Alle vaste opnames verdwenen, tijdelijke blijven staan

  • 2 January 2012
  • 11 reacties
  • 743 Bekeken

Heeft iemand dit al meegemaakt?

Toen ik vanmorgen naar PVR ging, bleken alle "vaste opnames" ineens verdwenen, dit op beide decoders (we hebben er twee). De indicatie op de schijven geeft nochtans aan dat er een deel van de ruimte in gebruik is, maar de opnames verschijnen niet meer in de lijst.

Ik heb even getelefoneerd naar de klantendienst na de decoders opnieuw opgestart te hebben, en de dame aan de lijn zei me dat het niet aan de aansluiting kan liggen, omdat ik anders helemaal geen TV zou hebben, maar vond het ook raar dat het met de twee decoders tegelijkertijd gebeurt. Ze heeft me aangeraden de twee decoders te gaan inruilen.


De tweede decoder is echter nog geen maand oud, dus het zou me verwonderen dat het aan de decoders ligt. Vandaar mijn vraag: heeft iemand dit al meegemaakt?

11 reacties

Hallo

Inderdaad hier bij mij juist hetzelfde probleen . Ik had nog 1 programma, dit was 30 dagen beschikbaar .

Toen ik contact opnam met BGC kreeg ik ( vriendelijk ) verontschuldigingen van de persoon zelf en van BGC .

Vriendelijk maar daarmee heb ik niets terug hé. Dat ene programma stat niet op de harde schijf van de decorder zei die persoon .

Gr. en aan iedereen m'n beste wensen .

Caje.
ik heb dit probleem hier nog al zien passeren, is inderdaad vreemd probleem... kan het ook niet verklaren.

zelf ben ik ook eens al mijn netwerkopnames kwijt gespeeld

het enige dat je kan proberen is factory reset van de decoder(s), maar heb weinig hoop in dit geval

voor een Belgacom V3-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"
tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren)
.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !

voor een Belgacom V4-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)
mvg
Reputatie 7
Badge +1
Vaste schijfopnames kwijtgeraken is idd. NIET normaal. Een FacR van de decoder zou dan moeten helpen, anders weet ik het ook niet. Netwerkopnames is een ander probleem. Daar is op je "my space" op de server iets fout gelopen dwz waar de opnamemarkeringen staan me de link naar de decoder. Bij PVR-opnames is hert een ander probleem. Ik ben ooit al wel eens een aantal PVR-opnames kwijtgespeeld (nog voor de nPVR tijd), die nog wel zichtbaar waren, maar die alleen konden verwijderd worden. Maar toen durfde ik nog een FacR doen. Maar dat is al meer dan een jaar geleden, sedertdien niet meer voorgehad. En mijn V3 decoder is nu al ca. 2,5 jaar oud.
Inderdaad FR wist geen PVR opnames zoals het hier ook staat op mijn blog
Reputatie 7
Badge +1
Klopt Ricy, dat heb ik ondertussen ook al lang ondervonden...Knipogen maar 2 jaar geleden wist ik daar nog niet veel over.
ik heb dit paar maand terug meegemaakt,ik had toen alleen nog de zoveel dagen beschikbaar opnames nog en de vaste waren allemaal weg,heb factory reset meermaals gedaan maar helaas de opnames bleven verdwenen

ik hou dus nu nog elke dag mijn hart vast als ik de opnames ga zien want altijd bang dat weer de hele band leeg staat en ook al weet men bij belgacom niet hoe dit kan toch blijkt hier dat het regelmatig gebeurt zonder dat wij zelf iets gedaan hebben
Ondertussen ben ik naar de belgacom winkel geweest en een nieuwe decoder gaan halen (oude ingeleverd). De nieuwe dan aangesloten, deze zocht en vond de updates, configureerde, gaf dan beeld en viel uit.


Heel de boel terug afgesloten, terug opgestart en toen liep die vast.


Terug naar de klantendienst gebeld: deze persoon heeft de streaming nagekeken, me gevraagd om de ene keer via scart op te starten, dan via HDMI, maar hij liep uiteindelijk telkens vast.


Enfin mogelijks een fabrieksfout, zei hij (pas op, bedoel dit niet negatief, hij is er werkelijk wel mee bezig geweest, terug gebeld en zo nadat hij of ik iets deden), het enige dat het mogelijks zou kunnen zijn zei hij, is dat deze decoder een fabrieksfout heeft, dus morgen ga ik een andere halen.

Stel dat de decoder morgen terug werkt, verklaart dit natuurlijk nog steeds niet de plotse verdwijning van de opnames, maar ga morgen in de winkel de problemen nog eens voorleggen (hij had dit ook gevraagd).

Ik zal nog laten weten hoe dit verhaal verder loopt.


doji
Vandaag nog eens andere decoder gaan halen, deze werkt.

Mijn probleem met vaste opnames is waarschijnlijk te wijten geweest aan een HD-opname, die kunnen zoveel van uw systeem eisen dat het boeltje begint te flashen.....
Ik begin mij af te vragen of het niets te zien heeft met fragmentatie van de harde schijf als je veel werkt met PVR opnames ! ?
Reputatie 7
Badge +1
T5ja, staat daar een defragmentatie-optie ergens ?? of gebeurt dat vanop de server en heb je er geen enkele invloed op ? ik heb daar wel een zeker "big brother" gevoel bij hoor....
Ja dat is juist wat ik mij afvraag wordt dat gedefragmenteerd van tijd tot tijd en hoe !? want het is tenslotte bij PVR iets dat je op de harde schijf opneemt en zeker als je regelmatig wist en weer opneemt zal dit erger en erger worden.
Wie kan ons hier meer uitleg over geven, Eva mss die de vraag kan stellen aan het technisch team !!!!
Maar tot nu tor heb ik van Eva nog niet veel uitleg gekregen en zijn er veel van mijn vragen onbeantwoord gebleven en dit vind ik toch spijtig.
Wie weet hebben ze met het nieuwe jaar betere voornemens genomen.

mvg.

Reageer