Skip to main content
Helaas is bij ons ook niet alles qua facturatie goed gegaan. We namen bij Proximus een aantal umts-sticks af voor machinaal gebruik. Dat houdt o.a. in dat we niet zomaar op e-services kunnen inloggen om facturen te betwisten.

Klantenservice bereiken is lastig: lange wachttijden, oneindig doorverbinden... dus ik probeer het zo maar.

Alle problemen die wij hebben gehad met Proximus, hebben te maken met het onaangekondigd intrekken van de automatische afschrijving via MasterCard. Daarnaast kan communicatie op andere vlakken (zoals het opzeggen van contracten) ook beter.

Punt 1) de expiratiedatum van de kaart verviel (kaartnr. etc. bleven gelijk): hierdoor mislukte één afschrijving, de volgende verliep wel correct. Er is een herinnering verstuurd door Proximus maar na betaling ontvingen we toch nog een 2e herinnering met aanmaningskosten (net te laat betaald waarschijnlijk). Deze zijn via de volgende factuur betaald.

Punt 2) na opzegging hebben we geen enkele bevestiging ontvangen. Na telefonisch contact bleek de brief te zijn verwerkt, maar er is geen enkele communicatie op terug gekomen.

Punt 3) Proximus heeft de automatische afschrijving al stopgezet vóórdat het abonnement werd stopgezet. De factuur die direct na opzegging binnenkwam bleek niet meer te worden afgeschreven. Deze is ingeboekt zonder dat is opgemerkt dat hij niet meer automatisch wordt afgeschreven... Direct een herinnering met 7 euro aanmaningskosten.

Punt 4) Er is gebeld met klantenservice om de opzegging: telefonisch werd doorgegeven dat deze was verwerkt. Ook werd toegezegd dat de aanmaningskosten zouden worden gecrediteerd.

Punt 5) Weer een herinnering van de aanmaningskosten... dus niet gecrediteerd.

Onze klantenrekening is 09109024. Wellicht kan iemand even kijken hoe het ervoor staat? Ook zou het erg waardevol zijn als er een melding wordt gemaakt van het intrekken van machtiging of mislukken van afschrijving. Dit valt nu niet op. De reden van het mislukken is overigens ook erg raar, want het ging maar 1 keer mis zonder duidelijke reden. De betalingspartner zou hier ook eens naar kunnen kijken.

Beste RuudNl,

Kan u mij via privé-bericht ook een contactnr doorsturen?

Ik stuur uw vraag dan door naar proximus.

Zij zullen u dan terug contacteren.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Reageer