Beantwoord

Android update voor GALAXY S5 - Wanneer?

  • 28 November 2016
  • 10 reacties
  • 598 Bekeken

Iemand enig idee wanneer er eindelijk een Android update voor de SAMSUNG GALAXY S5 beschikbaar zal komen voor Proximus. Android 6 is al beschikbaar op de meeste Europese netwerken, maar niet bij Proximus. Navraag bij de klantendienst van Samsung en Proximus heeft me nog niets wijzer gemaakt. Beide beweren daar geen controle over te hebben.
icon

Beste antwoord door Wim 9 March 2017, 12:37

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +6
FYI:
Zelfde onderwerp hier:
nl.forum.proximus.be/smartphones-32/android-6-update-voor-samsung-galaxy-s5-35917
Reputatie 7
Badge +6
AndroidUser,

Ik ben daarnet nogmaals mijn licht gaan opsteken bij de productmanager, dit is zijn antwoord:

"We hebben een nieuwe testversie gekregen van Samsung omdat er bij de vorige nog VoLTE problemen waren, maar die zouden opgelost moeten zijn met de nieuwe testversie.
Als de testen OK zijn, kunnen we onze goedkeuring geven aan Samsung, maar dat betekent nog niet dat er een commerciele approval komt. Met andere woorden, een nieuwe versie zit in testingfase, maar we kunnen vooralsnog geen release timing geven
."

Mvg,
Wim
Hallo Wim, Bedankt voor de snelle antwoord. Ik zou het zeer waarderen op de hoogte gehouden te worden van deze testen. Vele andere S5 gebruikers wellicht ook.

Het zou zeer interessant zijn mocht dit soort informatie op een blog of dergelijke komen. Zo zien Proximus klanten dat er wel degelijk gewerkt wordt aan updates. Nu wordt jammer genoeg de foutieve indruk gewekt dat PROXIMUS niets doet voor o.a. de S5 gebruikers.
Hallo, is er nog steeds geen nieuws over de update?
Reputatie 7
Badge +6
Ik doe nogmaals navraag bij onze productmanager en laat zo spoedig mogelijk hier iets weten.
Mvg,
Het wordt echt tijd dat we die update krijgen... Het is 2017 over 2 dagen.. Die update was in 2015 uitgekomen. Pffff
Reputatie 7
Badge +6
Hallo,
Ik heb antwoord gekregen van onze productmanager.

"De Android 6 update voor S5 die commercieel moet gaan, zit momenteel in testing (vorige week geleverd door Samsung).
Er zitten nog een paar cruciale fouten in maar die moeten snel opgelost zijn.
Als het meevalt hebben we misschien de update voor onze klanten 2de week van januari.
Maar ik wil niets beloven, Samsung heeft al veel updates voor onze S5 niet goedgekeurd
."
Mvg,
Ok, laat ons hopen, anders hoor je mij hier terug
grt en fijne eindejaar.
Nog steeds niks?
Reputatie 7
Badge +6
Beste forumleden,
Goed nieuws!
De langverwachte update voor onze Galaxy S5 is dan toch eindelijk beschikbaar.
Deze update brengt de S5 naar Android 6.0 en brengt ook ineens VoLTE ondersteuning voor Proximus (voor diegenen die dat provisioned zijn natuurlijk, wat nog niet het geval gaat zijn op dit moment).
Let wel op:
De update is momenteel enkel beschikbaar via de Samsung Smart Switch desktop applicatie. Gewoon de S5 verbinden en je krijgt de melding dat er een update beschikbaar is.
De Over-The-Air update gaat beschikbaar zijn de komende dagen, afhangend van de throttling die ze hebben ingesteld voor de roll-out (niet iedereen gaat tegelijkertijd de melding voor update krijgen of zien dat er een update is).


Mvg,
Wim

Reageer