Alle voetbalwedstrijden op Telenet vanaf 2012-2013


Reputatie 7
Badge +3
Vanaf het seizoen 2012-2013 zendt Telenet alle wedstrijden uit de Belgische hoogste voetbalklasse uit, en niet enkel 3 topduels per speeldag. Dat maakte Telenet vanmiddag bekend op een persconferentie.

Telenet verwierf begin juni, in samenwerking met VOO, RTBF en VMMa, het nieuwe voetbalcontract voor de komende drie seizoenen. Belgacom, de rechtenhouder van de zes voorbije seizoenen, behield enkel lot 3 dat de vijf minst interessante wedstrijden per speeldag omvat.

Omdat dat een niet-exclusief lot is, kan Telenet het vanaf het seizoen 2012-2013 kopen. Het zal daarvoor 1 miljoen euro (plus 4 procent inflatie) betalen. Daardoor zal het bedrijf op zijn zender Prime Sport, die wordt omgedoopt tot Sporting Telenet, alle wedstrijden van de hoogste Belgische voetbalklasse aan de klanten kunnen aanbieden.

De sportzender van Telenet zal ook uitgebreid worden van 3 naar 4 kanalen. Wie bij Telenet ook telefonie en internet heeft, betaalt 14,95 euro per maand voor het nieuwe aanbod. De http://telenet.be/3243/0/1/nl/thuis/televisie/sporting-telenet.html?sso_ignore=1#prijzen" target="_blank hangen af van het aantal Telenet-producten dat men in huis heeft.

'Geluisterd naar onze klanten'

"Wij hebben geluisterd naar de klanten, en die willen in de eerste plaats maar één digicorder om alle wedstrijden te kunnen zien", vertelt Telenet- communicatieverantwoordelijke Vincent Bruyneel.

"Daarop hebben we de ’tender’ van het voetbalcontract nogmaals bestudeerd, en die bepaalt dat wij vanaf het tweede jaar ook mogen bieden op lot 3, tegen hetzelfde bedrag als Belgacom."

Dat derde lot omvat de vijf minst interessante voetbalwedstrijden per speeldag. Telenet zal er dik 1 miljoen euro voor betalen. Ook concurrent Belgacom kan de wedstrijden in kwestie blijven uitzenden.

Matchen blijven gratis op Belgacom TV

De 180 wedstrijden uit de hoogste Belgische voetbalklasse die Belgacom mag uitzenden, zullen de komende seizoenen gratis te bekijken blijven op Belgacom TV. Dat zegt Belgacom vrijdag, nadat Telenet heeft aangekondigd dat het het lot met dezelfde 180 wedstrijden vanaf het seizoen 2012-2013 ook zal kopen.

Het gaat om een niet-exclusief lot. "Het was geweten dat ook Telenet dat lot kon kopen na het eerste seizoen (2011-2012)", aldus een Belgacom-woordvoerder.

Bron De STANDAARD

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20110701_038&_section=60593987&utm_source=standaard&utm_medium=newsletter&utm_campaign=biz


25 reacties

Belgacom failliet...Belga belga belgacom failliet.

ze zullen wel de Franse competitie proberen binnen te halen. wedden!?
Ik vrees dat dit voor mij na jarenlange Belgacom klant (tv-internet-tel-gsm) en FCB supp het einde van Belgacom betekent en dus de overstap naar Telenet inleidt! Jammer,... maar that's the way of life!
jammer? Belgacom heeft *6* jaar de tijd gehad om hun product aan te prijzen bij de bevolking.
Een goed product verkoopt zijn eigen, en heeft geen voetbal nodig om te overleven.. kijk maar naar Telenet.

In die 6 jaar tijd heeft belgacom niks verwezelijkt, buiten verdubbeling van het aantal franse zenders ofzo, en dit is puur hun eigen schuld.

Dus ze moeten nu niet komen janken.
Badge
wazda21 wat je nu gaat doen is ook niet erg slim.Want je denkt nu dat belgacom elke dag voetbal gaat uitzenden wat ook niet waar is.Je moet ook weten dat telenet ook voetbal heeft en als je daarheen vertrekt van mij mag je maar ik betaal je rekening niet.
@Axana

Ik begrijp je reactie niet goed.

BTW, ik ben overgestapt! Heb vandaag Telenet besteld! Bye Bye Belgacom!
Badge
ik wou je enkel nog verwitigen. veel suxes nog ginder.
Reputatie 3
Badge +2
De prijzen bij telenet zullen binnenkort wel omhoog gaan, let op mijn woorden. Iemand zal al die miljoenen moeten betalen.
Dat is ook waar en daar hou ik rekening mee, om eerlijk te zijn zal ik nu al meer betalen dan ik deed bij Belgacom, maar dat heb ik er voorlopig nog voor over...
@pdrke.. zoals ook iemand voor die portugese & spaanse voetbal zal mogen betalen :(
pas op hé, was content van Belgacom. Niets op aan te merken. Kijk nu zelfs Rock-Werchter live... de enigste troef voor mij althans is het voetbal.
Reputatie 3
Badge +2
@Bart: kan zijn maar ik denk het niet, het verschil wat Bgc betaalt en wat telenet betaalt is nogal groot. Ik spreek dan ook niet alleen over de voetbal abbo's, ik vrees dat er binnenkort wel een verhoging van het gewone kabelabonnement zal komen met als reden van auteursrechten.
pdrke, ik bedoel: hoe je het ook draait of keert..zowieso betaal je ervoor..niks is gratis. Ook bij Belgacom, nu ze die portugese & spaanse voetbal gekocht hebben
Dat is allemaal geld dat 'weg' is, en dus bv niet meer in nieuwe zenders, innovatie, etc gestoken wordt.
Vanaf 10 oktober kan de prijs voor Sporting Telenet veranderen. Klik hier voor het prijsoverzicht. We zullen je in de loop van de maand augustus persoonlijk op de hoogte brengen over deze mogelijke prijswijziging. Je hebt dan de keuze om Sporting Telenet te houden of kosteloos op te zeggen.

