alleen belgacom zapper gebruiken ?

  • 2 August 2011
  • 12 reacties
  • 6689 Bekeken

Hoe kan ik alleen de belgacom zapper gebruiken voor de tv en belgacom ? Maar de oplossing in het boekje werkt niet .

12 reacties

u moet eens gaan kijken op onderstaande link

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/8384/~/hoe-kan-ik-mijn-afstandsbediening-universeel-maken%3F

succes

mvg
Bij mij werkt het totaal niet, zelfs niet bij het manueel instellen per knopje. Ik heb me er gewoon bij neergelegd.
mss dit eens proberen ( href="http://bgctv.skynetblogs.be/#afstandsbediening ) zie tweede groene kader bovenaan de pagina en klik op " copieren van toetsfuncties van oude afstandsbediening naar BGC afstandsbediening "
Reputatie 7
Badge +1
Wat voor soort TV heb jij dan ?BIj mij werken beide systemen. Automatisch en knop per knop (die uitleg staat wel in de handleiding van de oude interface)..

Volg deze instructies stap voor stap:
1. Druk de toetsen 1 en 6 gelijktijdig gedurende 3 seconden in. De rode lampjes branden niet terwijl u dit doet. Pas na deze 3 seconden zal het rode lampje van het bedoelde apparaat twee keer knipperen en blijven branden.
2. Druk op de "switch"toets (om tussen TV en decoder te schakelen) om het apparaat te selecteren waarop de commando’s geregistreerd zullen
worden.
3. Houd gedurende 3 seconden de toets rec + de gewenste toets ingedrukt (cf. het onderstaande schema van de afstandsbediening).
• Als de code geldig is, knippert één van de rode lampjes twee keer ter bevestiging. Het rode lampje blijft vervolgens branden; de afstandsbediening is opnieuw bruikbaar.
• Als de code niet geldig is, knippert het rode lampje één keer traag. De afstandsbediening blijft in configuratiemodus. Er gebeurt niets.
4. Leg de afstandsbediening van het toestel vóór de Belgacom TV-afstandsbediening. Zo ontvangt deze laatste de codes via infraroodsignalen en worden de functies erop gekopieerd.
5. Druk op de bijbehorende toets van de originele afstandsbediening.
6. Het toevoegen of kopiëren van functies naar de Belgacom TV-afstandsbediening is geslaagd indien het rode lampje twee keer knippert om de correcte invoering te bevestigen. Het rode lampje blijft branden en de afstandsbediening keert terug naar de gebruiksmodus.
7. Om te eindigen, drukt u op de toets OK.
Beste Ikke,

De procedure is afhankelijk van welke afstandsbediening u gebruikt.
Als u onze nieuwste afstandsbediening(V4) gebruikt zijn het niet de knop 1 en 6 die u moet inhouden tot het rode ledje knippert, maar 1 en 3.


Om de afstandsbediening universeel te maken, gelieve de onderstaande stappen te volgen




































Stap 1

Zet het tv toestel aan

Stap 2

Druk op de knoppen en samen in gedurende 3 seconden, dit tot het lampje brandt

Stap 3

Blijf de knop ingedrukt houden en richt de afstandsbediening naar het tv toestel.

Er wordt gezocht naar de correcte code via het infrarood signaal.

Eenmaal het tv toestel in stand by gaat laat je de knop los.

PS :

Deze zoekopdracht kan enkele minuten duren (De tijd nodig om alle codes na te gaan).

Het is mogelijk om handmatig een code in te geven voordat men op de knop drukt, dit om de zoekopdracht over te slaan.

Enkele codes van veel voorkomende toestellen:
































Philips 5195
Panasonic 5153
Samsung 5448
Sony 5679
LG 4628
Sharp 5550
Loewe 4660

Stap 4

Om deze configuratie af te sluiten drukt men eerst op (blijven drukken) en dan op


Mvg,

Eva van Belgacom
Reputatie 7
Badge +1
Mijn uitleg was voor knop per knop, waarbij je meer knoppen dan met de automatische methode van Eva kunt programmeren. Bij de automatisch methode gaat het enkel over aan/uit, het volume, de ingangswitch, maar helaas ook de channel up/down en de cijferknoppen waar je niks aan hebt als ze op TV staat, want dan bedien je de TV-tuner, wat verwarrend is, want je moet dan met de switch terug naar scart of HDMI . Maar bij de nieuwste afsandsbediening weet ik het niet, want die heb ik niet.
Ikzelf heb ook een probleem om dit in te stellen. Als ik op de 'wisselknop' gebeurt er helemaal niks. Het lukt me dus niet op de afstandbediening op tv modus te zetten. Vreemd, want ik kan me herinneren dat ik vroeger nog geworsteld heb met die afstandsbediening omdat ie per ongeluk op die tv stand stond.

