Skip to main content
Ondertussen ben ik al ongeveer een 6 tal keer in de store geweest en heb gebeld en gechat.



Reeds meer dan 2 jaar vraag ik digitale TV en telkens komen ze met" binnen 2 maanden".



2jaar lang!!!!



Ik heb een hele tijd geleden een nieuwe grote tv gekocht omdat het binnen 2 maanden in orde zou zijn...



Ook nu is het weer met 1 maand verschoven.



SCHANDALIG!



En ik kan nergens via geen enkel kanaal blijkbaar begrip krijgen.



Daarnaast hebben ze me hier ook nog op kosten gejaagd in de store.



Mijn internet was traag en dus vertelde ik hen dit op hetzelfde moment.



Dit lag aan mijn internetab: dus ik duurder abb -- Geen effect te zien



Toen lag het aan de modem: dus ik nieuwe modem -- geen effect



Toen was het de iets of wat oude pc -- ik nieuwe pc -- geen effect



En nu zeggen ze (nieuwe verkoper in store) "dat is logisch, het is dezelfde reden als dat u geen digitale tv heeft. De centrale is er niet op voorzien!!!!!!!!!!!!!!!!



Wie gaat mij deze onkosten vergoeden? Hier durven ze niet op antwoorden hé!





Nee hoor, ze houden zich liever bezig met de baas die met wat gefoefel voor een zogenaamde "assistente" voor een contractje te regelen.





Ik ben het beu aan het worden en TELENET RULES! zeker?



Benieuwd of ze via deze weg dan durven reageren...





Ik denk dat ik met mijn meer dan 2 jaar wachten EN KOSTEN MAKEN wel meer dan voldoende geduld heb gehad mag ik denken?



Ikzelf werk al jaren op customer service en ben daarvoor vele jaren planner geweest.



Mocht ik dit meemaken hadden ze het management al lang opgekuist!



Wat krijg ik nu? Compensatie? Terugbetaling onkosten?



Oja, deze melding alleen al kost me ongeveer een 3 tot 5 minuten.



 Allez...

We komen weer in de buurt van het einde van de maand.

Dus kijken of de humor er nog steeds inzit bij Belgacom en dat ze er weerom een maandje bij gaan doen.

MEER DAN 2 JAAR WACHTEN EN LOZE BELOFTEN....
 Uiteraard tweeten we dit ook hé 🙂
spannend, we leven mee koimaster



keep us posted





mvg


Allez, Eerlijk is eerlijk.



Na 2jaar en 3 maanden (heb het nagekeken) eindelijk de mogelijkheid op digitale tv.



Wel nog natuurlijk via internet pack onmiddelijk besteld en de datums die ze er geven kloppen wel niet.



MAar enfin mss eind volgende maand eindelijk snel internet en Dig tv.



Nog een vraag dan.



Heb besteld de medium pack telefonie-internet-dig tv // draadloos.



Op dit moment heb ik dus een TV via kabel, en internet via de telefoonlijn.



Aftakkingen vertrekken vanuit de garage.



Kan ik de digitale TV en het draadloos kastje in de garage plaatsen en op de huidige bedrading verder gaan?








koimaster: voor je digitale tv: dit komt binnen via de telefoonlijn.

Van daar gaat het naar de modem, en pas daarna naar het toestel (via een netwerkkabel, niet via een TV-kabel)



in principe is het dus mogelijk om je modem (bbox) in de garage te plaatsen maar dan moet je nog een verbinding voorzien naar je decoder die bij je tv staat.

Dit kan via:



1. netwerkkable



2. Devolo systeem (over je stopcontacten van de stroom)



3. Via Ruckus (draadloos, afhankelijk van de afstand en obstakels kan daarvan wel je kwaliteit afhangen)


Beste Kheyvaert ,





Bedankt!



Ik heb een bestelling met:



BBOX2, Ethernetadapter,HD decoder, Advanced installation.

Aan de TV geen telefoon.



Kan je het internet ergens in huis gewoon aansluiten op het telefoonnet of zijn dit andere kabels?

Ik heb dan nl de optie om de WIFI in huis te plaatsen met 1 PC vast.



Voor de TV, moet ik dan nog extra kosten maken of kunnen zij met deze materialen verder?

Hopelijk kunnen ze zo verder want het is toch een extra kostprijs van een 140 - 150 euro.



Kan ik met dit materiaal:



draadloos en TV box in de garage en zo draadloos naar TV en WIFI netwerk?

En eventueel 1 vaste aansluiting voor pc?


