Aliassen in windows live mail

  • 3 August 2017
  • 8 reacties
  • 426 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Sinds dinsdag een nieuwe pc met windows live mail als mailprogramma. Er werden twee accounts aangemaakt, voor mezelf en mijn vrouw. Ieder mailtje komt nu twee keer binnen. Al wat opgezocht en in dit forum gelezen. Het zou te maken hebben met aliassen. Via proximus zie ik dat ik één mailbox heb en twee aliassen, mezelf en mijn vrouw. Maar met onze vorige pc (vista en windows mail) was dit niet zo. Ligt dit nu aan die aliassen of aan windows live mail? Zou een ander programma, vb mailbird hetzelfde probleem geven?
Als ik maar één account ingeef, vb de mijne, komen de mailtjes voor mijn vrouw ook toe. Ze kan dan enkel niet een mail in haar naam versturen. Of moet ik dan de 'hoofnaam' van de mailbox ingeven?

Frederik

8 reacties

het gemakkelijkste is dat je ipv voor je vrouw met een aliasnaam werkt een tweede mailbox aanmaakt dan komen die mooi appart binnen op je WLM.
NB: als je een mailbox opent voor je vrouw en ze had als alias een mail adres bvb voornaam.achternaam@proximus.be dan moet je deze eerst wissen en direct uw nieuwe mailbox aanmaken met dit mailadres "voornaam.achternaam@proximus.be " om te vermijden dat iemand anders ondertussen die naam zou gebruiken als je te lang wacht.
Reputatie 7
Badge +4
Ik ben het eens met Martin, hier kan je alvast terug vinden hoe je een 2de mailbox aanmaakt:

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mailbox/partic...
Reputatie 2
Badge
bedankt voor jullie reactie.
Probleempje is dat onze adressen .....@skynet.be zijn.
Niet echt onoverkomelijk natuurlijk...
Dan moet je met filters proberen te werken in de zin van als er een mail binnenkomt op voornaam.achternaam@skynet.be zet die dan in een map genaamd "mails van mijn vrouw"
NB: map "mails van mijn vrouw" die je in WLM aangemaakt hebt.

maar het is nog altijd beter als je met een tweede mailbox werkt bv voor de mails die je vrouw verstuurt bv ....
Reputatie 2
Badge
Ok,

zullen vanavond eens 'uitvechten' wie van de twee van mailadres verandert 😉

Frederik
En zou het u verwonderen als ik u zeg dat ik al weet wie dit 'gevecht' zal winnen 😃 (lol)
Reputatie 2
Badge
🤔
ben al mijn lijstje met personen die ik moet verwittigen aan het maken 😄 .

Ik gebruik mijn huidig mailadres om in te loggen bij Proximus. Als ik dit adres delete, zal ik nog kunnen inloggen?
Of eerst nieuwe mailbox maken, inloggen en mijn gegevens veranderen en dan skynet adres verwijderen?

Of eigenlijk kan ik het ook een nog een tijdje laten staan (die alias). Als ik dan personen of zo vergeet te verwittigen, dan kan ik ze op het moment dat ik op dit adres nog mailtje krijg verwittigen...
nee dan kan je nog altijd inloggen met je huidig mailadres @skynet zelfs als je een nieuwe gemaakt hebt met @proximus.be
maar zoals je zegt kan je die alias nog laten staan, kan toch geen kwaad.

PS: je kan wel als je dit wenst in MyProximus aangeven op welk mailadres ze je kunnen bereiken, dus als je in de toekomst liever hebt dat ze u bereiken op je xxxx@proximus.be kan je dit eventueel aanpassen.

Reageer