Beste ,
Sinds kort zijn we belgacom klant voor tv , telefoon en internet.
Hierdoor moesten we ook nieuwe mailadressen aanmaken.
Aangezien ik een zaak heb moest ikzelf twee mailadressen hebben , één voor de zaak en één voor m'n privé mailverkeer.Ook mijn vrouw en dochter heddan graag een mailadres en aangezien we er 5 konden aanmaken heeft ieder nu z'n mailadres(4 stuks).Als er iemand nu een mail naar ons stuurt(naar één van de 4 adressen) komt dezelfde mail 4 keer in onze mailbox.Ik bezit een iMac waarop ik via het programma mail m'n mails open.Bij m'n vorige provider scarlet had ik 2 mail adressen maar had ik dit probleem niet.Hoe los ik dit op?
Groeten ,Dirk
Bladzijde 1 / 1
4 accounts op de computer, 1 account op de mailserver met daarbij 4 aliassen aangemaakt denk ik zo.
Je moet via de eservices wel de extra mailboxen activeren en dan de aliassen over deze boxen verdelen.
En dan de accounts op de betreffende computers veranderen.
Mocht je op je Imac door deze actie een nieuw account moeten instellen, let dan wel op de poort van uitgaande mail. aangepast 25, geen ssl en identiteitscontrole. (instinkertje van de mac)
Je moet via de eservices wel de extra mailboxen activeren en dan de aliassen over deze boxen verdelen.
En dan de accounts op de betreffende computers veranderen.
Mocht je op je Imac door deze actie een nieuw account moeten instellen, let dan wel op de poort van uitgaande mail. aangepast 25, geen ssl en identiteitscontrole. (instinkertje van de mac)
Dit heeft idd te maken met het verschil tussen aliassen vs mailboxen.
Een mailbox is uniek en voor een mailbox kunnen diverse 'aliassen' aangemaakt worden.
BV: 1 mailbox met login xx123456, met aliassen x.y@skynet.be; y.x@skynet.be; xy@skynet.be; yx@skynet.be
Dit houdt in dat je voor de verschillende combinaties alle mail op 1 hoofdadres terecht komt.
tweede mailbox met naam yy123456, met aliassen a.b@skynet.be; b.a@skynet.be; ab@skynet.be; ba@skynet.be
Bij skynet kan je afhankelijk van je abonnement een aantal unieke mailboxen aanmaken met telkens 5 aliassen.
Als je nu je mailaccount aanmaakt in je mailprogramma voor 1 van de aliassen ga je idd telkens dezelfde mail op elke alias binnenkrijgen.
Wil je dus dit volledig scheiden kan je dit doen via extra mailboxen zodat ieder zijn eigen unieke account heeft.
Een mailbox is uniek en voor een mailbox kunnen diverse 'aliassen' aangemaakt worden.
BV: 1 mailbox met login xx123456, met aliassen x.y@skynet.be; y.x@skynet.be; xy@skynet.be; yx@skynet.be
Dit houdt in dat je voor de verschillende combinaties alle mail op 1 hoofdadres terecht komt.
tweede mailbox met naam yy123456, met aliassen a.b@skynet.be; b.a@skynet.be; ab@skynet.be; ba@skynet.be
Bij skynet kan je afhankelijk van je abonnement een aantal unieke mailboxen aanmaken met telkens 5 aliassen.
Als je nu je mailaccount aanmaakt in je mailprogramma voor 1 van de aliassen ga je idd telkens dezelfde mail op elke alias binnenkrijgen.
Wil je dus dit volledig scheiden kan je dit doen via extra mailboxen zodat ieder zijn eigen unieke account heeft.
Thanx axs enNibje.
Ik heb die extra mailboxen geactiveerd maar nu krijg ik er geen mails op binnen via het programma Mail.
Heeft waarschijnlijk te maken met hetgeen Nibje zegt ivm poort uitgaande mail?
Kan je dit iets spacifieker uitleggen Nibje?
Ben nl. niet zo goed met al die instellingen
Ik heb die extra mailboxen geactiveerd maar nu krijg ik er geen mails op binnen via het programma Mail.
Heeft waarschijnlijk te maken met hetgeen Nibje zegt ivm poort uitgaande mail?
Kan je dit iets spacifieker uitleggen Nibje?
Ben nl. niet zo goed met al die instellingen
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.