alleen 'savonds problemen

  • 13 August 2011
  • 36 reacties
  • 2783 Bekeken

Overdag heb ik prima beeld maar na 19 uur verspringt het beeld om de paar minuten om tenslotte volledig uit te vallen en dan verschijnt er error 300 op het scherm. Technieker gisteren langs geweest maar aangezien het probleem zich maar na 19 uur stelt kon hij het niet zien. De lijn is in orde.

Iemand een oplossing? Ik heb devolo.

36 reacties

Er is een zeer zeer grote kans dat je devolo's de oorzaak zijn (heb het zelf voor gehad, ook alleen 's avonds).

Als je de mogelijkheid hebt om via een losliggende utp kabel over de vloer b.v.b te werken dan kan je testen of het 100 % zeker aan de devolo's ligt.

Heb je toevallig een driefasig elektriciteitsnet? Ik vraag dit gewoon omdat naar het schijnt hierdoor ook veel problemen komen met devolo's , alhoewel de meeste mensen aangesloten zijn op monofase.
Badge
driefazig netwerk heeft geen invloed. Wel grootverbruikers zoals o.a; een elektrische bijzetverwarming. Het is inderdaad best om eens met kabel uit te testen. ps. bevinden de PLC's - devolo zich in het stopcontact en niet in een zogenaamde verlengstekker

muisje
Muisje, dat is nochtans iets dat in een raport stond over testen met plc's en testen met ruckus en daar staat letterlijk in dat driefasige netwerken problemen geven. Dat raport komt ergens uit technische testen uitgevoerd door ruckus dacht ik toch, spijtig genoeg weet ik niet waar dat juist terug te vinden is op internet of mss is het er al afgehaald want ik denk nieet dat het bedoeling was dat iedereen dat zo maar kon lezen.
Een mens zou op den duur alles moeten opslaan wat men vindt op het internet maar dat is natuurlijk onbegonnen werk hé!
Ik geef dit maar ter info en iedereen gelooft het of gelooft er het zijne van dat laat ik in het midden.
mvg,
Reputatie 2
Badge +1
de eerste versies hadden idd problemen met 3f net. de huidige genaratie niet.
Ok, dus dan zal het niet aan 3f net liegen, maar ik raad toch iedereen aan van als je kan van bij problemen ze te vervangen met een lange utp kabel desnoods over de vloer want anders blijft de twijfel en de onzekerheid en ik kan er van meesrpreken want van in het begin dat ik bgc tv had is de technieker verschillende keren langs geweest en werd eerst de modem vervangen de volgende keer de devolo's nog een volgende bezoek de decoder en de problemen bleven aanhouden zodat ik het beu werd en wist dat homeplugs gevoelig waren aan storingen op het net en aan interferentie van andere apparaten die in dezelfde frequentieband werken zoals microgolf ovens en noem maar op. Dus ik heb een utp kabel van 25 m gekocht over de vloer gelegd van de living via de deuren tot in de garage en 't probleem was verdwenen.
Ik geef je dit maar mee omdat het je veel frustraties kan vermijden in geval van problemen.

@punker heb je het al kunnen proberen met een losse utp kabel ? Laat het eens weten indien de fout opgelost is , wat de oorzaak was.

mvg,
Ik heb voor het ogenblik geen lange utp kabel. Ik heb bgc tv al bijna 2 jaar (met devolo) en nooit problemen gehad. Nu heb ik een nieuwe buur (appartement) en vanaf de dag dat hij bgc tv draadloos heeft zijn bij mij de problemen begonnen. Hij heeft wel goed beeld
mss eens De PLC-adapter (ethernetadapter via het elektriciteitsnet) opnieuw initialiseren:
http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/13914/~/hoe-herinitialiseer-ik-mijn-plc-adapters-%28ethernetadapter-via-het.htm
heb ik reeds gedaan (geen oplossing) mijn nieuwe buur heeft inderdaad ook devolo's
ondertussen kan ik ook geen e-mails meer versturen in windows mail
Dan zou het kunnen dat de devolo's van je gebuur storen.
de modems (bbox2) van jou en je gebuur staan in de kelder waarschijnlijk
Kan je in de buis van de kelder tot in je appartement (voor je telefoon) geen utp kabel bij trekken?
Natuurlijk moet je dan wel zelf de connectoren RJ45 op die utp kabel kunnen zetten (of laten aanzetten)!

