Antwoord van ZDF


Reputatie 6
Badge +1

Hier volgt het antwoord van ZDF : Sehr geehrter Herr,





vielen Dank für Ihre erneute Anfrage vom 03.05.13.





Belgacom hat angekündigt, ARD und ZDF zum 14.05.2013 in ihrem TV-Angebot abzuschalten. Hintergrund ist die Weigerung von Belgacom, angemessene und übliche Abgeltungen der Weitersenderechte von Urhebern und Leistungsschutzberechtigten zu zahlen, obwohl diese Abgeltungen in den Abonnement-Entgelten der Zuschauer enthalten sind. Weitere Gesprächsangebote von ARD und ZDF wurden von Belgacom bisher abgelehnt.





Das ZDF bedauert die Haltung von Belgacom außerordentlich, da gerade auch in Belgien mit der europäischen Hauptstadt Brüssel und einem deutschsprachigen Teil der Bevölkerung die führenden Programmangebote von ARD und ZDF nicht nur unter Pluralismusaspekten von großer Bedeutung sind. Wir sind jedenfalls weiterhin gesprächsbereit und würden eine Problemlösung auf dem Verhandlungsweg sehr begrüßen.





Wir empfehlen Ihnen daher, sich bezüglich des ZDF-Empfangs nun an Ihren Anbieter zu wenden.





Unser Programmangebot ist übrigens auf direktem Weg über Satellit zu empfangen. Die technischen Parameter für den Satellitenempfang finden Sie auf unserer Internetseite http://www.zdf.de/Verbreitungswege-25744418.html" target="_blank.





Viele unserer Sendungen stehen auch in unserer ZDFmediathek als Online-Video zum kostenlosen Abruf zur Verfügung (http://www.zdf.de/" target="_blank -> 'ZDFmediathek' Kopfleiste). Darüber hinaus bieten wir ZDF, ZDFinfo, ZDFneo und ZDFkultur auf unserer Internetseite auch als 24 h-Livestream an (http://www.zdf.de/" target="_blank -> 'Das ZDF im Livestream' oben rechts). Der Abruf von Online-Videos oder Livestreams außerhalb von Deutschland ist aus urheberrechtlichen Gründen allerdings teilweise nicht möglich.





Wir hoffen, dass Ihnen diese Informationen weiterhelfen und Sie unser Programmangebot bald wieder empfangen können.





Freundliche Grüße aus Mainz





Diane Schaefer


_______________________________________





ZDF


Diane Schaefer


GB IST, Übergreifende Funktionen, Technical Innovation Office


55100 Mainz


Deutschland





Telefon: https://tel:%2B49%206131%2070-13021" target="_blank" value="+4961317013021


E-Mail: https://mailto:Schaefer.Di@zdf.de" target="_blank


Web: http://zdf.de/" target="_blank





Mit dem Zweiten sieht man besser

12 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Bedankt wwilliamm, nu weten we tenminste dat er een 'onwil' is bij Belgacom om verder te onderhandelen, waarvan de kijker weeral het slachtoffer is. Het zal met ARD zeker hetzelfde zijn.



Der Abruf von Online-Videos oder Livestreams außerhalb von Deutschland ist aus urheberrechtlichen Gründen allerdings teilweise nicht möglich.


Daar zijn we dan ook niks mee hé...













Sinjoor,


ik vrees ervoor dat je uw opnames zult kwijt zijn en dat het waarschijnlijk daarom is dat ze niet direct op je vraag antwoorden.


'k zal duimen voor u ;-)



Groetjes, Elsa



Reputatie 7
Badge +1


Teveel blond kan uw hersenen schaden zeker...cheeky

















als ik soms iets stom zeg dan heb ik daar tenminste een reden voor

cheeky


Groetjes,



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter




Reputatie 7
Badge +1


De vraag is: spelen die 2 (ARD & ZDF) ook onder een hoedje?













Ik ben nog altijd aan het duimen, maar of het veel gaat uitmaken ! ik vrees er voor !






