algemene problemen

  • 4 March 2012
  • 4 reacties
  • 603 Bekeken

Hey iedereen,


Ik heb sinds een goeie maand belgacom tv + internet.

Altijd telenet-klant geweest,

Maar nu overgestapt om verschillende redenen...


Nu heb ik de "draadloze" bakjes bijgesteld waarmee je via het electriciteitsnet tv kan ontvangen. (mijn tv hangt een deur verder dan de kabelaansluiting, dus niet echt te doen met gewone kabel)


Ik heb hier echter zeer veel storingen op,

soms blijft het programma hangen, veel beeldstoringen, geluid dat wegvalt...

Alles opnieuw opgestart en geconfigureerd,

Maar niets helpt... (hij heeft dit vaak s'avonds)

Klantendienst zegt dat er niet vele aan te doen is,

dat er vele oorzaken zijn... ze stelden voor van deze bakjes in te leveren en "ruckers" te nemen,

ik zou hier wel het verschil in prijs moeten betalen (20€ volgens die mens)


Heeft hier iemand ervaringen mee, en weet van of het hiermede is opgelost?


Dan heb ik nog wat vragen:

ze zeggen dat ik 3programmas kan opnemen,

1 op de harde schijf en 2 op het netwerk...

als ik kies voor een programma op te nemen, en elke episode, dan moet ik die toch manueel aanduiden voor op te nemen.

enkel die op de harde schijf opneemt doet dit automatisch.

Ook heb ik last van een witte lijn boven op mn beeld (dit is weg als ik dvd kijk, dus heeft met tv te maken)


weet iemand hier oplossingen voor?

bij de klantendienst weten ze bliujkbaar ook niet direct oplossingen

4 reacties

ruckus ipv ruckers Knipogen als je problemen hebt met plc adapters kan je idd beter overstappen naar ruckus, en 't is mooi dat je deze kan omwisselen (de ruckus oplossing is idd iets duurder). beide systemen hebben hun specifieke problemen, een vaste kabelaansluiting blijft dus aangewezen. ik persoonlijk ben tevreden van de plc adapters, maar over het algemeen geven deze wel meer problemen dan de draadloze ruckus oplossing (ttz storing tgv elektromagnetisch velden waar het moeilijk achterhalen is van waar deze nu juist komen). met ruckus kan je dan weel problemen hebben als je met dikke muren ofzo zit, met deze heb ik zelf geen ervaring

de eerste opname die je doet zal altijd op de harde schijf van de decoder gebeuren, behalve als je deze op afstand gaat programmeren (via tvoveral.be) want deze gebeuren altijd op het netwerk en blijven dertig dagen beschikbaar. serieopnames kan je niet op de server opnemen. je kan 1 opname op de harde schijf doen en je kan er dan x doen op de server. is dus niet beperkt tot 3 opnames.

wat de witte lijn betreft, geen idee... nooit eerder gehoord deze fout... misschien toch iets aan decoder?

mvg


Reputatie 5
Badge +3
Beste Cindy, ik verneem dat je TV een deur verder hangt van de aansluiting... dan veronderstel ik ook je modem, dan mag dat toch geen probleem zijn om een utp kabel rond die deur te plaatsen bv. in de daarvoor geschikte zelfklevende mini kabelgootjes, vaste vebinding blijft voor mij een prioriteit!

Die lijn is dit op alle zenders? Zo ja zou ik een reset van de decorder doen, stekker 20 sec uit, terug insteken en wachten op de opstart, kijken wat dit geeft.

Ook eens nagaan of alle kabels zowel aan de decorder, modem als aan de tv goed ingeplugd zijn.

Wat betreft de opnames sluit ik mij aan met de uitleg van xenne.

Mvg.
 Cindy,
Heb je een VDSL2 lijn ? Of werk je nog met ADSL.
Reputatie 7
Badge +1
Ik kan getuigen dat Ruckusadapters perfect werken bij mij. Modem en zender staan in mijn bureau, ontvanger bij de decoder/TV in de living (wél aanpalende kamer op zelde verdieping). Dat werkt al 2,5 jaar zonder enig probleem. Problemen die er waren, lagen niet aan het Ruckussysteem vermits herstart of Factory Reset van in eerste instantie de decoder, in tweede instantie van de modem, zogoed als alle TV-problemen kunnen oplossen. Het is goed nieuws dat de Belgacomwinkel bereid is om een omruiling te doen ! Dit zou eigenlijk standaard procedure moeten worden vind ik, zéker bij nieuwe klanten, maar ook nij bestaande uitgeraard.

Reageer