Skip to main content
In het buitenland kan ik zonder problemen e-mail ophalen van de pop server skynet.

Echter als ik wil antwoorden, via de smtp server skynet dus, dan krijg in een boodschap relay niet toegelaten, of zoiets

Ik ben in het buitenland en heb een gratif WiFi verbinding op internet in het vakantie complex.

Die WiFi verbinding is met Telefonica Spanje.

Is er een mogelijkheid om hier een oplosssing voor te vinden?

fb253616

Je dient de uitgaande mailserver van die provider te gebruiken. De meeste providers laten namelijk geen andere uitgaande mailservers toe op hun netwerk om spam etc tegen te gaan.

Op het forum hier kan je de andere oplossingen vinden via de zoekfunctie, is namelijk al paar keer besproken door oa Wouter en mij.

Dank voor uw antwoord. k had moeten zeggen dat ik dat verhaal over het voorkomen va SPAM kende.

Het probleem hier is dat niemand in het vakantie complex enig idee heeft wat ik moet invoeren.

Ik weet al dat de server smtp.telefonica.net is.

Ik heb een userid en passw gekregen, maar dat werkt niet. Authentication error. Dus verkeerde combinatie userid/passw

Ik had gehoopt dat er een soort roaming mogelijkheid was.

Tot een 9 maanden geleden had ik een oplossing door de smtp server van gmail, waar ik ook een account heb, te gebruiken.

Maar gmail heeft dit kennelijk afgeschaft, aangezien het niet meer werkt.

Ik had al eerst een search gedaan, maar niets relevants gevonden.

Zal nog eens proberen met andere parameters.

fb253616

Ik heb gezocht p buitenland en e-mail en vindt slechts één boodschap over het configureren van Windows Live Mail in Nederland.

Het principe is om een SSL verbinding te maken voor de relay.skynet.be server, met login.

Ik heb dat gedaan met mijn officiële login fb253616@skynet.be

Ik krijg dan een fout in de log van mijn e-mail client, Pegasus Mail.

Ik krijg een gelijkwaardig foutbericht als ik de server van gmail gebruik.

--- Sat, 05 Mar 2011 20:29:25 ---

Connect to 'relay.skynet.be' port 465, timeout 30.

20:29:46.263
  • Unable to determine IP address of peer.

20:29:47.510 22: Error -42 activating SSL session (locus 6014, type 4, code 10054, 'WSAECONNRESET: Connection was reset by the remote host executing a close')

20:29:47.511 --- Connection closed normally at Sat, 05 Mar 2011 20:29:47. ---\0A\0A

Moest iemand nog een idee hebben, dan hoor ik het graag.

• Mss tijdelijk webmail gebruiken? www.skynet.be , dan kan je uw mails daarmee versturen.

Als je de server van gmail moet gebruiken, dan moet je wel dit smtp server adres ingeven: smtp.gmail.com

En NIET dat van skynet.

smtp.gmail.com (verificatie gebruiken)

Verificatie gebruiken: ja

Poort voor TLS/STARTTLS: 587

Poort voor SSL: 465

Je kan ook altijd een tunnel starten naar iemand binnen het Belgacom/skynet netwerk en zo uw mails versturen, maar mss al ietsjes advanced :)

Ik gebruik nu inderdaad gmail, maar nieuwe berichten die via pop skynet binnenkomen kan ik dus niet beantwoorden.

Naar aanleiding van een post over hoe windows live mail te configureren heb ik dit toegepast. Dat was gebaseerd op SSL en de skynet smtp server.

Met smtp.gmail.com krijg ik een zelfde soort foutboodschap, zowel met SSL als met Starttls.

Met Starttls

• Connection established to 74.125.39.109

>> 0043 220 mx.google.com ESMTP c11sm617855fav.26

<< 0022 EHLO [192.168.1.137]

>> 0050 250-mx.google.com at your service, [80.35.91.96]

>> 0019 250-SIZE 35651584

>> 0014 250-8BITMIME

>> 0014 250-STARTTLS

>> 0025 250 ENHANCEDSTATUSCODES

<< 0010 STARTTLS

>> 0030 220 2.0.0 Ready to start TLS

22: Error -14 activating SSL session (locus 6014, type 4, code 0, '')

Met SSL

--- Sun, 06 Mar 2011 18:52:11 ---

Connect to 'smtp.gmail.com' port 465, timeout 30.

18:52:16.362
  • Connection established to 74.125.39.109

18:52:17.200 22: Error -14 activating SSL session (locus 6014, type 4, code 0, '')

18:52:17.200 --- Connection closed normally at Sun, 06 Mar 2011 18:52:17. ---\0A\0A

Ik heb een post gedaan in de google forum.

Heb nog geen antwoord erop.

In ieder geval bedankt voor de reactie

• In het buitenland dient u een beveiligde verbinding te maken met de Belgacom servers voor het versturen van mail:

in: pop.bgc.be, poort 110

uit: relay.secure-mail.be, poort 587

username/wachtwoord = uw Skynet emailadres + wachtwoord

Of je gebruikt http://webmail.skynet.be

Beste Béèm,

u kan inderdaad ofwel mails versturen via de webmail van skynet en dit dus op https://webmail.skynet.be

ofwel kan u uw mailprogramma instellen zoals hier vermeld staat.

Mvg

Eva van Belgacom

Eva :-)

De link die je meegeeft in je reactie op 7 maart werkt niet (meer).

Kan je/iemand mij de correcte account instellingen geven om een email te versturen in het buitenland.

Ontvangen lukt perfect.

Thanks

Dave

Reageer