ik niet direct een andere oplossing dan een wireless access point (of andere router) met een sterker draadloos bereik achter de bbox hangen, .

Reageer