Al enkele maanden problemen met BelgacomTV en helpdesk

  • 22 February 2012
  • 9 reacties
  • 733 Bekeken

Aan iemand die mij kan helpen:

Reeds een paar maanden gaat onze BBOX2 router op willekeurige tijdstippen vanzelf terug aan en uit. Dan hebben we gedurende een minuutje of drie geen internet of TV meer. Niet erg op zich maar als dat de zondag gedurende sportweekend gebeurd of tijdens de voice bvb dan kun je wel raden in welke toestand dit je brengt...

Enfin, problemen zijn er om opgelost te worden. Ik heb voor nieuwjaar een nieuwe router gekregen van Belgacom, maar dat heeft het probleem niet opgelost maar ook niet verergerd om eerlijk te zijn. Ongeveer 6/7 keer per maand (ik noteer braaf de datums en tijdstippen nu) start die router uit zichzelf opnieuw op.

Vandaag terug gebeld naar Begacom. Eerst kreeg ik een franstalige aan de lijn die zijn best deed om nederlands te praten. Zijn uitleg: Het is normaal maneer, ik heb uw lijn getest en hij is in orde. Om de 96 uur doet Belgacom dit om iets te verversen ofzo. Ik discusieer en zeg dat ik dit niet normaal vind en dat het zou moeten opgelost worden. Het kan niet zijn dat onze televisie (2x Belgacom TV) wegvalt 3 minuten per keer (ook opgenomen programmas die bezig waren kun je niet meer bekijken). Hij vond dat normaal en maakte ook nog de vergelijking met een patient die naar de dokter gaat en de doktter zegt dat hij niet ziek is omdat hij geen problemen vind. Ik antwoord hem dat iedere dokter die patient zou doorverwijzen naar een specialist! Waarop hij zegt dat hij een technieker kan langssturen aan 85euro per uur! Ongelooflijk. Hij wou niet meer discusieren daarover en heeft me afgewimpeld. hij vond dat het gesprek een vicieuse cirkel was...

Ik bel terug naar Belgacom en krijg deze mededeling: wij hebben gemerkt dat u om 18u13 gebeld hebt met onze technische dienst en dat het probleem opgelost is om 18u13. Ongelooflijk. Hij heeft het probleem als opgelost gemeld.

Nu, ik ben al 15 jaar klant en betaal ongeveer 100 euro per maand voor ADSL, vaste lijn, GSM en 2x TV. Ook nog proximus betaalkaarten voor de kinderen.
Als ik dat allemaal een beetje bekijk heb ik reeds 15.000 euro betaald in die tijd en dit is mijn dank?
Moest ik zulke klanten hebben zou ik persoonlijk in mijn auto springen om het probleem op te lossen...

Hopelijk langs deze weg...

9 reacties

Reputatie 2
Badge +1
TS spreekt over onderbrekingen van TV etc... dat is NIET het geval bij de 96u disconnect!

@Goofy Tom: gebruik je toevallig een torrent programma? Indien er vele connecties actief zijn kan de BBOX uitvallen.
Surf ook eens naar 192.168.1.1 en post eens de software versie van je BBOX.
bedankt voor de reacties! en ik gebruik inderdaad een torrent programma en download nogal veel, niet alleen ik maar ook de kinderen.

Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009 is de firmware versie.

Ik dacht ook dat die 96 uren regel niet voor televisie zou mogen gelden, maar het is echt de router die uitvalt. soms komt er error 330 op het scherm met de mededeling dat de kabel onderbroken is. Als de BBOX kan uitvallen door torrent connecties is daar iets tegen te doen?

dit zijn de tijden deze maand:
12.12u belgacom
19u stipt belgacom 22/01/2012
9.45u belgacom 25/01/2012
zondag 5/02/2012 19u54
7/02 netwerkonderbreking 303
15;09 18/02/2012 netwerkonderbreking
22/02/2012 netwerkonderbreking
• Dan zal je bbox inderdaad onderbrekingen geven maar met de laatste software versie zou dit opgelost zijn,
namelijk met








Runtime Code Version =>

60R10A-60A05S



Dus check eens wat die van u is via WebInterfaceModem ?


