Ik heb een B-Box2 modem in de kelder staan die gekoppeld is aan een ethernet via een switch. M'n B-Box2 wirless netwerk zend niet sterk genoeg uit om in de living ontvangst te hebben dus heb ik een airptot express gekocht om vanuit m'n ethernet een wireless netwerkje op te kunnen zetten. Dit lijkt niet te werken, AE is al terug binnen geweest bij apple en ze hebben er een nieuwe gegeven maar deze geeft dezelfde problemen. Het gekke is dat als ik die in de kelder installeer in bridged mode dat deze perfect werkt (behalve ik in de living ook geen ontvangst heb) maar als ik die via m'n ethernet opzet ik geen internet connectiviteit heb. Vandaar dat ik een vermoeden heb dat het aan m'n b-box2 settings zou kunnen liggen. Ook als ik de switch er tussenuit laat heb ik hetzelfde probleem.
Bladzijde 1 / 1
kijk hier eens op mijn blog => bbox2 met aangesloten router
daar vind je <Apple router "Airport Extreme base station" en de link door op <klik hier> te klikken
Mvg
PS: Gelijkaardige topic omtrent Airport (klik op link hieronder) =>
https:///posts/effbc99930
daar vind je <Apple router "Airport Extreme base station" en de link door op <klik hier> te klikken
Mvg
PS: Gelijkaardige topic omtrent Airport (klik op link hieronder) =>
https:///posts/effbc99930
Alvast bedankt voor de reactie. Ik dacht dat ik dit zo had opgezet. Airport express in bridged mode gezet. Het gekke is dat als deze rechtstreeks aan de box is aangesloten het (meestal) wel werkt maar als ik via de vaste bekabeling in m'n huis werkt dit niet werkt, en ik heb wel gewoon internet op die aansluiting.
Moet ik iets aan m'n instellingen van m'n box doen? Of een ip adres aan die airport express toekennen of zo?
Moet ik iets aan m'n instellingen van m'n box doen? Of een ip adres aan die airport express toekennen of zo?
Ik gebruik een Airport Extreme rechtstreeks op mijn bbox2 aangesloten; werkt in bridged mode, en ik heb niets moeten veranderen aan de bbox settings.
Als ik je begrijp werkt alles prima in de kelder, is dan de Airport rechtstreeks aangesloten op de bbox; Als je dan naar de living gaat werkt het niet? Enig verschil is dan de lengte van de kabel?
Als ik je begrijp werkt alles prima in de kelder, is dan de Airport rechtstreeks aangesloten op de bbox; Als je dan naar de living gaat werkt het niet? Enig verschil is dan de lengte van de kabel?
Ja klopt
Of beter gezegd mss een andere kabel, want de lengte zal geen rol spelen of hij zou langer moeten zijn dan 100m .
Als het iets te zien heeft met de kabel gebruik dan de zelfde kabel eens in de kelder als voor de living (indien hij niet in een buis zit want anders gaat die test moeilijk natuurlijk).
vg
Als het iets te zien heeft met de kabel gebruik dan de zelfde kabel eens in de kelder als voor de living (indien hij niet in een buis zit want anders gaat die test moeilijk natuurlijk).
vg
Dat is een kabel die met UTP aan de modem hangt en zo ook vast uit de muur komt. Ik heb het al via 2 verschillende kabels geprobeerd en heb op die kabel gewoon vast internet als ik er mijn laptop aankoppel. Kan er hiervoor een verschil zijn?
Volgende zaken heb ik al geprobeerd op 2 verschillende kabels:
B-Box2
- aansluiting 1 - switch - eternet kabel via de muur UTP - laptop ok maar werkt niet voor airport express
- aansluiting 2 - eternet kabel via de muur utp - laptop ok maar werkt niet voor airport express
Volgende werkt wel:
B-Box2
- aansluiting 1 - switch - rechstreeks ingeplugd met kortere kabel - laptop ok, airport express ok maar valt soms weg
- aansluiting 2 - - rechstreeks ingeplugd met kortere kabel - laptop ok , airport express ok maar valt soms weg
Vandaar dat ik met m' handen in m'n haar zit... dact dat het misschienn iets te maken had met dhcp of ppoe (alhoewel ik hier weinig van versta)
Volgende zaken heb ik al geprobeerd op 2 verschillende kabels:
B-Box2
- aansluiting 1 - switch - eternet kabel via de muur UTP - laptop ok maar werkt niet voor airport express
- aansluiting 2 - eternet kabel via de muur utp - laptop ok maar werkt niet voor airport express
Volgende werkt wel:
B-Box2
- aansluiting 1 - switch - rechstreeks ingeplugd met kortere kabel - laptop ok, airport express ok maar valt soms weg
- aansluiting 2 - - rechstreeks ingeplugd met kortere kabel - laptop ok , airport express ok maar valt soms weg
Vandaar dat ik met m' handen in m'n haar zit... dact dat het misschienn iets te maken had met dhcp of ppoe (alhoewel ik hier weinig van versta)
Kabel is niet langer dan 100m, max 30 of zo
Heb je de configuratie van de Airport via the Apple software gedaan?
Ja...
Je kan het mss eens proberen zoals RolandT het gedaan heeft zoals hier beschreven" plug and play"
en dan mss eerst zonder die switch ertussen, zoals hier beschreven:
http://nl.community.belgacom.be/posts/effbc99930" rel="nofollow
en dan mss eerst zonder die switch ertussen, zoals hier beschreven:
http://nl.community.belgacom.be/posts/effbc99930" rel="nofollow
Ik zou ook beginnen in de kelder, AE rechtstreeks op de bbox hangen en doe een reset to factory setting (zie in handleiding AE)
Bedanktn, Ik had ik al eens geprobeerd maar zal dit nogmaals doen. Probleem is wel dat AE slechts 1 UTP poort heeft dus als ik die via de Airport utility wil configureren ik dit of draadloos moet doen of via de 2e poort van de b-box (als dat lukt).