Anyhow, iemand die me hierbij kan helpen?


vriendelijke groeten,

Pieter Jan
Reputatie 7
Badge +1
Welk type heb jij ?de eerste of de 2e:













http://support.en.belgacom.be/euf/assets/images/belgacomtv/manuals/codes_model4.xls" target="_blank

http://support.nl.belgacom.be/euf/assets/pdf/make-remote-control-universal.pdf" target="_blank: klik op het toestel om de volledige lijst met merkcodes te zien. Hebt u een Samsung tv dan hoeft u de procedure niet meer te doorlopen: de afstandsbediening[/i] zal al werken voor uw tv.
http://support.en.belgacom.be/euf/assets/images/belgacomtv/manuals/codes_model3.pdf" target="_blankEen volledige lijst met merkcodes voor deze afstandbediening vindt u hier

Voor deze afstandsbediening[/i] kunt u de automatische of de manuele methode gebruiken. Klik op het toestel om de lijst met codes te zien als u de
Hoi,


Ik heb het tweede type, meer specifiek de rechtse.
Beste verfailliep,


Dit zijn de 2 methodes dat u kan gebruiken om uw afstandsbediening universeel te maken.


Automatische methode.

1. Schakel uw tv-toestel in.

2. Druk op de toets <=> tot het rode lampje boven TV brandt.

Image of Image


3. Druk de toetsen 1 en 3 gelijktijdig gedurende 3 seconden in. Hierna zal het het lichtje TV 2 keer knipperen en blijven branden.

Image

4. Houd vervolgens Image ingedrukt. Na 3 seconden start via infrarood een zoekopdracht op alle bestaande codes. Om de 1,5 seconde wordt van de ene naar de andere code omgeschakeld. Als uw tv zich uitschakelt, laat dan de toets los.

5. Om te weten of de afstandsbediening[/i] goed geconfigureerd is voor uw tv-toestel (invoering van de juiste code), drukt u op de toets Image.
Als uw tv-toestel zichzelf aanschakelt, is uw afstandsbediening[/i] correct geconfigureerd. Als dit niet het geval is, herbegint u bij stap 3 en verandert u de code.


Manuele methode.

1. Zet het toestel aan dat u wil bedienen met de afstandsbediening[/i].

2. Druk vervolgens op de toets <=> tot het rode lampje bovenaan bij de melding TV brandt.

Image Image


3. Hou vervolgens de toetsen 1 en 6 ingedrukt tot het rode lampje flikkert.

Image


4. Toets de eerste vier cijfers van de code in op de afstandsbediening[/i] (bekom de volledige lijst met TV-codes door op het model van uw afstandbediening te klikken).

5. Indien het nummer correct is ingevoerd, zal het lampje bovenaan de afstandsbediening[/i] tweemaal oplichten. Indien dit niet gebeurt, is er waarschijnlijk een fout opgetreden bij het ingeven van de code. Begin opnieuw bij stap 4.

6. Om te testen of de afstandsbediening[/i] functioneert, drukt u op de toets power Image. Indien uw televisietoestel uitgaat, is uw afstandsbediening[/i] correct geconfigureerd.


Met vriendelijke groeten,

Eva van Belgacom.
Dag Eva van Belgacom,


Bedankt voor de info, maar het is op basis van dat stappenplan dat ik het probleem het om de afstandsbediening op tv modus te zetten. Het is gewoon stap 2 die niet werkt.


mvg,

Pieter Jan
Heb je de afstandsbediening eerst gerest? zie mijn blog; pagina bovenaan =>http://bgctv.skynetblogs.be/#afstandsbediening

Reageer