ARD/ZDF geschrapt uit het Belgacom TV-basisaanbod

  • 3 July 2013
  • 0 reacties
  • 122 Bekeken


Op 02/07 ontving ik onderstaande antwoordbrief (jaja, brief-per-post want via mail is de klantendienst van deze internetleverancier niet te bereiken...). Dit schrijven heb ik aangevuld met mijn reactie.



Brussel. 28-06-2013

Geachte mevrouw De Wilde,

U kan ervan overtuigd zijn dat Belgacom er steeds naar streeft om aan haar klanten de beste diensten aan te bieden, en dit tegen de beste voorwaarden.



Mijn reactie: gelooft u dit nu zelf? waar, in deze zaak, vindt 'u de beste diensten tegen de beste voorwaarden'?




ln het specifieke geval dat u hier aanhaalt, heeft Belgacom geprobeerd om een redelijke overeenkomst te bereiken met ARD/ZDF met het oog op de verdere verdeling van deze zenders.

Hieromtrent zijn lange onderhandelingen gevoerd maar ARD/ZDF bleef helaas een onredelijke prijs eisen, die het voor Belgacom onmogelijk maakte om een duurzaam aanbod aan te bieden in een uiterst concurrentiële omgeving.



Mijn reactie: hoe hard is er geprobeerd om een degelijk compromis te sluiten? wie is onredelijk? wat met de rol van mevr. Doutrelepont? onmogelijk bestaat volgens mij niet in dit geval, wel 'halsstarrigheid en eigenbelangen', ik heb heel andere informatie dat uw stelling tegenspreekt




Dit onverzettelijk gedrag van ARD/ZDF liet Belgacom geen andere optie dan alternatieve Duitse zenders te zoeken om haar Duitstalig aanbod te kunnen behouden.



Mijn reactie: wiens gedrag??




Deze zoektocht naar alternatieve oplossingen leidde ertoe dat overeenkomsten werden afgesloten met twee Duitse zenders (Satl en ProSieben) waardoor nu zelfs drie Duitse zenders in plaats van twee zullen worden aangeboden.



Mijn reactie: u houdt geen rekening met de mening van meer dan 4000 Belgacomklanten, die een nuchtere kijk hebben op deze prulzenders, die helemaal geen alternatief zijn voor de kwaliteitsvolle ARD/ZDF-zenders.




Wij betreuren nog steeds de houding van de Duitse openbare zender die ons ertoe noodzaakte ons aanbod te wijzigen.



Mijn reactie: dit is regelrechte onzin



We zijn er echter van overtuigd dat de nieuwe zenders zullen beantwoorden aan de verwachtingen van het Duitstalige publiek in België , zoals dat ook het geval is voor het kijkpubliek in Duitsland.



Mijn reactie: u weet goed genoeg dat dit niet waar is, uw klanten zijn terecht van het tegendeel overtuigd





Met vriendelijke groeten.

Uw klantendienst

Belgacom



Tenslotte: Auf deutsch sagt man: 'Wer 's glaubt, wird seelig...'

0 reacties

Geen reactie

Reageer