Zou het heropstarten van m'n b-box een verschil kunnen geven?
Ik probeer dit allemaal dit weekend nog eens en zal hier m'n feedback geven.
Zou het heropstarten van m'n b-box een verschil kunnen geven?
Ik probeer dit allemaal dit weekend nog eens en zal hier m'n feedback geven.
Ok, nogmaals geprobeerd:
1- in de kelder AE direct aan de box gehangen en draadloos via iPad netwerk opgezet. Werkt perfect.
2- In de kelder, kabel van de box naar de switch en dan naar AE ... Werkt perfect
3- Boven na de kabel in de muur gebruikt te hebben... AE gaat in groen licht maar ik kan geen connectie maken met het netwerk... Er is toch geen enkel verschil tussen dit en nr 2? Die muurconnectie nog eens Getest met m'n laptop... Werkt perfect.
Ik snap er niets van...
1- in de kelder AE direct aan de box gehangen en draadloos via iPad netwerk opgezet. Werkt perfect.
2- In de kelder, kabel van de box naar de switch en dan naar AE ... Werkt perfect
3- Boven na de kabel in de muur gebruikt te hebben... AE gaat in groen licht maar ik kan geen connectie maken met het netwerk... Er is toch geen enkel verschil tussen dit en nr 2? Die muurconnectie nog eens Getest met m'n laptop... Werkt perfect.
Ik snap er niets van...
De kabel in de muur Is dit utp cat5e netwerkkabel ?
Is er een manier dat ik dat kan controleren?
meestal staat dat op de kabel geprint dat het cat5 of cat5e is.
Zeer vreemd probleem...
Zeer vreemd probleem...
Op de kabel staat UTP DX2100-UTP 4x2x24RWG-CAT-5/E dus blijkbaar wel...
wat je zou kunnen proberen is de AE via wifi te laten verbinden met je bbox (dus even niet met die kabel) Zie handleiding wifi extentie. Zet je AE zo dat het wifi signaal van je bbox zo goed mogelijk is. De andere toestellen gaan met het AE wifi verbinden. Ik weet niet ideaal maar toch misschien eens proberen.
Kan ik proberen maar ik denk dat de kelder Wii wise redelijk afgesloten is van de rest van het huis. Maar het is een poging waard. Ik dacht dat de AE enkel een andere Apple router draadloos kon etenden maar kan dit zeker eens proberen. Zal iets voor morgen of zo worden, alvast bedankt!
Heb je geen losse netwerkkabel liggen van ongeveer dezelfde lengte of langer dan die in de muur, dan zou je kunen weten of er iets verkeerd is met je netwerkkabel in de muur want misschien zijn het de conectoren die op de kabel staan die slecht contact maken !
vg
vg
Niet echt maar heb wel verschillende kabels in de muur liggen (naar verschillende plekken in huis) en heb hetzelfde probleem daar ook. Dus het lijkt me niet aan een individuele kabel te liggen. Misschien metriek het eens met een ander wireless access print proberen maar wil natuurlijk niet weer geld uitgeven...
Wel een raar fenomeen als jet mij vraagt in de kelder gaat het en in biven niet !
Je zegt dat hij boven effen werkt en dan uitvalt zitten er dan geen stoorders op hetzelfde wifi kanaal van je AE ?
kijk eens op mijn blog hier => wifi channel en klik op de link rechts van "Controleren of je wifi kanaal gestoord wort"
Als er stoordes zitten probeer dan van een ander kanaal te kiezen voor je AE
vg
Je zegt dat hij boven effen werkt en dan uitvalt zitten er dan geen stoorders op hetzelfde wifi kanaal van je AE ?
kijk eens op mijn blog hier => wifi channel en klik op de link rechts van "Controleren of je wifi kanaal gestoord wort"
Als er stoordes zitten probeer dan van een ander kanaal te kiezen voor je AE
vg
inderdaad zeer raar, als het in de kelder werkt zijn de settings zowel op de bbox als op de AExpress dus correct. Een 'stoorzender' boven zou kunnen en is misschien ook de reden waarom je bbox signaal niet goed is.
PS: kan je die airport express ruilen voor een airport extreme (ik gebruik de extreme zonder problemen)
PS: ik was fout je kan de AExpress wel als client aan je bbox wifi verbinden maar dat kan je -volgens de handleiding- enkel voor streamen van muziek gebruiken (AExpress moet je dan verbinden met je audio versterker = dit is volgens mij ook waarvoor die AExpress vooral gebruikt wordt)
PS: kan je die airport express ruilen voor een airport extreme (ik gebruik de extreme zonder problemen)
PS: ik was fout je kan de AExpress wel als client aan je bbox wifi verbinden maar dat kan je -volgens de handleiding- enkel voor streamen van muziek gebruiken (AExpress moet je dan verbinden met je audio versterker = dit is volgens mij ook waarvoor die AExpress vooral gebruikt wordt)
Test eens met een tester of je kabels wel 1 op 1 zijn aangesloten.
Volgens mij zit het probleem echt in je bekabeling... testen met een laptop geeft geen uitsluitsel!
Volgens mij zit het probleem echt in je bekabeling... testen met een laptop geeft geen uitsluitsel!
Ik sheb niet direct op stoorzender gecontroleerd, of kabel getest, maar na het verzetten van het radio kanaal blijkt het wel +/- te werken...ik kan surfen en heb contact maar krijg geen dns server meer door. Omdat alles werkt zal het wel ok zijn zo...
Bedankt voor de hulp en de tips!
Bedankt voor de hulp en de tips!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.