Skip to main content
Gisterenavond (laat) hebben we vastgesteld dat digitale tv kijken niet lukt: de 2 decoders die werken (er is er eentje die nog steeds niet werkt ... ander probleem) 'vriezen' het beeld al na 1 seconde : het beeld loopt vast, komt dan zwart en na een tijdje verschijnt de mededeling 'deze zender is tijdelijk onbeschikbaar'; dit is op alle zenders en 2 werkende decoders. Ik heb het zonet getest en het is nog steeds zo.

Een ander probleem is de 3de decoder die meer dan een maand na aansluiting nog steeds niet werkt. Wij hebben 3 decoders, alle drie met kabel verbinding naar de modem. In de Belgacom winkel hebben we de info meegekregen om van een PC poort een TV poort te maken (via 192.168.1.1), maar dit werkt niet. Al weken geleden hebben we een ganse dag over en weer gebeld met de helpdesk ... zonder resultaat echter: de meeste medewerkers beloofden van terug te bellen, maar de meeste hebben dat niet gedaan. Tot nu toe switchten we de fichen van 2 decoders aan de modem om toch overdag de tv in de keuken te kunnen gebruiken en 's avonds die boven ... nu alle zenders vastlopen hebben we helemaal geen tv meer ...

Wij zouden deze problemen nu toch graag snel opgelost zien, maar eerlijk: ik zie gewoon vreselijk op tegen een ganse dag helpdesk bellen en telkens weer opnieuw datzelfde verhaal te moeten doen ...

En heb je wel internet?

Kan probleem zijn met de lijn, maar zou alvast eens beginnen met de modem te resetten

Mvg
Ik heb wel internet (anders wordt dat wel heel moeilijk om iets op het forum te posten ;)). Gisteren heb ik één decoder gereset ... tevergeefs ... Ik zal direct de modem 'ns resetten. Alvast bedankt voor de tip!

Best toch bellen naar de helpdesk. Zij kunnen je lijn uitmeten en controleren op fouten tijdens transmissie.

Als je die procedure hieronder volgt tot hoe ver geraak je dan?

http://192.168.1.1

Advanced Settings

Route

Routing

Port TV selection (bridged mode only)

[ ] Port 1

[ ] Port 2

[v] Port 3

[v] Port 4

Beste AvalonLuna,

Wanneer u 3 decoders wenst aan te sluiten, gebruikt u waarschijinlijk een draadloos systeem.

Aangezien u al een aantal keer gebeld heeft, kan ik er van uitgaan dat de storingen zich hierop gaan bevinden.

Toch zou ik u willen vragen een privébericht te sturen met uw login of abonnementsnummer.

Via deze kan ik verifiëren of de lijn en modem in orde zijn.

Ook kan ik nakijken of de modem in routed staat, wat nodig is om een PC poort aan te passen naar een TV poort.

Mvg,

Eva van Belgacom

@Ricy: als ik naar adv set/route/routing ga krijg ik nu de mogelijkheid niet meer om tv ports aan te vinken.

Ik heb ondertussen de modem gereset en krijg nu weer foutmeldingen.

@Eva van Belgacom: De decoders zijn met kabels met de modem verbonden omdat ze in de Belgacomwinkel gezegd hadden dat dat kon, als we van pc port 2 een tv port zouden maken.

Ik heb ondertussen al via e-mail ook contact opgenomen met de helpdesk omdat ik na het resetten van de modem 'errors' krijg, maar nog steeds geen bewegende tv beelden.

Eva zegt: <Ook kan ik nakijken of de modem in routed staat, wat nodig is om een PC poort aan te passen naar een TV poort.>

Is het niet zo dat al je modem in routed staat dat alle uitgangen van de modem port1,2,3 en 4 willekeurig te gebruiken zijn voor PC en TV in tegenstelling met bridged mode waar je moet kiezen (aanvinken) wat je als TV uitgang wilt (default staat port3 en 4 aangevinkt)

De modem zal in routed gestaan hebben, want ik moest poortjes aanvinken. Ik wacht nu wel effe op antwoord van Belgacom, want het heeft weinig zin om langs 2 kanten tegelijk aanpassingen door te voeren...

Ik hoop alvast dat het snel in orde komt, want je moet daar zoveel energie insteken. Telefonisch via de helpdesk zie ik dat nu echt niet zitten... je hangt hopeloos lang aan de lijn, telkens krijg je weer iemand nieuw aan de lijn en moet je jezelfde verhaal vertellen; dan weet de één weer niet van de ander en moet je met handen en voeten proberen uit te leggen dat je wat ze je voorstellen te doen, zonet ook al geprobeerd hebt ... om dan nog te zwijgen van het eindeloze wachten tot ze je 'binnen 15 minuutjes' terug zullen bellen en je na een paar uur, maar zelf weer contact zoekt.

Alvast bedankt voor de tips !!!

Reageer