ARD/ZDF uit het Belgacom basis TV-aanbod

  • 30 June 2013
  • 2 reacties
  • 263 Bekeken


Dag Belgacom-Eva,


Omdat u weigert een antwoord te geven via de Facebook-pagina van Belgacom richt ik me via deze weg tot u.



Is klantvriendelijkheid niet één van de streefdoelen van Belgacom? Wel wat u betreft, laat dit te wensen over. Voor de zoveelste keer: mijn vraag werd nog steeds niet beantwoord. Waarom reageert u niet? Wat heeft u te verbergen????



Ter info: dhr. JP Labille, federaal minister van overheidsbedrijven, heeft onderstaand antwoord op zijn schrijven ontvangen. Eigenlijk kan uw CEO, dhr. Bellens, daar een verhelderend antwoord op geven. Graag had ik een repliek ontvangen.



Antwoord aan JP Labille:



Uw kenmerk JPL/FT/MP/FC/ARD-ZDF



Mijnheer de Minister,

Geachte heer Labille,



Bedankt voor uw brief met bovenvermelde referentie.



Net zoals in mijn schrijven dd 09/06/2013 (antwoord op uw reactie van 06/06/2013) vraag ik me af welk spelletje er hier gespeeld wordt.



Volgens uw verklaring legt Belgacom de schuld bij ARD/ZDF.

Het artikeltje via volgende koppeling zegt wel iets anders: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws.deutsch/Wirtschaft/1.1657140" rel="nofollow nofollow" target="_blank



Wie spreekt de waarheid? Welk politiek spelletje wordt er hier gespeeld?

Zoals in mijn brief dd 09/06/2013 aangehaald: -'Een goede onderhandelaar kan perfecte compromissen sluiten met medewerking van alle betrokken partijen. Waar een wil is, is een weg. Is uw wil voorhanden? Is de wil van mijnheer Bellens aanwezig?

Klaarblijkelijk was de wil aanwezig bij ARD/ZDF... .

Kan u me hier aub een verklaring voor geven? Als Belgacomklant is dit niet te veel gevraagd, toch?



Het is niet de eerste keer dat onderhandelingen spaak lopen daar waar mevrouw Doutrelepont 'machtiging' heeft.

In 2012 zou de prijs van RAI ook te hoog geweest zijn. Toch werd dit geregeld (compromissen sluiten, weet u wel...).

Als Belgacom RAI terug in haar basisaanbod kan opnemen (http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fdigitaletv.wordpress.com%2F2012%2F10%2F22%2Frai-due-en-rai-tre-keren-vanaf-31-oktober-terug-bij-belgacom-tv%2F&h=yAQG4k7M_AQFWAav6hh7F3m93KpCJIbovM1U-TK0VD15-Vg&s=1" rel="nofollow nofollow" target="_blank), waarom zou onze Duitse officiële landstaal geen aanspraak kunnen maken op een kwalitatief zeer goed basis-TV-aanbod? Dat zou zelfs geen discussiepunt mogen zijn, vindt u ook niet?



Kan u een verklaring geven waarom het Italiaans (geen officiële taal in België) wel opnieuw in het basisaanbod opgenomen werd en waarom onze eigen officiële Duitse landstaal gediscrimineerd wordt? Is dat deontologisch in orde?

Graag had ik uw mening hierover.

Is de rol van mevrouw Doutrelemont in deze onderhandelingen deontologisch?



Nogmaals: commerciële prulzenders (in dit geval RTL, SAT1, PRO7) kunnen helemaal niet tippen aan het kwaliteitsvolle ARD/ZDF (en WDR).





De meer dan 3000 Belgacomklanten, waartoe ik uiteraard ook behoor, zouden het waarderen indien u, die deontologie op prijs schijnt te stellen, deze zaak weer zou willen opnemen en tot een goed einde zou willen brengen.



Waar een wil is, is een weg...



Hopend op een positieve reactie, verblijf ik inmiddels,

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Mevrouw Doutrelepont is inderdaad een dubieuze figuur die graag met 'conflict of intrests' werk, en zich er alleszins niks van aantrekt. Waar liggen ergens haar belangen eigenlijk? en wie houdt haar de hand boven het hoofd? Belangenvermenging? wiens belangen? zeker niet de onze !

Reputatie 7
Badge +1


heeft vlgs. mij niks te maken met de communautaire situatie. De duitstalige belgen zitten trouwens in het Waals Gewest. Mevrouw Doutrelepont werkt o.a. ook voor RTL, en Bellens komt van RTL; vandaar de voorkeur voor voor zenders van de RTL groep vlgs mij. Dit is pure commerce en zakkenvullerij. Dat Doutrelepont in deze zaak ook ARD & ZDF vertegenwoordigde, is toch een lachertje zeker.

Reageer