En nu... volgens de bestelgegevens leverden ze vandaag de bestelde materialen alvast af.



Dus wij verlof nemen... en ... nog steeds niets...



Weer een dag verlof kwijt ook.



BELGACOM, WANNEER GAAT U ZICH EENS AAN DE AFSPRAKEN HOUDEN?



Hopelijk leveren ze nog vandaag want morgen mogen ze het in hun *** steken.



Het is te redicuul.



Ik heb nu ALLE stappen nodig gedaan en nog geen ENKELE loopt correct.



Buiten het factureren, daar zijn ze goed in!



Oja, een tracking nummer van de bestelling?



Een support of melding van de leveringsopvolgen?



Nada!!!


Koimaster,



wat staat er op uw bevestigingsschrijven? installatiedatum ? U spreekt van advanced installatie , dwz dat een Belgacom technieker de aansluiting komt maken en de nodige materiale meeheeft



muisje


 Hoi Muisje,

Er stond in dat ze pakket gisteren zouden leveren.

Weliswaar onder voorbehoud, maar ik heb geen tegenbericht gekregen.



Daarna zouden ze een installateur laten komen op een datum, volgens website 3 nov, maar hiervoor hebben ze onmiddelijk gebeld om dit aan te passen naar 2 weken later. Vroeger kon niet (ook weer niet je dat als er 2 weken zit op internet en realiteit, maar enfin ze hebben op zijn minst gebeld).



Nu is er geen pakket maar wel een zuur verdiende verlofdag weg.

Gaan ze dit ook weer afwimpelen en geen verantwoordelijkheid nemen?

Waarschijnlijk weer wel...



Maar zoals afgesproken hierboven ga in een wijkcamapgne beginnen om dit aan te klagen en eventueel eens wat pers bijhalen.

De mensen mogen dit wel weten.
tsja, verlof nemen om een pakket in ontvangst te nemen is sowieso niet nodig, verzending gaat via taxipost.. indien je niet thuis bent kan je het pakket afhalen in het postkantoor



mvg


 Hoi Xenne,

Tja, een pakketdienst is net om het thuis te krijgen.

Als je met 2 verder weg werkt, Meer dan 10km van het postkantoor woont en er slechts 1 avond of zo terecht kan...

En het is hier bij Belgacom duidelijk de omgekeerde wereld.

Een servicedienst als deze moet zich aan de klant aanpassen! Sinds wanneer past een koper zich naar de verkopers eisen? De verkoper komt nog altijd tegemoet aan de koper zijn wensen!
....maar de koper moet wel wat realiteitszin voor ogen houden ...


je zal het pakket moeten afhalen in het dichtsbijzijnde postkantoor, dan wel postpunt... kan mij moeilijk voorstellen dat je daarvoor 10km moet afleggen, dan moet je dringend klacht indienen bij Bpost en zal er een nieuw postpunt moeten geopend worden. postpunten hebben bovendien nog het voordeel zal ze veel langer open zijn, bv postpunt in carrefour



mvg


 @ AXS, helemaal waar! Maar enige belofte van de verkoper mag ook wel serieus genomen worden. Als zij een richtlijn geven mogen ze de koper ook op de hoogte houden.

Dit doen ze blijkbaar niet.

En zoals gezegd ikzelf doe customer service (als lead) en dergelijke zaken zijn not done. Alles moet in het belang van de klant dus ook in nauw contact met de klant.



@ Xenne, helemaal juist. Maar da's het probleem verleggen.

Belgacom geeft de datum mee, dan moeten zij zich hieraan houden of hierin sturen. Nu doen ze niets.



tijd om ginder bij Belgacom eens grote kuis te houden denk ik.

Management nemen en leiders vanuit de real world en niet vanuit de (vriendjes)politiek, oude staatsbesturen. De gemeenten zijn meer en meer "lean" en 6-sigma aan het worden. Belgacom.......



En ja, je zou kunnen zeggen ga naar Telenet dan en zaag niet.

Maar, dat is het probleem uit de weg gaan.

En net dat doe ik net niet, want anderen hebben hier ongetwijfeld ook last van en ik wil niet de struisvogel politiek voeren.
Nochtans hier straffe uitspraken gelezen voor een customer service lead... ;)



En gemeentes 6-sigma??? In geen jaren!





Grtz... een six sigma green belt....


aha! leuk!



Toch wel hoor. een zeker niveau bij bepaalde gemeentes!



Al hoop ik dat je een six sigma bent bij Belgacom dan!

