alle opnames van decoder zijn verdwenen

  • 29 August 2011
  • 12 reacties
  • 3716 Bekeken

ik wil gisteren een opname kijken,had een band die 90% vol was en zie mijn band leeg staan,

amper een paar filmen die op de server stonden waren er nog op,die opnamen die 30dagen blijven dus en waar in hemelsnaam zijn alle filmen en series die ik had en velen nog moest kijken en mijn man was al een week niet aan tv of decoder geweest en ik had ze zeker niet gewist


opname zijn weg en bij geplande opname is ook alles weg en ik had daar ook veel staan

Wat kan er gebeurt zijn??

ik denk alweer met weemoed aan de goede tijd met de video als een opname die je maakte echt je eigendom was of als door een onweer tv antenne uitmoest men nog naar video kon kijken Wenkbrauw ophalen

12 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Heb je al eens een factory reset van de decoder gedaan ? De harde schijf wordt nooit gewist bij een update, reset of factory reset.

Factory Reset van BGC-decoder:

voor een Belgacom V3-decoder trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "ON/OFF"> + "MENU" + "OK" tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los
.
voor een Belgacom V4-decoder trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken (of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker) Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK" tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
Mogelijk komt dan alles terug tevoorschijn ....Lachen
dank je voor tip

Ga straks proberen en laat je dan weten hoe het gegaan is
factory reset gedaan maar mijn opnames blijven weg en had dan ook nog eens mijn zenders terug standaard staan die ik normaal gezet had op andere nrs
beste carmen

ik zou eens contact opnemen met de technische dienst 0800 22 700

mvg
Beste Carmen,


Ik raad je inderdaad aan om onze technische dienst hiervoor te contacteren op het nummer dat xenne je gegeven heeft. De kans is vrij groot dat men je de decoder zal laten omruilen.


Met vriendelijke groeten,

Eva.
Reputatie 2
Badge +1
Met het omruilen van de decoder gaan echter je opnames niet terugkomen...
Reputatie 7
Badge +1
Dat van die zenders komt omdat je dan terug op "alle zenders" staat. Via Menu/"mijn favoriete zenders" kan je terug je eigen zenderlijst selecteren.
ga morgen maar eens technische dienst bellen en vragen om decoder te ruilen voor ik die het raam uitgooi van ergernis maar paar maal vroeg ik reeds in eerdere maanden om omruiling en dan vond men dat decoder soms geen contact gaf niet zo een probleem,ik moest dan maar de stroom even uitzetten en terug opstarten en dit is echt heerlijk als men juist een film is aan zien of opname is bezig maar de problemen met deze decoder worden blijkbaar alleen maar erger en erger en heb al geprobeerd om toch maar nieuwe batterij te zetten,factory reset enzo en niets lijkt te helpen!!!

mijn probleem is en dit gebeurt in een uur tv kijken zeker vier maal of zelfs meer en is niet de batterij want lichtje op de decoder flikkert telkens ik op de afstandbediening druk maar al ga ik aan de decoder zelf duwen ook daar is geen reactie zo kan ik vb geen zender zappen ,kan niet meer uitzetten of wil ik opname kijken krijg ik de opname niet open en krijg ik dit open en de film aan de gang dan kan ik niet terugspoelen of vooruitspoelen of stoppen en niet terug naar tv gaan,kortom de decoder draait door lijkt me en hij hapert al maanden en twee week terug was zoals al gezegd de band leeg en ja dit krijg ik nooit meer terug of nu opeens zaterdag met smallville meegemaakt is er maar 5min opgenomen
Werk je met vaste kabel tussen modem en decoder want het zou wel eens kunnen gebeuren dat je met je nieuwe decoder dezelfde problemen krijgt en een nieuwe decoder door het raam gooien vind ik zonde Knipogen
hahaha ja gelukkig neemt het niet zo een vaart bij mij met uit het raam gooien 😉 ik kalmeer even snel als ik kwaad word :)

ja ik werk met vaste kabel tss modem en decoder maar de modem is pas een nieuwe die de technieker me begin augustus gezet heeft nadat de bliksem mijn andere had defect gemaakt

Ik vraag me af wel decoder dat ik heb,ik dacht een V3 maar ik heb wel zo een aan en uit knop aan achterkant en denk te begrijpen elder op forum dat de v3 dit niet hebben

Als het mogelijk is breng ik deze liever niet binnen want dan ben ik weer al mijn opnames op een maand kwijt want pas geleden was mijn hele band die voor 90procent vol was leeg,ik had toen enkel nog de opnames erop die op de server staan,die daar tot 30dagen blijven maar al de vaste waren foetsie en zijn foetsie gebleven
Reputatie 7
Badge +1
Die met een schakelaar achteraan is een V4, dus de laatste nieuwe met matrix puntledjes en aanduiding van de zendernaam op het display. Die heeft een snellere processor, dubbel zoveel RAM en dubbel zoveel harde schijf (320GB). Inderdaad zonde van die uit het raam te gooien, wantr als je hem huurt, kan je dan de restwaarde betalen vooraleer je een nieuwe in huur krijgt.....kalmte zal U redden. Het is nochtans niet normaal dat de gegevens van de harde schijf blijkbaar niet meer correct worden weergegeven. Vraag is of het een soft-of een hardwareprobleem is...
update 18/09:
van de netwerkopnames is nog altijd geen spoor, vrees dat het een total loss zal worden

mvg

Reageer