Groetjes, Elsa





Beste,

Gezien de buitensporige eisen van ARD en ZDF is Belgacom genoodzaakt beide zenders vanaf 14 mei 2013 van het scherm te halen.

Belgacom verontschuldigt zich voor dit ongemak.

Vanaf 14 mei 2013 komen wel twee andere Duitse zenders (ProSieben en Sat.1) in het basisaanbod.

Met vriendelijke groeten,

Eva
Reputatie 7
Badge +1


Er zijn geen zekerheden in het leven hé, alleen is het zeker dat we allemaal eens zullen dood gaan...Een satelliet zie ik nu ook niet direct zitten. Stomme vraag misschien: kan je die ook op zolder plaatsen? of moeten die écht buiten staan?

Reputatie 7
Badge +1


Bedankt voor de info Elsa. da's dan ook geen oplossing. Ik heb al genoeg rommel op zolder staan. Dus voorlopig Telenet enkel voor ARD en ZDF? In principe enkel 8,20€ digicorderhuur extra. Ik zal het dan als een soort boeket beschouwen...Ik kan dan beide systemen eens een tijd grondig vergelijken. Je kunt daar wel 2 samenvallende programma's op de hardeschijf opnemen (zonder nPVR-zenderbeperking). Maar je kunt daar dan ook nog van de analoge kabel opnemen (dan wél niet in HD). vermits ik van mijn analoge tijd nog 2 DVD-recorders in dienst heb (maar nu nog weinig gebruik), kan ik dan daar ook 4 programma's tegelijk opnemen. Ik ken het systeem van Telenet al, want ik heb dat al laten installeren bij mijn schoonmoeder en bij mijn kozijn. Dus aanpassingsproblemen zal ik niet veel hebben. Ik heb dan gelijk ook Eurosport2 terug in het standaardaanbod (bij Belgacom in het Sport&Pleasure boeket voor 10,80€)..Mijn V4 leegkijken, dan Belgacom TV opzeggen en dan mijn V4 verpatsen is nu een mogelijk scenario.

Reputatie 7
Badge +1


Ik was tot voor kort best wel tevreden van Belgacom TV. En het is niet direct voor die problemen met Charles2_2.7.58, want we sukkelen al de hele tijd verder met die Charles. Maar nu loopt het wel de spuigaten uit. Vermits ARD en ZDF in 2009 (toen eerst enkel ZDF die van de analoge kabel werd gehaald) aanleiding waren voor mijn aansluiting bij Belgacom TV, word ik nu praktisch verplicht ook bij Telenet dig. TV aan te sluiten om ARD en ZDF te kunnen blijven kijken/opnemen. Zoals ik al zei, ik ga niet volledig weg bij Belgacom. Ik blijf mijn Comfortpack met Telephony/Internet/TV/Mobile Smart20 behouden, en zal later beslissen of ik daar het TV deel van opzeg. Ik ben tevreden over mijn 50/6 profiel, vlot internet, goede TV HD kwaliteit, enkel hebben met die Charlesinterface een bende knoeiers in huis gehaald....Ik zie het nog wel.

Geachte Belgacom,
 Ik heb pas ontdekt dat ARD & ZDF niet meer te ontvangen zijn. Hopelijk is dit van tijdelijke aard? Zo niet zie ik mij verplicht een andere telecomaanbieder te zoeken die deze zenders wel nog in zijn aanbod heeft. Ik verwacht wel een verlaging van de prijs, want deze zenders vervangen door ordinaire commerciële zenders is zeker geen waardig alternatief.


Beste marc,

Gezien de buitensporige eisen van ARD en ZDF is Belgacom genoodzaakt beide
zenders vanaf 14 mei 2013 van het scherm te halen.

Belgacom verontschuldigt zich voor dit ongemak.

Vanaf 14 mei 2013 komen wel twee andere Duitse zenders (ProSieben en Sat.1) in het
basisaanbod.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Reageer