Algemene problemen TV opnames en verbinding

  • 28 December 2011
  • 9 reacties
  • 677 Bekeken

Sinds de aansluiting bij Belgacom TV hebben we zéér regelmatig problemen met het beeld en geluid op TV. Wij hebben een HD Tv en HD decoder en B-box modem. De draadloze verbinding voor het internet werkt vrijwel normaal.

Regelmatig komt het voor dat op verschillende zenders het geluid niet overeenkomt met het beeld. Soms krijgen we een blokjesbeeld(niet zuiver) en regelmatig krijgen we ook blauwe schermen te zien met "foutbericht 303" of "zender momenteel niet beschikbaar". Op dat moment is het steeds nodig de installatie te resetten- zonder stroom zetten gedurende een 10 tal seconden - en opnieuw opstarten, wat zo'n tien minuten in beslag neemt. Wanneer wij onze opgenomen programma's wensen te bekijken blokkeert bij het vooruitspoelen regelmatig ook het beeld. Ook wordt het beeld soms niet versneld vooruitgespoeld en ook de tijdsbalk verroert niet meer en kan het vooruitspoelen ook niet gestopt worden.

De kabels werden allemaal reeds minstens één maal vervangen en ook de batterijen van de afstandsbedieningen werden vernieuwd zonder resultaat.

Bij de installatie van de modem en dergelijke door belgacom, wees ik er de technieker op dat de kabel in de woning reeds zeer oud is en misschien beter zou vervangen worden. Het is nog een platte kabel met loden omhulsel, daterend uit de jaren 1950. Bovendien twijfel ik of ik een VDSL2 aansluiting heb! Ik vermoed dat dit een gewone ADSL aansluiting is.

Bij vrienden die op nog geen 100 meter wonen werkt alles goed en vlot!!

9 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Bel eens met 0800 22 700 voor een lijntest en vraag dan meteen na of je aansluitbaar bent (of reeds aangesloten) op VDSL2.

Als je HD kanalen nu kan kijken, zit je alvast zeker op HD.
Reputatie 7
Badge +1
Kijk eens op de configuratiesite van je modem http://192.168.1.1/

onder advanced settings/status of daar zoiets staat:

VDSL line status SHOWTIME

Downstream line rate 29992 kbps VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47

Upstream line rate 6048 kbps

Downstream Training Margin 23.7 dB

Dan kan je zien of je al op VDSL2 staat.

Zoniet doe dan eens de test op de website: http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page?

om te zien hoeveel TV's en hoeveel HD-TV's je kan aansluiten.

Als je nog op ADSL of ADSL2 staat kan je eens naar de technische dienst bellen 0800 22700, maar vermits je al HD kunt kijken lijkt het me onwaarschijnlijk dat je nog niet op VDSL2 zou staan.

Ook belangrijk is de verbinding tussen modem en decoder. Met directe ethernetkabel, of met PLC(stroomnet)- of Ruckus(draadloos)adapters.

En raar maar waar, het is niet omdat je gebuur VDSL2 heeft en dus een verbinding met een glasvezelcabine (ROP) dat de lus van die kabel onder de grond tot bij jou komt.
Dit probleem hebben wij ook gehad. Wij hebben een nieuwe decoder ontvangen. Onze decoder werd ook heel warm. U moet dit melden als u de hulp aan de telefoon hebt. Sindsdien werkt alles perfect.

Nog veel succes.


Mariethe
Beste Eeregem,


Omdat je toch wel enkele klachten hebt, lijkt het vrij moeilijk om dit op te lossen via het forum. Ik raad je dus aan om, zoals anderen al voorstelden, even onze technische dienst te bellen op het gratis nummer 0800/22700 (7u - 22u) voor verdere analyse.


Mvg,

Eva.
ik heb exact dezelfde problemen , bij opname vooruitspoelem stopt die zelfs niet bij terug weergave klikken maar lijkt wel of die uit moet bollen eer die terug gewone weergave geeft en zo zit men wel zo dikke paar minuut verder in de film

probleem die ik nog bovenop al de andere ondervinden is dat die me nu elke serie ook alle herhalingen opneemt , elke dag moet ik controleren of ik die deel al zag en verwijderen

ik krijg van mijn man te horen dat ik altijd ben op aan nemen en hij als hij iets wilt opnemen altijd op 30d moet kiezen maar logisch als dit elke serie episoden op SYFY keer op keer terug opneemt

vond vroeger juist zo fijn dat die serieopname deed , elke episoden 1x opnam maar dit is al maanden helaas niet meer zo

ik herken helaas al de problemen die hier vermeld worden


beste,

Heb je deze adapter http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/t_hbs_tv_hard_ruckadhd.page? of deze http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/t_hbs_tv_devolo_duo.page? ?
Tussen de Tv -decoder en de modem ligt een kabel. Enkel de internetverbinding is draadloos.

Vanavond opnieuw tweemaal hetzelfde probleem met de foutmelding 303 en 300.
Heb je de modem al gereset ? anders dit eerst proberen zie hier op mijn blog
Als dit niet helpt dan kan je nog een factory reset proberen van de modem zie hier op mijn blog

Als dit ook geen oplossing geeft eens bellen met technische helpdesk 0800 22 700 waar dan ook een lijntest gebeurd.

mvg




Zoals ik gisteren reeds meldde moetje inderdaad met de helpdesk 080022700 contact opnemen. Ze zullen je vragen om de decoder te resetten. Meestal werkt dat toestel dan weer terug. Maar de problemen blijven zich regelmatig herhalen. Daarom is het goed om te melden dat de decoder ook heel warm wordt. Je krijgt dan een code. Hiermee moet je naar een Belgacomwinkel in de buurt ( de decoder, afstandsbedieniening en de voedingskabel moet je ook meenemen). Je oude decoder wordt geruild voor een nieuw model en je kan weer TV kijken en opnames doen.

Succes!

Mariethe

Reageer