good luck

mvg
ze hebben het al vlagge, de telenet klanten

aanpassing van de telenet tarieven , zowel voor internet, telefoon als voor de kabel

het was te verwachten dat het geld voor dat voetbalcontract van alle klanten zou komen

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Tja, commerciële bedrijven zijn er om winst te maken hé, niet om hun klanten gelukkig te maken....Marketing strategie weet je wel. Eerst met honing vangen, en dan zoveel mogelijk uitmelken.....;)

De vraagt is enkel, hoeveel mensen er de overstap naar Telenet zullen maken, enkel voor het voetbal zoals Wazda......maar "it's a free world".

Ondertussen maar hopen dat Belgacom het uitgespaarde geld goed besteedt. Bv. een goed werkende TVonPC of TV Overal, en een aantal buitenlandse "niet-franse" (die zijn er al genoeg) HD-zenders....ik blijf alleszins om te zien wat er nu gaat gebeuren.....

Vandaag een brief in de bus gekregen van Telenet. Ook de prijs van de analoge kabel wordt aangepast vanaf 1 october....toeval ???
Badge
Spijtig ikkan het nog altijd niet zien door die fout in internet explorer.
veel is er daar niet te zien hoor. telenet klanten moeten hun klantengegevens invullen en dan krijgen ze te zien hoeveel ze meer moeten dokken. de verhoging voor internet gaat in vanaf midden augustus, verhoging tv vanaf begin oktober. kan gemakkelijk tot €3 per maand bijkomen voor mensen die alles bij telenet hebben

mvg
Badge
xenne heb tochmaar besloten om een nieuwe te kopen want meer en meer sites beginnen die fout te krijgen.Vanmorgen ook alweer de vernieuwde site van de zoo zelf via een andere browser worden die fouten weergegeven.Ik ga nu eens op de site van krefel waar ik mijn laptop heb gekocht en het probleem voorleggen en zeggen dat ik die garentie kwijt gespeelt ben maar ik denk dat dit niet veel gaat helpen en dat ik dit zelf moet gaan betalen en dat dit niet goedkoop gaat zijn.Want krefel op zich zelf is al niet zo goedkoop;En een nieuwe laptop bij krefel kopen gaat nooit goedkoper zijn dan bij vdb.
Reputatie 7
Badge +1
Axana, het is toch maar een softwareprobleem. Daarom doe je een laptop toch niet weg. De garantie is trouwens meestal voor de hardware en niet voor de software. Doe hem gewoon binnen bij Krefel en zeg dat je hem daar gekocht hebt (heb je geen datum ongeveer?). Zeg wat je probleem is en laat het nazien. Dat kan nooit zoveel kosten als een nieuwe laptop vlgs. mij max. 50€. Ze moeten toch maar alleen W7 herstellen. Je moet enkel een backup maken van je favorieten in IE.
als het een HP is kunde dan best bellen naar de klanten dienst. als ge het aankoopsbewijs nog hebt en hij valt idd binnen garantie zegde gewoon da uwe harde schijf opgebrand is. dan sturen ze u een nieuw op plus de installatie cd-roms op. bye bye probleem dan. duurt hoog uit een week. een ander optie is bv. chrome gebruiken of firefox.
Badge
Maar ik versta niet goed ik maak regelmatig backups maar ik heb nu vorige week één terug gezet van een 2 maand geleden en toch nog altijd die fout dus je moet nog altijd weten welke fout er juist aanwezig is want anders sta ik daar ook maar met mijn mond zonder tanden.En ik denk dat de rekening dan vlug de 50€ zal overschrijden.
Reputatie 2
Badge +1
Gewoon een systeemherstel doen! Desnoods van scratch. Indien je geen install-CD's hebt vraag je die aan bij de fabrikant van je laptop. Bij dell kosten deze 25 euro.
Badge
Dit heb ik daar straks ook gedaan axs niets is veranderd.Wat mij wel opviel was dat voor ik dat systeemherstel deed en ik drukte op verder gaan dan was het weer zoals vroeger met verschillende datums en niet meer met blokken zoals ik al eens zei.Maar achteraf heb ik dus nog steeds die fouten dus die fouten zitten er al langer dan 2weken in.
Reputatie 2
Badge +1
Begin dan eens vanaf 0....
Badge
Vanaf zover heb ik niet denk ik zal s'effens nog eens zien.Heb nog maar weinig hoop.

Reageer