aldoor opnieuw verliezen van de wifi verbinding

  • 25 March 2012
  • 8 reacties
  • 501 Bekeken

Gaarne ontvang ik advies. Telkens als ik met mijn laptop de wifi thuis gebruik, wordt de verbinding verboken als ik een actie uitvoer of van webpage verander. Ik heb dit probleem niet met mijn BASE kaart noch met het VOO abonnement op mijn kantoor. Wat kan de reden zijn? Is mijn BBox2 gewoon kapot? Kan er een andere reden zijn? Maar vooral hoe los ik dit op? Dank voor jullie advies/gedachten. vr gr WL

8 reacties

ga naar: http://bgctv.skynetblogs.be/

Menu:BBOX "kies item"
kies: reset BBOX2

Als het resetten niet helpt dan kan je eens kijken of je bbox wifikanaal niet gestoord wordt door andere:

Menu:BBOX "kies item"
kies: bbox2 wifi channel change

daar staat de link naar een programma InSSIDer waarmee je kan zien of er nog andere signalen uw wifikanaal storen en kan je in de bbox eventueel een ander kanaal kiezen.

Controleren of je wifi kanaal gestoord wort met InSSIDer

groetjes,

Elsa
Hallo william,


Hoe ver zit u van de modem? zitten daar muren tussen?


Ps: de wireless antenne van bbox is in het algemeen niet van de beste hoor.
Dat kan hij aan zijn wifi ontvagst indicator ook zien of het signaal sterk genoeg binnen komt of niet.

groetjes,

Elsa
Badge +1
Een http://bgchulp.comyr.com/BBOX2%20Internet.htm" rel="nofollow van je bbox kan je altijd eens proberen. Maar probeer eerst even wat dichter van je bbox te zitten en kijk eens als je dit probleem dan ook hebt. Had je dit in het verleden ook? Alsj je in de zelfde ruimte zit en dit geberud ook dan zou ik eerst een factory reset uitvoeren. http://bgchulp.comyr.com/BBOX2%20Internet.htm" rel="nofollow vindt je de werkwijze. Het staat onder de titel factory reset. Als dit niet help dan zal er wel iets mis zijn met je bbox.
Eigenlijk gebruiken ze op de belgacom site ook de goeie bewoording niet vind ik want ze spreken van modem resetten zie link hieronder

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/prive/internet/thuis-surfen/uw-modem-resetten-of-updaten/a_id/14594/c/1284,1349,1352,1664

En eigenlijk beschrijven ze een factory reset die uiterst zelden nodig is, waar een gewone reboot ( 10 sec zonder spanning zetten ) 99 % van de gevallen voldoende is.

Het is gelijk de Roland in de tijd gezegd heeft er worden hier veel te veel factory resets aanbevolen voor de modem .

Wat de decoder betreft is het wel beter van af en toe eens de factory reset uit te voeren omdat de gewone reboot maar 50% van de gevallen het probleem oplost.

groetjes,

Elsa

@ swimmer "dichter van de bbox2" daarom had ik hem gezegd dat hij naar de wifi ontvangst indicator in de status ballk onderaan windows moest kijken.
Badge +1
@ Elsa, Kijken naar de wifi ontvangst indicator in de status ballk onderaan windows is niet genoeg je moet ook in rekening brengen hoe ver je van de bbox bent. Ook niet iedereen heeft een windows al kun je dit bij mac en linux ook wel zien. Over de factory reset. Als je een gewone reset voorsteld en deze werk niet moet je dan nog eens een factory reset doen maar als je direct een factory reset doet moet je maar één ding doen. Dus in de meeste gevallen de beste oplossing. Ook kan het geen kwaad van een factory reset uit te voeren dus waarom dan gene doen.
Ik hoop dat Roland dit niet leest !!
maar indien ricy dit forum nog volgt en dit leest zal hij wel plat liggen op zijn buik van 't lachen.

groetjes,

Elsa
Mag ik iedereen danken. Maar vooral Elsa want haar oplossing om de wifi te restten naar fabrieksuitgangspunt heeft gewerkt. Het gewoon rebooten werkte niet.

Hartelijk dank.

Reageer