Je zult ondertussen al wel ondervonden hebben dat ik niet echt fan ben van devolo's ;-)


Als je PLC's in dezelfde fase liggen dan kunnen ze niet het probleem zijn.
Mickey, sorry nu moet ik je tegenspreken want bij mij stonden ze op dezelfde fase. Van verdeelkast in garage naar het stopcontact in garage (hier stak devolo1) verbonden met stopcontact in living ( hier stak devolo2) zonder iets ander aangesloten op beide stopcontacten.
Trouwens het is zeer simpel de homeplugs zijn onderhevig aan electromagnetische storingen, storingen het net en ook van andere apparatuur die in dezelfd frequentieband werken. Je moet gewoon geluk hebben en anders is het één miserie aan een stuk.

mvg.
Beste Punker,

Als de problemen op PLC vanaf een bepaald uur beginnen, controleer dan even of er een ander apparaat aangaat vanaf dit uur. Soms kan een lamp die aangaat of iets anders dat aanslaat een storing op het electrisiteitsnetwerk veroorzaken waardoor de communicatie tussen de PLC's niet meer optimaal verloopt. Verdenk in de eerste plaats de apparaten die dicht bij de PLC's zitten. Let er ook zeker op dat de PLC's niet op een domino zitten maar rechtstreeks op het stopcontact.

MVG,

Eva van Belgacom
Beste Eva

Ik heb de afgelopen tijd geen electrische apparaten bijgekocht, de PLC's zitten rechtstreeks in het stopcontact. Het kan wel zijn dat de storing van bij de buren (appartement) komt maar dit kan ik niet controleren. Vandaag komt er voor de derde maal een technieker langs.
Kan je de technieker dan mss vragen wat hij denkt van de ruckus oplossing en vragen of je plc's mag ruilen voor ruckus om reden van tecnische problemen
vraag misschien ook eens een lange utp kabel zodanig dat je in testopstelling (kabel over vloer) eens de devolo's kan overbruggen. zo kan je met zekerheid te weten komen dat het aan devolo's ligt

mvg
OK. Als de technieker straks langskomt zal ik dat eens vragen.
Technieker komt niet langs vandaag. Ik ben in zijn opdracht in de Belgacomwinkel een utp kabel van 20 m gaan halen, zodanig dat we deze avond zeker zijn dat het probleem aan de devolo's ligt. Ik hou jullie op de hoogte.
okay punker, hopelijk ben je straks iets wijzer geworden. succes

mvg
We zouden er een "wedden dat" kunnen van make hé xenne Knipogen
Ik wed op de devolo's en jij ?
De kabel is aangesloten, de devolo's zijn er tussen uit en ik heb momenteel perfect beeld. Hopelijk blijft dit zo. De technieker heeft mij gezegd dat ik dan de devolo's mag omruilen voor ruckus. Ik zal later op de avond nog eens melden of het beeld goed is want gisteren was het 21 u voor de miserie begon.
'k ben benieuwd of ik juist gegokt zal hebben.

succes.
Nog altijd prima beeld en het is 21u voorbij. Dus ricy jij had gelijk.
Hopelijk heb je nu meer geluk met de Ruckus en ben je van de problemen af .
Nog een goeienavond verder.

mvg
devolo's was het meest waarschijnlijk hé, dus daar zou ik ook mijn geld op ingezet hebben, hoor ;)

maar nu weten we het tenminste zeker, en kunnen we verder......

mvg

Reageer