Afstandsbediening reageert bijzonder traag

  • 20 January 2011
  • 6 reacties
  • 1867 Bekeken

Ik heb nu een 5-tal maanden Belgacom TV en ik erger me met de dag meer aan de afstandsbediening.

Ze geeft de commando's wel correct door, maar de snelheid waarmee dat gebeurt is prehistorisch traag. Ik moet tot 10 keer op een toets drukken om enige reactie te zien van de decoder. Beeld u die situatie in wanneer je een opname wil doorspoelen, juist ja, weg kijkplezier.

Ik heb gezocht naar een oplossing, meerdere zelfs:

  • Het ligt niét aan de afstand decoder-bediening
  • Het ligt niét aan magnetische storingen of andere storingsbronnen, de afstandsbediening van mijn tweede niet-hd-decoder doet het wel perfect en dat is zelfs een CRT-scherm.
  • Ik vond iets op deze fora over een instelling (ACE) op een Sony, wel beste Belgacom, ik wil die optie niet uitzetten, ik betaal voor een deftige tv, en ik wil er dan ook alles van kunnen gebruiken. Mijn beeld mag niet ten koste gaan van jullie 'goede' werking... Belgacom TV zou moeten een meerwaarde zijn voor mijn tv-set, geen last zoals die nu is.
  • Neen, ik probeer ook niet in TV-mode iets te selecteren op Belgacom-TV
Doe er iets aan of ik draag het spul binnen de maand terug, ik ben dit beu!

6 reacties

Ik vraag me af of deze fora eigenlijk bekeken worden door iemand van de helpdesk...
Vermoedelijk ligt dit niet aan de afstandsbediening, maar aan de decoder.

Je kan zien of de decoder het commando ontvangen heeft aan het knipperen van de blauwe on/off knop, dit moet ogenblikkelijk zijn.
Het kan inderdaad dat het daarna dan enkele seconden duurt vooraleer de decoder het commando ook effectief uitvoert. Dit is reeds lang een doorn in het oog van vele BTV gebruikers, en er zal hopelijk verbetering komen met de grote software-update die er zit aan te komen.
Dan blijf ik het nog triestig van van Belgacom dat ze dit niet communiceren of toegeven. Als ik dat had geweten van die update zou ik mss eens wat meer op mijn tanden bijten, maar kijk, nog steeds geen officiële reactie...
Ik heb exact dezelfde probleem die Martijn beschrijft en ik wil zoals u geen optie gaan afzetten.Heb geen HD gekocht en wil alles kunnen gebruiken ,Heb ook mijn decoder sinds 24aug 2010 dus zoals u ook een 5maanden!

En NEEN het ligt helemaal niet aan de batterijen!afstandbediening geeft onmiddelijke contact met decoder zoals ook Martijn constateerde maar de commando worden heel vertraagt uitgevoerd en daar zit volgens mijn gevoel wel stuk langer tss dan paar seconden
Dat die speciale tv-opties het signaal van de afstandsbediening beïnvloeden is zever in pakskes. Een goedkope uitvlucht om de schuld toch maar niet op de decoder te moeten steken.

Als je op de knop drukt en je ziet dat het lampje op de decoder direct flikkert, is er niets mis met uw afstandsbediening, of gelijk welk ander toestel dan de decoder.

Afwachten wat de update geeft... Aan verwachtingen alvast geen gebrek!
Mischien is het beter op de nieuwere toekomstige decoder de basis toetsen (zoals op een dvd speler) zelf te plaatsen (lol)

Alhowel ik inderdaad vrees dat heeft te maken met coderen/decoderen van de info ? Mischien kunnen we beter lokaal thuis

een internetserver configureren en gewoon tv over het internet kijken , veel sneller maar ja ik vermoed geen schittered HD beeld

voor de liefhebbers.

Just my 2 coins :)

Reageer