Mvg
Weet iemand of het mogelijk is om een andere router te nemen? Mijn ouders hebben ook een BBOX2 maar geen TV en downloaden niet.
Ik zou die van hen eens hier bij mij proberen, gaat dit problemen geven?
Ik denk dat ik de laatste versie heb van software heb:








Runtime Code Version
60R10A-60A05S

Beste GoofyTom,


De uitleg van de helpdeskmedewerker is niet correct: de disconnect na 96u is enkel geldig voor de internetconnectie. Dit verbreekt de synchro tussen de BBox2 en onze infrastructuur niet, en zal dus geen effect hebben op Belgacom TV. In jouw geval verliest de modem dus de verbinding met onze infrastructuur.

De softwareversie die je hebt is inderdaad de recentste, en zou het probleem met de random herstarts van de BBox2 moeten oplossen. Je kan probleemloos een andere BBox2 aansluiten als test.

Ik kan alleszins je lijn testen om dit uit te sluiten als oorzaak, als je me je login of telefoonnummer kan doorspelen.


Mvg,

Eva.






• Beste Eva, hoe weet je dat hij de laatste runtime code versie heeft want hij heeft ze nog niet gepost !?
Mvg
Reputatie 2
Badge +1
Euh Ricy, die runtime version staat in zijn laatste post.
Even op het internet gesurft en het verbaasd mij dat er zoveel mensen zijn die hetzelfde probleem hebben.

Weet Belgacom of de helpdesk hier niet van of mag er niet geholpen worden?

2 techniekers met een een nieuwe modem laten langskomen. Een week later een "supertechnieker" om de lijnen te testen en alles te controleren.
10 telefoontjes naar de helpdesk. Geen enkele, maar dan ook geen enkele oplossing aangeboden gekregen. Sterk overwogen om naar telenet
over te stappen maar ik hoor nog slechtere dingen daar. Ik leg het probleem voor aan een pctechnieker en die had EXACT hetzelfde probleem, dezelfde
mensen die een nieuwe modem, voeding en kabels komen leggen zijn...veel telefoontjes met de helpdesk en geen oplossing of oorzaak.

1 minuutje zoeken op het internet en de oplossingen en oorzaken liggen voor de hand! Als je een abonnement met ongelimiteerd download en TV verkoopt
zou je toch verwachten dat er mensen zijn die torrentproggy's gebruiken? Schitterend managment van de helpdesk daar. Of van Belgacom in het algemeen.
Het is niet aan de klant om een oorzaak en oplossing voor een probleem te zoeken. Ik weet ook wel dat er maar een klein procentje van de Belgacomklanten
zoveel downloaden als onze kring maar dan nog: elke ontevreden klant is een veelvoud aan negatieve reclame. Ik blijf nu bij Belgacom maar voor hetzelfde
geld was ik weg...

Ik vind dat ik een compensatie zou moeten krijgen voor de geleden schade en zelf vinden van een oplossing. Maar ik ga er niet aan beginnen, tegen dat de
Russiche of Poolse of Whatever mensen op jullie helpdesk dit probleem begrijpt valt mijn router weer uit.

Belgacom - ik: 1 - 0
Volgens het internet is het niet echt intensief downloaden, het is het aantal connecties die de router maakt met de "seeds", als die overschreden wordt start die opnieuw op...zelfs met
de laatste runtime code.

De "oplossing" is: er een andere router achterhangen en die de connectie laten opbouwen, en de bbox2 dan enkel als modem gebruiken. Blijkbaar ontlast dat het beestje genoeg, of ontloop je dan de bug, of whatever dit veroorzaakt.

Maar begrijp me niet verkeerd: ik heb als oplossing minder en anders downloaden gekozen! Misschien heb ik dat slecht uitgelegd in mijn vorige post. Ik ga me niet bezighouden met andere routers en dergelijke. Ik ga er leren mee leven maar ik ben vooral blij dat ik de oorzaak ken. Ik gebruik nu een andere computer in de garage voor iedereen om te downloaden, iedereen kan daarop conecteren en zijn downloads zoeken, dan steekt ik die aan als ik ga slapen. Alles wordt dan geshared in het netwerk. Voorlopig gaat dit goed.
Dat is mijn "oplossing" misschien primitief maar zo heb ik er geen last van.

Reageer