b box 2 naar gigabite router naar NAS server ???



Beste,


Ik heb een aantal dagen geleden een NAS server aangeschaft (Seagate, BlackArmor 4bay)


Gisteren heb ik mijn eerste backup van mijn computer via ethernet naar de b box 2 en van de b box 2 via ethernet naar de NAS server.


Dit ging zeer sloom, hij zit na 11 uur aan 3% van de 100 aan 3 TB data (vooral video files) ...





Mijn vraag nu is:


Hoe kan ik dit sneller laten verlopen, ik veronderstel door bijvoorbeeld een D-LINK DIR-857 te kopen (omdat deze gigabite ethernet heeft)


De NAS en mijn Computer hebben ook gigabite ethernet.


Ik weet er niet heel veel van, maar hoe zou ik deze router dan aan de b box 2 moeten koppelen?


Gewoon via ethernet cabel naar een lan poort in de b box 2 en werkt dit dan?


Of moet ik nog in bepaalde settings gaan kijken?


Of is er nog een simpelere oplossing?


Werkt digitale tv dan nog? etc etc...





Alvast bedankt voor de tijd en hulp!

12 reacties

















als je hem aansluit aan de PC1 (PC2) lan poort van de bbox dan wordt je gelimiteerd tot 100 Mbps aan gezien je lan poort van de BBOX2 niet meer aankan


Ik veronderstel dat je uw backup doet van je pc aangesloten op de bbox met een utp kabel want als je via wifi werkt ga je max 20 Mbps halen.



Groetjes, Elsa





















Dus volgens mij als je een switch aaluit op je bbox lan poort en je sluit je pc en nas aan op de switch dan kan van de max snelheid van de switch gebruik maken


maar mss zijn er nog mensen met beter ideeen !



Groetjes,





















ik veronderstel ook dat je die 3 TB ook maar eens doet en dan regelmatig alleen de veranderde files.


In dit geval zou je eerst je nas kunnen aansluiten rechtstreeks op je pc om de 3TB over te brengen en dan de kleinere sequenciele backups als je Nas aan de BBOX / switch hangt.



Groetjes,


2i0p40.jpg



















En je moet ook nog opletten als je een giga switch aankoopt of je Nas dan niet de bepalende factor zal zijn in de snelheid die je haalt !!



Groetjes,


2i0p40.jpg















Je zou al kunnen beginnen met te testen of het vlug gaat (welke snelheid je dan bereikt)

met je pc rechtstreeks verbonden aan je Nas, vooraleer je een switch koopt.







Groetjes, Elsa
















Anthonny,


voor ik meer uitleg geef eerst een vraag want nu begin je over usb !


Zit je Nas dan niet verbonden met een utp (ethernet) kabel aan je BBOX2 nu voor het ogenblik.


Ik denk toch van wel maar geef eerst antwoord hierop







Groetjes, Elsa
















nu zal je als volgt verbonden zijn waarschijnlijk:


BBOX2-PC1(rj45)<===============utp_kabel================>(rj45)PC

-PC2(rj45)<===============utp_kabel================>(rj45)NAS


==============================================================





voor de test en direct backuppen van pc naar NAS





PC(rj45)<===============utp_kabel================>(rj45)NAS


==============================================================


uiteindelijk met switch:


BBOX2-PC1(rj45)<==utp_kabel=>(P1)SWITCH(P2)<=============>(rj45)PC

(P3)<=============>(rj45)NAS







Groetjes, Elsa
















Anthonny,


hou ons op de hoogte als je wilt




Groetjes, Elsa















aan je bbox verandert er niks dus je behoudt gewoon je wifi van je bbox






Groetjes, Elsa
















ik ken niks van mac, maar hoe vond je hem dan als je nas op de bbox hangde


maar als je zeker bent dat je Nas snel genoeg is bv 200 Mbps of meer moet je zelf die test niet doen.


Kan je uw nas niet aanspreken via een webinterface , zie eens in je documentatie van de nas







Groetjes, Elsa
















Okay Super, dus wifi en Ethernet werken dan nog. =>

Inderdaad


Wifi via de bbox =>

i
nderdaad


en Ethernet voor NAS & PC via giga switch? =>

Klopt maar je blijft ook 100Mps Ethernet behouden aan de poorten van je BBOX PC1 en PC2 één zal bezet zijn door je switch natuurlijk.





Ja spijtig genoeg ken ik niet genoeg van het MAC operating systeem



Groetjes, Elsa















als je een switch gebruikt dan moet je geen settings veranderen en is het simpelste


hij bedoelt als je een combinattie switch/wifi of een router/wifi gebruikt dan wel.


Maar voor je toepassing van NAS en PC die via een ethernetkabel verbonden is heb je die niet nodig natuurlijk.



Groetjes, Elsa






Reageer