Dan ben je jaaaaaaren zeker van een grote workload!



Grtz... een "lean-er" :-)



Enfin maar we wijken af.



Maar met Lean en in uw geval 6-sigma achtergrond is dit toch een major issue!


Koimaster



""Er stond in dat ze pakket gisteren zouden leveren. Weliswaar onder voorbehoud,""



betreft het hier niet de gevraagde datum en vervolgens Belgacom zal U de juiste datum later meedelen ... login?



muisje


Koimaster



dit is volgens mij de bevestiging van uw order met een gevraagde leveringsdatum waarbij de bevestiging dient te volgen.Tevens zie ik staan bij geleverde producten " PLC adapter". Ontving u een brief met bevestiging van uw aanvraag en waarin vermeld werd " activeringsdaztum is xxxx ?" welk is uw login?



muisje


Ik heb idd 2 brieven ontvangen.



2x de happy time XL



Een bevestiging dat de technieker op datum x komt en 2 dagen op voorhand een sms zal sturen.



Een overzicht van mijn account (idem aan mijn vroegere internetaccount gegevens) en een activeringscode gratis diensten die ik volgens mij kan activeren nadat belgacom tv in geïnstalleerd . Hier is echter geen info bij gezet over wanneer te activeren.





Dat is alles.



Geen enkele vermelding over een aanpassing van de leverdatum van het pakket of zo.


welke is datum x en uw login graag



muisje


hoi muisje





datum is 18/11/2011 8-13u



Login staat nergens verled. enkel mijn mailboxen en klantnummer.


 Zo, en we gaan weer verder...

Ik dacht al dat het te lang te stil was...

Eindelijk was alles aangevraagd en de datum was tot op heden gezet op 18 november.

Dus leek eindelijk alles in orde.

Nu heb ik weerom een nest papieren ontvangen met.. 2 verschillende data.

18 november is nog actief, maar ook 14 december is erbij gekomen.

Zeg, kunnen ze dan echt niet alles samen doen?

Ik heb voor 18 dus weer verlof genomen en sorry maar nu ook nog eens de 14e verlof nemen????

Dat zijn dus 3 verlofdagen voor zo iets stoms?

en ja, je kan ook een zaterdag vragen waarschijnlijk, maar dan maken we er ondertussen maar een wachttijd van 3 jaar in het totaal van...

Is dit zo bij Belgacom de normale gang van zaken?



2 jaar en 4 maanden aan het wachten op snel internet en digitale tv...

"te never ending rediculous story of Belgacom"....
wat staat er precies in die brief, koimaster?



wat komen ze installeren op 18/11, en wat komen ze installeren de 14/12??



mvg


Dus,



Volgens website 3 november, hier hebben ze voor gebeld met correctie omdat ze niet vroeger konden dan 18 november





Vervolgens brieven ontvangen (totaal 15 pagina's): met prijzen regels en informatie en vermelding: De technieker komt langs op 18/11





Nu weer een brieven (totaal 9 pagina's) met: hetzelfde als hiervoor maar:



een technieker komt langs 18/11 ref is hier WLC_GEN_1xxx803/2 (achterzijde vermeld prijzen pack)



een technieker komt langs 14/12 ref is hier WLC_GEN_1xxx803/6 (achterzijde vermeld prijs Modem en BGC TV Decoder)





Ik bestel een pakket, dus ik mag verwachten dat ze het ook wel in één keer kunnen installeren.

Daarbij trouwens een kanttekening of al die papieren voor een digitaal gespecialiseerd bedrijf nu echt moeten?

Komen ze wel af met een "eco" factuur terwijl ze nu al reeds 24 paginas doorstuurden.






O ja, het zou natuurlijk nog erger kunnen en miss komen ze uitendelijk pas op 14 december?



Dat zou een uiteindelijk aanpassing zijn van 3 november naar 14 december.... goei planners dan daar...



Maar enfin, voorlopig geef ik ze tegen beter weten in weer maar eens het voordeel van de twijfel en hoop ik dat ze nu eindelijk woord houden en alles op 18/11 komen installeren.





Ben trouwens duidelijk begonnen aan kruistocht om anderen NIET te laten kiezen voor Belgacom in de vrienden/wijk en familie kring.

Dit wil ik mijn ergste vijand nog niet aandoen wat ik hier meemaak.

Maar ik laat het zelf niet los....

En ik hou wel woord :-)



PS ook ondertussen klacht neergelegd trouwens bij de desbetreffende ombudsdiensten.





"te never ending rediculous story of Belgacom"....


Reageer